Zıplanacak içerik
  • Üye Ol

Önerilen İletiler

  • Admin
Gönderi tarihi:

2021 Mercedes-Maybach S580 İncelemesi: Modern Otomobil Burada Zirvede

AAVePDj.img?h=1080&w=1920&m=6&q=60&o=f&l

Bugünlerde dünyanın en lüks araçlarını tartışırken Maybach'ı unutmak kolay. Tam olarak Mercedes, Maybach veya aslında hiçbir şey olmayan devasa sedanlarla on yıllarca baygın kaldıktan sonra - her ne sebeple olursa olsun bir Rolls-Royce veya Bentley almayı reddeden zengin insanlar için aşırı derecede pahalı tuhaflıklar - Maybach adı 2015 yılında Mercedes-Benz S-Serisi serisinin zirvesi oldu. Bugün, yeni W223 S-Serisini içeren 2021 Mercedes-Maybach S580, Stuttgart'ın en yeni ve en büyük sedanını daha da lüks, daha konforlu ve belki de beklenmedik bir şekilde yapmayı hedefliyor. , daha romantik.

2022-MAYBACH-SEDAN-MP-013.jpg

M rozeti (hayır, o M rozeti değil, farklı bir) S'yi çeşitli şekillerde yükseltir, bazıları ince, bazıları değil - ama hepsi görkemli. Şık iki tonlu boyadan gösterişli monoblok tekerleklere ve zarif iç mekana kadar, eski Maybach'ları rap müzik videolarına taşıyan gösterişliliğin çoktan gitmiş olmasına rağmen, ruhunda hala bol miktarda pizza olduğu hissine kapılıyorsunuz.

Bentleys ve Rolls-Royces'un bildiği zengin ahşap kaplamalar ve karmaşık dikişli derilerden yoksun olmasına rağmen, S580, gerçekten "sadece" başarılı doktorlar için değil, dünyanın yüzde bir için bir arabası gibi hissediyor. Aslında, en yeni Mercedes-Maybach'ta bir hafta geçirdikten sonra, karoser üreticisine dönüşen bu efsanevi alt markanın tamamen soğuk bir Alman sedanına sıcaklık ve klas getirmekle ilgili olduğunu fark ettim.

2022-MAYBACH-SEDAN-MP-014.jpg

2021 Mercedes-Maybach S580 4Matic Teknik Özellikler

Baz fiyat (test edildiği gibi): 185.950$ (212.050$)
Güç Aktarma Organı: EQ-Boost'lu 4.0 litrelik çift turbo V8 | 9 ileri otomatik | Tüm tekerlekten çekiş
Beygir gücü: 496 @ 5.500 rpm
Tork: 516 lb-ft @ 2.000 ila 4.500 rpm
Kargo hacmi: 12.31 fit küp
Oturma kapasitesi: 4
Boş ağırlık: 5,247 pound
Yakıt ekonomisi: 16 mpg şehir | 24 karayolu | 19 kombine
Hızlı bir bakış: En yeni Mercedes-Maybach, olduğu gibi mükemmel; lükse daha modern, şık bir yaklaşım. Ve ayrıca ne olmadığını: İngiliz markalarının yaptıklarını taklit eden ultra lüks bir sedan.
Puan: 9.5/10
Ne var ne yok?
S-Serisi 2021 için tamamen yeni olduğundan, Maybach varyantı da yeni bir tasarım, yeni teknoloji ve içte ve dışta yeni özellikler sunuyor. Yeni başlayanlar için, giden modelden sırasıyla bir, iki ve 0,5 inç daha uzun, daha geniş ve daha uzun. Bu, 215,3 inç uzunluğa, 75,6 inç genişliğe ve 59,4 inç yüksekliğe rağmen yalnızca dört kişi ve iki şişe şampanya taşıyabilen görkemli bir sedan anlamına geliyor. Şampanyayı unutamazsın.

2022-MAYBACH-SEDAN-MP-015.jpg

Miktarın üzerinde kalite anlayışı, basit çizgilerin uzun ve pürüzsüz bir gövde boyunca aktığı dış tasarıma taşınır. Önde, krom bir çerçeve ile çevrili büyük boy bir ızgara spor dikey çıtalar, iki alt hava girişi ile çevrili ve yine krom kaplama ile kaplanmış. Yakından, bu parlak süslemeler yapışkan, neredeyse satış sonrası gibi görünebilir. Bununla birlikte, birkaç adım geri gidin ve ön uç, aksi takdirde son derece muhafazakar bir yüze mükemmel bir çekicilik dokunuşu katan bu krom ızgaralar sayesinde canlanıyor.

