Admin ™ Admin Gönderi tarihi: 17 Eylül Admin Gönderi tarihi: 17 Eylül Elektrikli otomobillerin menzili ve elektrik tüketimi test ediliyor Elektrikli otomobil menzili ve tüketimi teste tabi tutuldu Edmunds, Çevre Koruma Ajansı tarafından sağlanan elektrikli araç menzili tahminlerinin ne kadar gerçekçi olduğunu görmek için hepsini test etti. Sonuçları görmek için liderlik tablosuna bir göz atın. Gerçek dünya performans farklılıkları ortaya çıktı Edmunds EV Menzili ve Verimlilik Testi'nin sonuçları ile EPA'nın menzil tahminleri Ağustos 2024'ün sonunda güncellendi. Grafik: Edmunds'un EV test verileri ile EPA tahminleri EV Range Leaderboard Bu grafik, bir elektrikli aracın resmi EPA menzilini ve enerji tüketimini, EPA'nın laboratuvar tabanlı sürecine gerçek dünya tamamlayıcısı olacak şekilde tasarlanmış olan Edmunds'un kendi testlerinden elde edilen menzil ve tüketim sonuçlarıyla karşılaştırmaktadır. EPA tahmini menzili nedir? Kısaca, bu, EPA'nın test metodolojisine göre, bir aracın şehir içi ve otoyolda (yüzde 55 otoyol ve yüzde 45 şehir içi sürüş karışımı kullanılarak) yeniden şarj edilmesi gerekmeden önce kat edebileceği yaklaşık mil sayısıdır. Peki bu metodoloji tam olarak nedir? İlk olarak, araç tamamen şarj edilir ve gece boyunca park edilir. Ertesi gün, araç, pil bitene kadar ardışık simüle edilmiş şehir ve otoyol rotalarında bir dinamometre üzerinde (arabalar için bir koşu bandı gibidir) sürülür. Daha sonra kat edilen toplam mesafe, EPA'nın sürücülerin gerçek dünyada elde etmeyi bekleyebileceklerini daha doğru bir şekilde yansıtacağını belirlediği bir düzeltme faktörü ile çarpılır. Her zaman birden küçük ancak sıfırdan büyük olan bu düzeltme faktörünün değeri, bir aracın test edildiği sürüş döngüsü sayısına göre belirlenir. Kısaca, EPA'nın çılgınlığının kesinlikle bir yöntemi var, ancak süreç laboratuvar tabanlıdır ve EV sahipleri arabalarını bir laboratuvarda sürmezler. Peki gerçek dünya versiyonu nedir? Edmunds'un EV menzil testinin devreye girdiği yer burasıdır. EPA tahmini tüketimi nedir? Yakıt yakan araçlar için galon başına mil (mpg) ile benzer şekilde, bu ölçüm elektrikli araçların enerji tüketimini yüz mil başına kilovatsaat (kWh/100 mil) olarak temsil eder. Bir akü, bir benzin deposunun yakıtı galon olarak depolaması gibi kilovatsaat olarak enerji depolar. Bu değer, bir aracın 100 mil seyahat etmek için ne kadar enerjiyi kilovatsaat olarak kullanacağını söyler. Ancak, daha büyük bir sayının daha iyi olduğu mpg'nin aksine (örneğin, 30 mpg alan bir araç 20 mpg alan bir araçtan daha iyidir), mil başına daha az pil enerjisi kullandığınız için kWh/100 mil olarak daha küçük bir sayı daha iyidir. Bu nedenle, 20 kWh/100 mil kullanan bir araç, 30 kWh/100 mil kullanan bir araçtan daha verimlidir. EPA testinde, bir araç aküsü boşaldığında, o araç için üretici tarafından sağlanan şarj cihazı kullanılarak yeniden şarj edilir. Enerji tüketimi daha sonra yeniden şarj enerjisinden, araçtan gelen enerji deşarj verilerinden ve her döngü için kat edilen mesafeden matematiksel olarak belirlenir. Yeniden şarj enerjisi, üreticinin şarj cihazındaki verimsizliklerden kaynaklanan tüm şarj kayıplarını içerir. Edmunds test edilen menzili nedir? Edmunds, tam akü şarjıyla başlar ve akü neredeyse tamamen boşalana kadar şehir içi ve otoyol yollarının bir karışımında (yaklaşık %60 şehir içi, %40 otoyol) elektrikli bir araç kullanır. (Güvenlik için kalan menzilin 10 mil olmasını hedefliyoruz.) Kat edilen miller ve belirtilen kalan menzil, Edmunds toplam test edilen menzil rakamı için toplanır. Tipik EV kullanımını daha iyi temsil ettiğine inandığımız için daha yüksek bir şehir içi yol sürüşü yüzdesi kullanmayı tercih ediyoruz. Edmunds'un test ettiği tüketim nedir? Bir araç yol döngüsünü tamamladıktan ve akü neredeyse boşaldıktan sonra, tam kapasiteye geri şarj edilir. Takmadan tam şarja kadar kullanılan kilovatsaatler izlenir ve ardından kat edilen millere (kalan menzil hariç) göre tüketimi