Zıplanacak içerik
  • Üye Ol

Önerilen İletiler

  • Admin
Gönderi tarihi:

Elektrikli 'Infinity Tren' Tek Bir Şarjla Nasıl Sonsuza Kadar Çalışabilir? Kendi Kendini Şarj Eden Tren

AAXTLLE.img?h=1080&w=1920&m=6&q=60&o=f&l

Termodinamiğin yasaları değişmezdir: Sonsuz bir enerji kaynağı yoktur. Örneğin, bir cismi kaldırmak, düşürmekle açığa çıkandan daha fazla enerji alır. Yine de Avustralyalı bir madencilik şirketi, cevher trenlerinin net enerji fazlası ile sonuçlanması için bir yol geliştirdiğini söylüyor. Sözde "sonsuzluk trenleri" ne büyücülük ne de fizik yasalarını çiğnemeyi içerir, sadece biraz akıllıca düşünme, bazıları Formula 1 takımının bir yan ürünü tarafından sağlanır.

Avustralyalı madencilik firması Fortescue, Williams Advanced Engineering'in uzmanlığını kullanarak bu enerji üreten "sonsuzluk trenlerini" Mart ayında sahaya çıkarma niyetini açıkladı. Evet, o Williams. Şu anda, Fortescue'nun demiryolu operasyonları, yaklaşık 38 ton cevher içeren ve 1,7 mil uzunluğa sahip 244 vagondan oluşan 16 tren setini çeken 54 dizel-elektrikli lokomotiften oluşan bir filoya dayanıyor. Firma, bu geçiş biçimini karbondan arındırmanın mümkün olduğuna inanıyor, bu nedenle bazı lokomotiflerini pilli elektrikli ünitelerle değiştirmeyi planlıyor - bunun anahtarı pozitif enerji döngüsü.

AAXTyJA.img?w=768&h=512&m=6

Modern lokomotifler sadece sürtünmeli frenlere değil, aynı zamanda dinamik frenlere de güvenir - onları elektrikli bir arabadaki rejeneratif frenler gibi çalıştığını düşünün. Bir dizel lokomotifte, enerjiyi depolamak için pili olmayan, enerji genellikle direnç kümelerinde yakılır (bazı elektrikler, hattın diğer bölümlerine güç sağlamak için onu bir üst katenere veya elektrikli üçüncü raya geri besleyebilir). Piller eklendiğinde, Fortescue'nun "sonsuzluk trenleri" tüm bu enerjiyi boşa harcamak yerine yakalayacaktır.

Rejeneratif frenleme tek başına net bir pozitif enerji kaynağı değildir. Ancak Fortescue, bu trenlerin gerçekten de rotaları nedeniyle tamamen fazlalık üreteceği sonucuna varmıştır. NBC tarafından belirtildiği gibi, sonsuzluk trenleri, Avustralya'nın Pilbara kentinde, trenlerin varış noktalarından yokuş yukarı, bir pil şarjı ile ancak yüksüz olarak ayrılacağı dörtlü güzergahta kullanılabilir. Tepede, ağırlığı treni yokuş aşağı, boş trenin yukarı çıkarken üstesinden gelmesi gerekenden çok daha büyük bir kuvvetle çekecek olan cevheri yükleyecekler.

Cloudbreak Cevher İşleme Tesisi | Fortescue Metal Grubu

Sonuç olarak, trenler yenilemelerini maksimuma çıkarabilecek, yedeklemenin alacağından daha fazla enerji üretebilecek ve başka yerlerde kullanılmak üzere fazladan enerjiyi serbest bırakabilecek. Fortescue, 2030 yılına kadar dört güzergahın da bu trenleri çalıştıracağını ve şirketin karbon emisyonlarını azaltacağını umuyor. Şirket, "Infinity Train, Fortescue'nun operasyonlarında tam olarak uygulandığında dizel tüketimi ve ilgili emisyonlar ortadan kaldırılacak ve bu, Fortescue'nun 2030 yılına kadar dizelden arındırılmış olma hedefine önemli ölçüde katkıda bulunacak" dedi.

Bir enerji kaynağı olarak rejeneratif frenlemenin sınırları, daha önce bir Nissan Leaf up Pikes Peak sürerek ve ardından rejenerasyonu maksimuma ayarlayarak tekrar aşağı inerek keşfettiğim bir şeydir. Şaşırtıcı bir şekilde, elektrikli araç yolda o kadar fazla menzil kurtardı ki, menzil üzerindeki net etki kabaca aynı mesafeyi düz bir zeminde sürmeye eşdeğerdi. Bir yük ekleseydim, muhtemelen daha fazla enerjim olurdu.

Aynı ilke, NBC tarafından bildirildiği üzere elektrikli maden kamyonları için de araştırılıyor ve hatta yüksek irtifalarda toplanan suyu taşıyan elektrikli kamyonların bir hidroelektrik enerji üretimi aracı olarak kullanılması önerisi için zemin oluşturuyor. Böyle bir elektrik üretme yöntemi büyük ölçekte pratik değildir ve yalnızca ağır yükler yokuş aşağı taşındığında çalışır. Yine de, büyük endüstriyel kirleticilerin karbon emisyonlarının bir kısmını nasıl azaltabilecekleri ve hatta ortadan kaldırabilecekleri konusunda alışılmışın dışında düşünen insanları görmek harika.

Kaynak: The Drive

train-station-1868256.jpg

Bir hesap oluşturun veya yorum yazmak için giriş yapın

Yorum yapmak için üye olmak zorundasınız...

Bir Hesap Oluşturun

Forumumuzda üyelik çok basit ve ücretsizdir!

Yeni Bir Hesap Oluşturun

Giriş Yap

Hali hazırda bir hesabınız var mı? O zaman Giriş Yapın.

Giriş Yapın
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgiler

Bu siteyi kullanmaya başladığınız anda kuralları kabul ediyorsunuz Kullanım Koşulu.