Maybach'ın bagaj kapağındaki bir rozetten biraz daha fazlasını yapmasıyla, arka kısım çoğunlukla tamamen S-Serisi'nden oluşuyor. Sedanın ekstra uzun yan taraflarında ise iki tonlu boya ve 20 inçlik monobloklar oldukça göz alıcı bir siluet oluşturuyor. İki renk tonunun kombinasyonu, tekerleklerdeki ayna benzeri kaplama ve yaklaşık 5.300 kiloluk sedan tarafından işgal edilen gayrimenkul, kraliyete layık bir varlık yaratıyor. Günümüzün sonsuz Toyota RAV4 ve Honda CR-V denizinde öne çıktığını söyleyelim.

2022-MAYBACH-SEDAN-MP-012.jpg

Kabin de avangard tasarımın etkileyici bir başarısı. İlk bakışta, uzun çizgileri ve minimalist dokunuşları ile birinci sınıf bir Mercedes kabini gibi görünüyor. Ancak daha yakından baktığınızda, piyano siyahı kaplamaya gömülü gümüş vurguları, neredeyse kaybolacak şekilde simetrik olarak ön panele yerleştirilmiş alüminyum havalandırma deliklerini görebilirsiniz, ancak sonunda onları fark ettiğinizde kendi başlarına çarpıcı görünüyorlar. Aynısı, A sütunlarına gömülü metal gövdeli Burmester tweeter'lar için de geçerlidir; bunlar, aracı çalıştırdığınızda otomatik olarak açılır ve kapattığınızda geri çekilir. Ve nihayet güneş battığında ve ortam aydınlatması göründüğünde, tüm kabin, bir Ibiza (ee-bee-thuh) gece kulübüne yakışır bir ışık gösterisi ile canlanıyor.

2022-MAYBACH-SEDAN-MP-017.jpg

Günümüzde Maybach kalibreli bir otomobilden beklendiği gibi, kabin sürücü, ön yolcu ve arka yolcuların bir ekrana birkaç dokunuşla otomobilin her yönünü ince ayar yapmasına olanak tanıyan dokunmatik ekranlarla dolu. Sürücü, görüntüleri 3D olarak gösteren 12,3 inçlik dijital gösterge kümesi aracılığıyla neredeyse her şeyi parmaklarının ucundayken, birincil bilgi-eğlence dokunmatik ekranı dikey biçimde konumlandırılmış ve 12,8 inç boyutunda.

2022-MAYBACH-SEDAN-MP-019.jpg

Arkada oturanlar, her bir ön koltuğun arkasına monte edilen 11,6 inçlik dokunmatik ekranlar aracılığıyla otomobilin çeşitli sistemlerini kontrol edebilirler, ancak yolda seyir halindeyken öne eğilmemeyi seçerlerse, otomobilin elektrikli gölgeliklerine, aydınlatmasına, HVAC'sine ve medya sistemlerine uzaktan erişim sağlayabilirler. arka orta kol dayanağına yerleştirilmiş çıkarılabilir Android tablet. Bu orta kol dayama yeri, önden arkaya kadar uzanan büyük boy orta konsola yerleştirilmiştir ve esas olarak sol ve sağ koltuklar arasında bir bölünmeye hizmet eder.

Bir düğmeye basıldığında, bu konsol iki ısıtmalı ve soğutmalı bardak tutucuyu, şampanya flütleri için çatallı iki taban (araç hareket halindeyken düşmemeleri için) ve en ilginç şekilde, iki adet Mercedes markalı kilitleme fincanını ortaya çıkarır. kül tablaları gibi. Evet, kül tablaları. Vaping işini Subaru çocuklarına bırak canım.

AAVeAql.img?w=768&h=432&m=6

AAVePDq.img?w=768&h=512&m=6

Tüm ekran ve tablet ekosistemi, seçeneklerin ve menülerin sayısı nedeniyle biraz korkutucu görünse de aslında oldukça sezgisel olan MBUX'un en son sürümünde çalışır. En yaygın kullanım işlevlerine, direksiyon simidindeki veya ana dokunmatik ekrandaki kısayollar aracılığıyla kolayca erişilebilir.

