Admin ™ Admin Gönderi tarihi: 12 Ağustos , 2023 Yazar Admin Gönderi tarihi: 12 Ağustos , 2023 Tesla Rakibi Nikola, İncelemeden Sonra Yüzlerce Elektrikli Kamyonu Geri Çağırıyor Elon Musk'ın Telsa Inc. (NASDAQ: TSLA) rakibi Nikola Corporation (NASDAQ:NKLA), yangınların nedenini ortaya çıkaran yakın tarihli bir yangın soruşturmasına yanıt olarak satışları durdurmaya ve 209 Sınıf 8 akülü kamyonları gönüllü olarak geri çağırmaya karar verdi. Ne Oldu: Nikola'nın güvenlik ve mühendislik ekipleri tarafından yapılan dahili soruşturmalar, soğutma sıvısı sızıntısının muhtemel kaynağı olarak üçüncü taraf bir tedarikçi tarafından sağlanan belirli bir bileşene işaret etti. Bu keşif, şirketin potansiyel güvenlik tehlikelerini önlemek için etkilenen tüm akülü elektrikli kamyonları geri çağırma kararına yol açtı. Nikola ayrıca Tre akülü elektrikli kamyonlarının sahipleri için kamyonları dışarıya park etmek gibi acil güvenlik önlemleri almaya çağırdı. Nikola'nın kararı, akülü kamyonlarının karıştığı bir dizi yangınla ilgili kapsamlı bir soruşturmanın ardından geldi. Üçüncü bir tarafça yürütülen soruşturma, yangınların temel nedeninin pil takımlarındaki soğutma sıvısı sızıntısı olduğunu belirledi. Ön bulgular, bir mühendislik doğrulama kamyonundaki küçük bir termal olayla daha da doğrulandı. Ek olarak, kasıtlı zarar endişelerini ele alan şirket, dış faktörlerin veya faullerin olaylara katkıda bulunma olasılığının düşük olduğunu vurguladı. Nikola'nın CEO'su Stephen Girsky, "Soruşturmalarımız biter bitmez bir güncelleme sağlayacağımızı ve daha fazlasını öğrendikçe şeffaflığımızı sürdüreceğimizi en başından belirttik" dedi. Nikola'nın mali istikrarı da bir endişe konusu olmuştur. Şirketin sürekliliğini devam ettirme kabiliyetine ilişkin tekrarlanan uyarıları, durumun ciddiyetini vurgulamaktadır. Kaynak: Benzinga
Admin ™ Admin Gönderi tarihi: 30 Ağustos , 2023 Yazar Admin Gönderi tarihi: 30 Ağustos , 2023 Yeniden ortaya çıkan video, Tesla Tırın test pistinde yakınlaşırken etkileyici hızına daha yakından bakıyor: 'Yarış arabası mı, yoksa tır mı?'
Admin ™ Admin Gönderi tarihi: 13 Eylül , 2023 Yazar Admin Gönderi tarihi: 13 Eylül , 2023 Gerçek Dünya Tesla Tırların Menzil Verileri Ortaya çıktı ve Hiç Fena Değil Tesla Semi, elektrikli otomobil üreticisi için uzun süredir devam eden bir projeydi. Tesla'nın yönteminde olduğu gibi şirket, ürünün pazara ulaşmasından çok önce büyük şeyler vaat etti. Artık gerçek dünyadaki endüstri testleri sayesinde nihayet Semi'nin yeteneklerine dair bazı ipuçları elde ediyoruz. Bunların hepsi telematik şirketi GEOTAB ve Kuzey Amerika Nakliye Verimliliği Konseyi (NACFE) tarafından yürütülen bir etkinlik olan Run On Less sayesinde. Etkinlik sırasında, araçlarının gerçek dünyadaki performansını belirlemek için taşımacılık sektörü üyeleri tarafından şarj ve sürüş verileri kaydediliyor. Rocky Mountain Enstitüsü'nden elektrikli kamyon taşımacılığı araştırmacısı Dave Mullaney, sonuçları yakından takip ediyor. Bir LinkedIn gönderisinde bunun, Tesla Semi'nin yolda gerçekten ne kadar menzil sunabileceğine dair halkın ilk gerçek bakış açısı olduğuna dikkat çekti. Testler yalnızca birkaç gündür