hesaplarız. Bu işlem, Edmunds'un test ettiği tüketim sayısındaki şarj kayıplarını hesaba katar. EPA ile Edmunds'un menzil yüzdesi farkı nedir? Bu rakam, EPA'nın menzil tahmini ile Edmunds'un gerçek dünya testinde test edilen menzil arasındaki farktır. Pozitif bir yüzde (yeşil), Edmunds'un EPA tarafından tahmin edilen menzili aştığı anlamına gelirken, negatif bir yüzde (kırmızı), bir aracın Edmunds'un testi sırasında EPA menzilinin gerisinde kaldığı anlamına gelir. EPA ile Edmunds'un tüketim yüzdesi farkı nedir? Bu rakam, EPA'nın enerji tüketim tahmini ile Edmunds'un gerçek dünya testine göre hesapladığı enerji tüketimi arasındaki farktır. Pozitif yüzde (yeşil), bir aracın EPA tahmininden çok daha az enerji kullandığı ve Edmunds'un testlerinde daha verimli olduğu anlamına gelir. Negatif yüzde (kırmızı), bir aracın EPA tahmininden çok daha fazla enerji kullandığı ve Edmunds'un testlerinde daha az verimli olduğu anlamına gelir. Unutmayın, EV'lerden bahsediyorsanız daha düşük bir kWh/100 mil sayısı daha iyidir. Ortam sıcaklığı nedir ve neden önemlidir? Ortam sıcaklığı (dışarıdaki havanın ne kadar soğuk veya sıcak olduğu), elektrikli araç menzili söz konusu olduğunda çok önemlidir, bu nedenle Edmunds test gününde günlük ortalama sıcaklığı listeler. Kaliforniya ve daha spesifik olarak Los Angeles, dünyadaki en ılıman iklimlerden birine sahiptir ve bu, test koşullarının yıl boyunca nispeten tutarlı kalmasına yardımcı olur. Ancak hava durumu kontrol edilemediği için en azından raporlanabilir. Edmunds testlerini nasıl yürütüyor? Yollar Edmunds, Los Angeles çevresinde hem otoyol hem de şehir içi sürüşü kapsayan belirli yol güzergahlarında sürüş yapıyor ve elektrikli araç sahiplerinin çoğunun açık otoyolda olduğundan daha fazla zamanı dur-kalk trafiğinde geçireceğini varsayarak %60 şehir içi sürüş ve %40 otoyol sürüşü karışımı hedefliyor. Hiçbir elektrikli aracın menzili tam olarak aynı olmadığından, rota uzunluğu her araca uyacak şekilde uyarlanmıştır. Metodoloji EPA testlerinde, bir araç başlangıçta varsayılan ayarlarda çalıştırılır. Daha verimli sürüş modları mevcutsa veya rejeneratif frenleme seviyesini artırabiliyorsanız, ancak araç varsayılan olarak bu ayarlara dönmüyorsa, bunlar kullanılmayacaktır. Edmunds'un standart uygulaması, iklim kontrol sistemini devre dışı bırakmak veya hızlanma veya uygun otoyol hızlarını korumak için gücü önemli ölçüde azaltmak gibi güvenliği veya pratik konfor seviyelerini etkilemediği sürece en verimli sürüş modunu kullanmaktır. Edmunds, camlar açık ve klima kontrolü 72 derecede otomatik olarak ayarlanmış şekilde çalışır ve duruşlar sırasında rejeneratif frenlemeyi en üst düzeye çıkarır. Yayımlanan hız sınırlarına uyulur ve trafik ve koşullar izin verdiği sürece bunların 5 mil/saat içinde tutulur. Hangisi daha doğrudur, EPA mı yoksa Edmunds mu? Kısa cevap hiçbiri. Bir elektrikli aracın tek bir şarjla ne kadar yol kat edeceğine çok sayıda faktör katkıda bulunur ve her durum için tek bir rakam çıkarmak imkansızdır. EPA'nın testleri oldukça kontrollü ve standarttır, ancak Edmunds'un testlerinin bulduğu gibi, gerçek dünya korelasyonu araca bağlı olarak önemli ölçüde değişebilir. Edmunds'un testleri daha muhafazakar bir sürüş stili kullandığı ve otoyol sürüşüne göre şehir içi sürüşe daha fazla vurgu yaptığı için (EPA'nın karışımına kıyasla), rakamlar genellikle menzil açısından daha yüksek uçta olacaktır ve bu genellikle daha iyi verimlilik anlamına gelir. Ancak durum her zaman böyle değildir. Genel olarak, Edmunds'un rakamları EV sahiplerine ve potansiyel müşterilere daha bilinçli kararlar alabilmeleri için ek bir veri noktası sağlamayı amaçlamaktadır. Kaynak: Stacker
Önerilen İletiler
Bir hesap oluşturun veya yorum yazmak için giriş yapın
Yorum yapmak için üye olmak zorundasınız...
Bir Hesap Oluşturun
Forumumuzda üyelik çok basit ve ücretsizdir!
Yeni Bir Hesap OluşturunGiriş Yap
Hali hazırda bir hesabınız var mı? O zaman Giriş Yapın.
Giriş Yapın