Admin ™ Admin Gönderi tarihi: 20 Nisan , 2023 Admin Gönderi tarihi: 20 Nisan , 2023 Tesla'nın En Büyük Çinli Rakibi BYD En Ucuz Elektrikli Otomobili Piyasaya Sürmeye Hazırlanıyor Hissedarı efsanevi yatırımcı Warren Buffett olan BYD, 11.000 $'lık elektrikli araç Seagull'u piyasaya sürdü ve şu anda piyasadaki en ucuz EV oldu. Tesla üzerindeki baskı artıyor. Elektrikli araçlarda dünya lideri, Çinli gruplardan ve özellikle dünyanın önde gelen temiz araç üreticisi BYD'den - pille çalışan araçlar veya BEV ve plug-in hibrit - benzeri görülmemiş bir saldırı ile karşı karşıya. Ocak ayında, Tesla'nın 25 Ocak'taki dördüncü çeyrek kazançları görüşmesi sırasında Tesla (TSLA) - Get Free Report CEO'su Elon Musk'a, Tesla'nın beş yıl içinde ana rakibi olacağını düşündüğü sorulduğunda, bunun muhtemelen bir olacağını belirtmişti. Çinli grup. Bir analist, "Önümüzdeki birkaç yıl içinde değişen mevcut rekabet ortamını nasıl gördüğünüzü ve bundan beş yıl sonra başlıca rakipleriniz olarak kimi gördüğünüzü merak ediyorum" diye sordu. Musk, "Bunun farkında olduğumuz şirketlerden herhangi biri olduğunu sanmıyorum. Eninde sonunda birinin onu alacağını tahmin ediyorum," diye yanıt verdi Musk. "Çin'deki otomobil şirketlerine büyük saygı duyuyoruz. Dünyadaki en rekabetçi şirketler onlar. Bizim tecrübemiz bu ve Çin pazarı en rekabetçi pazar. En çok onlar çalışıyor ve en akıllıca çalışıyorlar. Bizde çok şey var." rekabet halinde olduğumuz Çinli otomobil şirketlerine duyduğumuz saygıdan dolayı." Sonuç olarak, "Çin dışında büyük olasılıkla Tesla'dan sonra ikinci olacak bir şirket olacağını tahmin ediyorum," diye bir isim vermeden sözlerini bitirdi. Martı Bu açıklamadan yaklaşık üç ay sonra Musk, Tesla'nın en büyük rakibini artık dikiz aynasından görebiliyor. Fok ve Yunus - Çin emperyal hanedanları - Han, Tang, Yuan, Song - ve savaş gemileri - Fırkateyn, Destroyer - hayvan isimli modeller portföyüyle tanınan BYD (BYDDY), Martı'yı fırlatmaya geliyor Şanghay Motor Show'da. Martı, kompakt boyutları ve çok cazip fiyatıyla tam elektrikli bir şehir otomobilidir. Bu araç 3,78 metre uzunluğunda, 1,71 metre genişliğinde ve 1,54 metre yüksekliğindedir. Tasarımı diğer BYD modellerinden farklıdır. Çizgiler, tamamen dikey bir arka yüz ile daha gelenekseldir. 2,50 metrelik dingil mesafesi sayesinde BYD Seagull, gemide güzel bir alan sunmalıdır. Beş kapısı, dört kişi için kolay erişim sağlar. Martı, BYD e-Platform 3.0 tabanlıdır ve 55 veya 75 kW (75 veya 102 hp) elektrik motoruna sahiptir. BYD, 30 ve 38 kWh kapasiteli bir lityum demir fosfat BYD Blade pil ile çalıştırılacağını söyledi. Daha ekonomik ve çok hızlı şarj imkanı sağlayan bu tip piller, üretici tarafından birkaç aydır test edilmektedir. Şirket, örneğin 30 dakika içinde %30'dan %80'e çıkabileceğini iddia etti. Dünyanın En Ucuz EV'si BYD Seagull, iki menzil versiyonuyla gelir: tek bir şarjla 305 ila 405 kilometre (190 ila 252 mil). Martı ile ilgili en dikkat çekici olan, özellikleri ve tasarımı değil, fiyatıdır. Bu araç 78.000 yuan'dan (11.326 $) fiyatlandırılacak. Bu, 28.040 $ olan Nissan Leaf'in veya 26.500 $ olan Chevy Bolt'un taban fiyatının yarısından fazlası. Martı bu nedenle dünyanın en ucuz elektrikli aracı olacak. Şu anda Austin, Teksas merkezli otomobil üreticisinin en ucuz modeli olan Tesla'nın Model 3 sedanı, taban fiyatıyla 39.990 dolara mal oluyor. Tesla, arabalarını daha uygun fiyatlı hale getirmek için birkaç aydır Çin ve Amerika Birleşik Devletleri'nde bir fiyat savaşı başlattı. Son fiyat indirimi 18 Nisan'da Amerika Birleşik Devletleri'nde gerçekleşti. Martı'nın bu yıl Çin pazarına girmesi planlanıyor. BYD, halihazırda Avrupa'ya otomobil ihraç eden grubun bu şehir otomobilini diğer pazarlarda satıp satmayacağını henüz açıklamadı. Aynı zamanda bir pil üreticisi ve bir Tesla tedarikçisi olan Shenzhen grubu (güney Çin), kamu televizyonu CCTV'ye göre 2022'de 50.000 araç ihraç etmeye kıyasla bu yıl dünya çapında 300.000 araç ihraç etmeyi kendine hedef olarak belirledi. BYD, diğer birçok Çinli grup için olduğu