Zıplanacak içerik
  • Üye Ol

Önerilen İletiler

  • Admin
Gönderi tarihi:

Elektrikli Arabalar Radyatör Olmadan Nasıl Soğutuluyor?

Tek pedallı sürüş veya özel sesler gibi şık özelliklerin yanı sıra, Hyundai Ioniq 5 N veya Nissan Ariya gibi elektrikli araçların en büyük çekiciliği, açıkçası, geleneksel bir yanmalı motorun olmamasıdır. Benzinli motor olmaması, zararlı emisyonların olmaması ve benzinden tasarruf edilmesi anlamına gelir. Ancak, enerji üretiminin doğası gereği, elektrikli araç işlevselliğinin geleneksel bir otomotiv motorunun işlevlerinden tamamen ayrı olmayan bazı yönleri vardır.

Örneğin, geleneksel bir motorun çalışmasını düşündüğünüzde, muhtemelen iyi miktarda ortam ısısı beklersiniz. Bir EV'de bulabileceğiniz türden bir elektrik motoru bile oldukça ısınabilir ve bir yanmalı motorun aksine, elektrik motorları ısıyı güvenli bir şekilde dağıtmak için radyatörlerle donatılmamıştır. Öyleyse, bir elektrik motorunun güvenli bir çalışma ısısını nasıl koruması gerekiyor? Modern bilgisayar kulelerini birleştirme konusunda deneyiminiz varsa, cevap size tanıdık gelebilir.

EV motorları, sıvı ve/veya hava soğutması kullanılarak soğutulabilir. Sıvı soğutma genellikle daha popüler bir seçenektir, çünkü yaptığı işte daha iyidir. Özel olarak formüle edilmiş soğutma sıvısıyla dolu borular, ısının büyük kısmının üretildiği pil takımının altındaki girintilerden akar. Soğutma sıvısı, pil takımından ısıyı emer ve ardından aşırı sıcaklığın güvenli bir şekilde buharlaştırılabileceği bir ısı eşanjörüne gönderir. Hava soğutması da uygulanabilir, dışarıdaki havayı pil takımının içinden ve etrafından geçirerek ve arabadan dışarı atar. Bu nedenle bazı EV'lerde, hava akışını daha kolay kolaylaştırmak için radyatör ızgaraları bulunur.

Bir EV'de Isı Nereden Gelir?

Daha önce de belirtildiği gibi, tipik bir yanmalı motor, yüksek ısı seviyelerini tipik yakıt ve hava yanma süreci ile silindirlerdeki pistonların hızlı hareketinin bir kombinasyonu yoluyla üretir. Bu ısı birikimini hafifletmek için tipik bir arabada genellikle motorun yakınına monte edilmiş bir radyatör bulunur. Radyatör, motorun etrafında akan, pasif olarak ısıyı emen soğutma sıvısını alır ve bunu bir dizi dalgalı alüminyum kanattan geçirir. Bu, soğutma sıvısını aracın dışından gelen havaya maruz bırakarak ısının motora girip çıkmasını sağlarken, artık soğumuş olan soğutma sıvısı motora geri sirküle edilir.

Bir EV'ye monte edilmiş elektrik motoru radyatörle gelmez. Bunun bir sorun olmadığını düşünüyorsanız, bir kez daha düşünün - bir elektrik motorunun aküsü, yüksek voltajlı doğru akımların alternatif akımlara dönüştürülmesinden yoğun bir ısı seviyesi üretebilir. Hiç bir ev elektrikli aletini gerçekten sert bir şekilde ittiğinizde ve ellerinizde ısındığını hissettiğiniz oldu mu? Aynı fenomen, ancak çok daha büyük ve potansiyel olarak daha tehlikeli bir ölçekte.

electric-car-2862381.jpg

Kaynak: SlashGear

Bir hesap oluşturun veya yorum yazmak için giriş yapın

Yorum yapmak için üye olmak zorundasınız...

Bir Hesap Oluşturun

Forumumuzda üyelik çok basit ve ücretsizdir!

Yeni Bir Hesap Oluşturun

Giriş Yap

Hali hazırda bir hesabınız var mı? O zaman Giriş Yapın.

Giriş Yapın
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgiler

Bu siteyi kullanmaya başladığınız anda kuralları kabul ediyorsunuz Kullanım Koşulu.