Testim süresince tüm sistemler buna göre çalıştı, ancak bu özel aracı sürmeden birkaç ay önce Mercedes'in bana büyük teknik sorunlardan muzdarip Maybach olmayan normal bir S580 sağladığını belirtmekte fayda var. Bir yazılım arızası, ekranların hiçbiri işlevsel olmadığı veya sensörlere veya kameralara dayanan herhangi bir güvenlik sistemi olmadığı için esasen arabayı sürülemez hale getirdi. Bir Mercedes sözcüsü daha sonra bunun güncellenmesi gereken yayın öncesi yazılım üzerinde çalışan bir üretim öncesi birim olduğunu doğruladı. Ancak bu Maybach, testim boyunca hatasız çalıştı.

2022-MAYBACH-SEDAN-MP-026.jpg

Maybach sürmek

Üniformalı bir şoför trafikle uğraşırken S580 Maybach'ın arka koltuğunda uzanmanın onu sürmekten daha iyi olduğunu söylemeyeceğim - bu araba maaş bordrosunda profesyonel şoförleri olan insanlara hitap etse de - çünkü ne yazık ki yapmadım. Beni gezdirecek kimse yok. Ama size kesinlikle söyleyebilirim ki, boyutuna ve ağırlığına rağmen bu lüks devi sürmek aslında çok eğlenceli.

Diğer tüm S580'ler gibi, test arabam da 496 beygir gücü ve 516 pound-feet tork üreten 4.0 litrelik çift turbo V8 motorla donatılmıştı. 48 voltluk hafif hibrit sistemden gelen hızlı bir sarsıntı, hem şoförleri hem de yolcuları görkemli deri koltuklara sıkıştırmak zorunda olan 537 hp ve 700 lb-ft'ye kadar olan bu rakamları kısaca pompalayabilir.
AAVeAqp.img?w=768&h=512&m=6

Motoru çalıştırın ve kesinlikle hiçbir şey hissetmeyin. Ne şasi seğirmesi, ne direksiyonda titreme, ne de koltukta ufak bir sallanma. Önünüzdeki ekranlarda çok sayıda dijital animasyon görüyor ve hatta canlanırken V8'in boğuk bir kükremesini duyuyorsunuz. Bu steril bir başlangıç deneyimi değil, ancak Başlat düğmesine bastığınızda AMG seviyelerinde kargaşa beklemeyin.

Kullandığım diğer Rolls-Royce ve Bentley'ler gibi, bu Alman kara yatının bozulmamış yol davranışları var, ister dar şehir sokaklarında ister geniş otoyollarda sürüyor olun, yolda neredeyse sessiz kalıyor. Neredeyse sessiz dedim çünkü test cihazı Pirelli Sottozero kış lastikleriyle donatıldı ve açık dişleri dört mevsim benzerlerine göre daha fazla yol gürültüsüne neden oldu. Yine de, kabinin yolcularını dış etkenlerden yalıtma yeteneği o kadar iyi ki, onu yukarıda bahsedilen İngilizlere eşit - ikinci değil - sıralardım.

Rölantide veya sabit bir hızda seyir halindeyken V8 tamamen sessizdir, ancak çoğu yol ve rüzgar gürültüsünü engellemesine rağmen, gaza sert bastığınızda sekiz silindirin gırtlak sesiyle karşı karşıya kalırsınız. Ayağınızı yere gömün ve Maybach göreceli şiddetle öne doğru yalpalarken (bu güce sahip bir araç için), duyulabilir bir devir/dakika artışı, ustalıkla tasarlanmış bir motorun 2,6 tonluk bir arabanın bir delik açabilmesi için elinden gelen her şeyi yaptığını bilmenizi sağlar. hava yoluyla.

Direksiyon hissi, böyle bir arabada olmasını beklediğinizden ışık yılı ötede. Canlı, iletişimsel ve herhangi bir anda olduğundan başka bir şey olmasını asla istemezsiniz. Belki de bunun tek istisnası Maybach'ı paralel park ederken geçerlidir, çünkü dört tekerlekten direksiyon, direksiyon girdilerine dayanarak aracın gerçekte ne kadar veya ne kadar az hareket ettiğini anlamak için biraz kafa karıştırıcı hale getirir. Bununla birlikte, hızla viraj alırken, arka direksiyon kalibrasyonu o kadar yerindedir ki, orada olduğunu asla söyleyemezsiniz. Sadece doğal olarak çevik hissettiriyor.