gibi önceliklerinden biri olan Avrupa da dahil olmak üzere yaklaşık elli bölgede binek otomobilleri pazarlamaktadır. BYD'nin son duyurusu, Çinli otomobil üreticilerinin küresel otomobil endüstrisinin manzarasını değiştiren saldırısını yansıtıyor. Çinli imalatçıların gücündeki bu artış, yerel makamların genel politikasının bir parçasıdır. Dünyanın ana sera gazı yayıcısı olan Çin, kirletici emisyonlarını ve yabancı petrole olan bağımlılığını azaltmanın yollarını arıyor. Ülke, 2025 yılında elektrikli veya hibrit araçların yaklaşık %20'sini satmayı hedefliyor. Sonuç olarak hükümet, yerel makamlar tarafından sağlanan sübvansiyonlara ek olarak vergi kredileri sağlayarak başarısının yolunu açıyor. Çin Bireysel Otomobil Üreticileri Federasyonu'na göre, elektrikli ve hibrit otomobil satışları, satılan araçların dörtte birinden fazlasını temsil edecek şekilde 2022'de fiilen ikiye katlandı, yani benzeri görülmemiş bir seviye. Kaynak: TheStreet
Admin ™ Admin Gönderi tarihi: 21 Eylül Yazar Admin Gönderi tarihi: 21 Eylül 10 bin Dolarlık BYD Seagull EV Geçtiğimiz Ay Çin'de Diğer Tüm Arabaları Geride Bıraktı Bu son derece uygun fiyatlı ancak tüm özelliklere sahip elektrikli şehir arabalarının neden showroom'lardan uçup gittiğini görmek zor değil. BYD Seagull, Ağustos ayında Çin'in en çok satan arabasıydı. BYD, geçen ay ülkedeki en çok satan 40 araçtan 14'ünü satarak Çin'de satış lideri konumunu kanıtladı. Küçük BYD Seagull EV, Ağustos ayında Çin'de 46.830 araç satarak, güç kaynağından bağımsız olarak ülkenin en çok satan aracı oldu. En uygun fiyatlı versiyonu yaklaşık 10.000 dolara mal oluyor ve bunun karşılığında dört kapılı ve 30 kilovatsaatlik bir bataryaya sahip Chevrolet Bolt EV boyutunda bir araç elde ediyorsunuz ve bu araç Çin test döngüsünde 190 mil (305 kilometre) menzile sahip. Alıcılar yaklaşık 12.000 dolara, iddia edilen menzili 252 mile (405 km) çıkaran 38 kWh'lik bir bataryaya yükseltebilirler. Çin'de kullanılan CLTC test döngüsü oldukça iyimser, bu nedenle gerçek dünyada iddia edilen menzile yaklaşmanız pek olası değil, ancak büyük bataryalı varyant yine de tek bir şarjla 186 mil (300 km) menzile ulaşmayı başarmalı. Seagull'un satış performansı hikayenin sadece bir parçası. Geçtiğimiz ay Çin'de en çok satan ilk on otomobilin yedisi BYD tarafından üretildi. BYD Qin Plus 42.765 satışla ikinci sırada yer alırken, Song Plus 39.799 satışla üçüncü sırada yer aldı. En çok satan yedi BYD'nin hepsi ya plug-in hibrit ya da tam EV'lerdi. BYD, bu ay itibarıyla artık tamamen BYD'nin elinde olan Denza alt markasını da dahil ederseniz, geçen ayın en çok satan 40 otomobilinden 14'ünü üreterek Çin otomobil pazarındaki hakimiyetini iddia ediyor. Otomobil üreticisi, Alman şirketinin 2021'de ortak girişimin yeniden yapılandırılması sonucunda hisselerini %50'den %10'a düşürmesinin ardından Mercedes-Benz'in son %10 hissesini satın aldı. BYD, Ağustos ayında 373.000 adet plug-in araç (EV ve PHEV) sattı ve bunların yaklaşık 148.470'i tamamen elektrikliydi. Seagull'un yaklaşık yarısı fiyatına sahip olan sevimli Wuling Mini EV (üstten açılır versiyonu da mevcut), geçen ay en çok satan yedinci model oldu. BYD tarafından ikiden fazla satılmış olması, Çinli otomobil alıcılarının biraz daha büyük bir arabayı tercih ettiğini ve bunun için ödeme yapmaya istekli olduğunu gösteriyor. Peki Seagull, Avrupalıların zevkine uygun olacak mı? BYD, gelecek yıl Avrupa'da alt kompakt EV'sini piyasaya sürmeye hazırlanıyor ve gümrük vergileri ve ek ücretler fiyatı 20.000 doların üzerine çıkarsa da, yine de kıtanın en ucuz EV'lerinden biri olacak. Tek gerçek rakibi, yine Çin'de üretilen Dacia Spring, yakın zamanda görünümünü tamamen değiştiren büyük bir yeniden tasarıma kavuştu. Kaynak: Inside Evs Global
Önerilen İletiler
Bir hesap oluşturun veya yorum yazmak için giriş yapın
Yorum yapmak için üye olmak zorundasınız...
Bir Hesap Oluşturun
Forumumuzda üyelik çok basit ve ücretsizdir!
Yeni Bir Hesap OluşturunGiriş Yap
Hali hazırda bir hesabınız var mı? O zaman Giriş Yapın.
Giriş Yapın