Comfort modunda seyir, uber-sedan'ın lüks kökenine oynuyor, ancak daha ruhlu sürüş için Sport moduna geçin ve Maybach'ın dinamikleriyle hoş bir şekilde şaşıracaksınız. Sanki bir dev kötü bir ruh hali içinde uyanmış, önündeki her şeyi ezmek için yumruklarını yere vuruyor. İkiz turbo V8, özgürce ve isteyerek devir yapar, limuzin olmaktan birkaç santim kısa bir arabada olduğunuzu unutturan inanılmaz sesler üretir.

Arabayı sert bir şekilde köşelere fırlatın ve bırakın havalı süspansiyon ve elektronik olarak kontrol edilen salınım çubukları işleri halletsin; hayal kırıklığına uğramayacaksın. Araba her zaman soğukkanlılığını koruyor ve gövde yuvarlanması, eğer varsa, şaşırtıcı derecede az. Her Maybach sahibinin değerli sedanlarının direksiyonunda Lewis Hamilton'ı oynamasını beklemesem de, Mercedes'in bu yeni Maybach'ı Nürburgring'de test etmiş olması, beni onlardan birkaçının başaracağına inanmamı sağlıyor.

Belki de beklentilerin altında kalan tek bileşen frenlerdir. Önde ve arkada bol miktarda durma gücü sağlayan 14 inç rotorlarla donatılmış olmasına rağmen, pedalın kendisi geri bildirimden yoksundur ve direksiyon başında bir hafta sonra bile ustalaşmayı çok zor buldum. Bazen beklenenden daha fazla güç uygular, bazen daha az, bazen daha erken, bazen daha geç ısırırdı. Tahmin etmek zordu ve zaman zaman rahat, sakin bir deneyim sunmayı zorlaştırdı.

Tarih Gecesi
S-Sınıfı tabanlı Mercedes-Maybach'lar, 2015'ten beri mükemmel derecede lüks otomobiller olmuştur. Ancak ekranlar, düğmeler ve dokunulamayacak kadar soğuk metallerle dolu biraz karanlık ve steril iç mekanları, kendilerini yüksek teknolojili ameliyathaneler gibi hissettiriyordu. Bentley ve Rolls ise aksine, kabinlerini sıcak ahşaplar, hafif deriler, renkli dikişlerle donatıyor ve dağınık olmayan iç mekanlar yaratmak için ahşap panellerin altına akıllıca düğmeler saklıyor.

Bu yeni otomobil, bir İngiliz sedanının daha yüksek/daha uzun konumu yerine hâlâ biraz içe gömülü bir oturma konumunu koruyor olsa da, arka bölümlerin daha az zindan gibi, daha zarif ve daha şık bir araç olarak hissettirilmesinde gerçekten uzun bir yol kat etti. sonuç, daha romantik.

İşte tam da bu nedenle, karımı bir Sevgililer Günü randevusuna götürdüm - brunch için lüks bir restorana değil, Maybach'ın arka koltuğuna. Popüler bir mahallede modaya uygun, pahalı bir yerde rahatsız edici sandalyelerde oturmak yerine, en sevdiğimiz yerden bazı eşyaları aldık, evimizin yakınındaki şirin bir parka yerleştirdik ve Maybach'ı 200.000 dolarlık bir piknik sepetine dönüştürdük.

İnanılmaz bir ses sistemi güzel blues çalıyor, koltuklarımız hafifçe yatırılıyor, deri ayaklıklar uzatılıyor ve tepsi masalarımız açılıyor. Birçok güneşlik de mümkün olduğunca fazla doğal ışık sağlamak için geri çekildi ve ısıtmalı bardak tutucular sayesinde çaylarımız sıcak kaldı. Oh, ve tabii ki, orada oturup yemek yerken ve sohbet ederken ikimiz de sıcak masajlar alıyorduk.

mercedes=2022-MAYBACH-SEDAN.jpg

İçeceklerimizi 3.200 dolarlık gümüş kaplama şampanya flütlerine dökmemeyi seçtik çünkü açıkçası nerede olduklarını bilmiyorum ve onları yıkamak da içimden gelmedi. Ama 1100$'lık şampanya soğutucusunda birkaç su şişesi sakladık - bu arada, aslında çıkarılabilir, böylece gerekirse bagajda daha fazla yer açabilirsiniz.

rakipler

Mercedes-Maybach'ın rakiplerinin - davulcu, lütfen - Bentley Flying Spur ve Rolls-Royce Ghost olması şaşırtıcı değil. Spesifik olarak, S580 Maybach, geçenlerde yola çıktığım Flying Spur V8 ile rekabet ediyor. Ancak, V12 ile çalışan Ghost'a rakip olan V12 ile çalışan Maybach, S680. "2022'nin başlarında" mevcut olan S680, 621 hp ve 738 lb-ft üreten 6.0 litrelik çift turbo V12 ile donatılmıştır, ancak otomobille ilgili diğer her şey aynı kalır.

Bu ikisiyle karşılaştırıldığında, tam yüklü S580, 212.050 $ ile yüzyılın pazarlığı gibi görünüyor. Flying Spur V8 (aynı zamanda bir V12 ile sunuluyor) 215.000 dolardan başlıyor, ancak sürdüğüm basın arabası 261.340 dolardan geldi ve yine de neredeyse pek çok özelliği bir araya getirmedi. Rolls-Royce Ghost, 332.500 $'lık bir başlangıç fiyatıyla onların üzerinde yükseliyor, ancak 2020'de incelediğimiz belirli birim şaşırtıcı bir şekilde 428.125 $'dan geldi.

Bu üçü nasıl karşılaştırılır? Kolay. Flying Spur, sürücü sedanıdır. Esasen Kraliçe'ye uygun bir İngiliz kas arabası. Ghost, tüm Rolls-Royce'lar gibi, hala sürüş deneyiminden çok arka koltuk deneyimine önem veriyor. Evet, araba kullanmak bir zevktir, ama hemen sona erdiğinde yüzünüzü gülümsetecek biri değil.

Maybach tam ortasına tam oturuyor. Rahat, sakin, sakin ve arka koltuk deneyimi daha çok Rolls'a benziyor. Yine de hevesli bir şekilde sürün ve sağlam hızlanma ve kavgacı tavrıyla Bentley'i andırıyor, ancak ayakları üzerinde çevik veya hafif değil. Sanki Mercedes rakiplerinden en iyisini ödünç almış, bir tutam Alman hassasiyeti katmış ve ona daha ucuz bir fiyat etiketi vermiş gibi.

AAVePDt.img?w=768&h=512&m=6

Karar

200.000$'dan fazla bir arabanın para için iyi bir değer olduğunu iddia ettiğime inanmıyorum. Ancak bu durumda, Mercedes-Maybach S580 gerçekten - en azından en yakın iki rakibiyle karşılaştırıldığında. Burada çok harcıyorsun, ama çok şey alıyorsun.

Bu tür bir araba için gerçek potansiyel alıcıların size söyleyeceği gibi, mesele parayla ilgili değil, size nasıl hissettirdiğiyle ilgili. Ve bu cephede, bu Maybach da hayal kırıklığına uğratmaz. Lüks bir arabanın olması gerektiği gibi. Alman lüksünün tanımı bu. Çarpıcı görünüyor, daha da iyi sürüyor ve züppe bir garsona katlanmak zorunda kalmadan diğer önemli arkadaşınızı güzel bir yemek için bile götürebilirsiniz. Ayrıca, daha az zengin olmamakla birlikte aristokrat İngiliz markalarına harika bir alternatif.

Hepsinden önemlisi, 2021 Mercedes-Maybach S580, olağanüstü çünkü onu kullanıyor olsanız da içinde de biniyor olsanız yüzünüzü gülümsetebilir - sadece herkesten daha iyi olduğunuzu hissettirdiği için değil - genellikle bu tip arabalarda olduğu gibi.

Kaynak: TheDrive

Katılın Görüşlerinizi Paylaşın

Şu anda misafir olarak gönderiyorsunuz. Eğer ÜYE iseniz, ileti gönderebilmek için HEMEN GİRİŞ YAPIN.
Eğer üye değilseniz hemen KAYIT OLUN.
Not: İletiniz gönderilmeden önce bir Moderatör kontrolünden geçirilecektir.

Misafir
Maalesef göndermek istediğiniz içerik izin vermediğimiz terimler içeriyor. Aşağıda belirginleştirdiğimiz terimleri lütfen tekrar düzenleyerek gönderiniz.
Bu başlığa cevap yaz

×   Zengin metin olarak yapıştırıldı..   Onun yerine sade metin olarak yapıştır

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Önceki içeriğiniz geri getirildi..   Editörü temizle

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgiler

Bu siteyi kullanmaya başladığınız anda kuralları kabul ediyorsunuz Kullanım Koşulu.