sürüyor ancak Semi'nin neler yapabileceği konusunda bizi şimdiden aydınlattı. İlk gün, Sacramento'dan PepsiCo'ya teslimat yapan üç Tesla kamyonu yola çıktı. Kamyon 1, tek şarjla 335 mil yol kat ederek gününü aküde kalan %17,5 şarj durumu (SOC) ile tamamladı. Kamyon 2, tek şarjla sadece %27'lik bir mesafeyle 227 mil yol kat etti; bu da onun daha ağır bir yük taşıdığını veya daha fazla tepe tırmandığını gösteriyor olabilir. Üçüncü kamyon, yedi saatlik sürüşte tek şarjla etkileyici bir şekilde 377 mil yol kat etti. Sonunda pil ölçer yalnızca %1,6'yı gösterdi, bu da pilin kapasitesinin sınırına kadar çalıştığını gösteriyordu. Gerçekten de Truck 3 gösterinin yıldızıydı. Birkaç saatlik şarjın ardından, gün içinde toplam 545 mil kat ederek yola geri döndü. Kamyon 1 ve 2, sırasıyla toplam 416 mil ve 376 mil yol kat etti ve her biri ilk sürüşlerinden sonra kısa bir şarj süresi aldı. İkinci gün Truck 1'in kalan %20 pil gücüyle 334 mil yol kat ettiği görüldü. Kamyon 2 daha da iyi bir performans sergiledi ve %19 kapasite rezerviyle tek şarjla 359 mil yol kat etti. Kamyon 3, gün boyunca toplam 411 mil koştu ve menzilini artırmak için ortasında ilave şarj yapıldı. Run on Less sitesinde sağlanan veriler bize kamyonların nasıl kullanıldığına dair iyi bir fikir veriyor. Hızın, pilin şarj durumunun ve kat edilen mesafenin izlerini alıyoruz. Ayrıca kamyonun gün içindeki faaliyetleri ve rejeneratif frenleme yoluyla enerji kazanımı hakkında da bilgi verilmektedir. Tesla'nın Ancak eksik olan, yüke ilişkin ayrıntılardır. Araçların kaç teslimat yaptığı bize söylense de gerçekte ne kadar taşıdıkları belli değil. Yük, menzili ciddi şekilde etkileyebilir; bu nedenle, bu testler sırasında kamyonların ne kadar yük taşıdığına ilişkin daha iyi bir resim elde etmek iyi olacaktır. Bildiğimiz şey, PepsiCo'nun bu yılın başında Run on Less'e katılacağını açıkladığında "onları sıkı bir şekilde yöneteceğine" söz verdiğiydi. PepsiCo'nun filo operasyonlarından sorumlu sürdürülebilirlik ve teknoloji direktörü Amanda DeVoe, kamyonların maksimum taşıma kapasitesiyle çalışacağına ve etkinlik boyunca 500 mil gidiş-dönüş yolculuk yapacağına söz vermişti. Ancak bunun şimdiye kadar kaydedilen herhangi bir bireysel çalışmada gerçekten olup olmadığı belli değil. Bundan önce Tesla Semi'nin menziline ilişkin tek bilgi Tesla'nın kendisinden geliyordu. Daha önce şirket, Semi'nin 82.000 pound'un biraz altında maksimum yük taşıyarak 500 mil menzile ulaşabileceğini iddia etmişti. PepsiCo'nun rakamları elbette aynı noktaya ulaşmıyor ancak bu aşamada elmaları elmalarla karşılaştırıp karşılaştırmadığımız belli değil. Mevcut mücadeleyi yürüten kamyonlar, daha fazla yokuş, karşı rüzgar veya menzili olumsuz yönde etkileyen diğer faktörlerin olduğu daha az verimli rotalarda olabilir. Ne olursa olsun, şu ana kadar hakkında çok az veriye sahip olduğumuz Tesla Semi'nin performansına harika bir bakış. Gelecekteki rekabetten daha ayrıntılı veriler almayı umuyoruz, böylece bu elektrikli taşıyıcıların nasıl performans gösterdiğini gerçekten görebiliriz. Kaynak: The Drive
Admin ™ Admin Gönderi tarihi: 14 Kasım , 2023 Yazar Admin Gönderi tarihi: 14 Kasım , 2023 Einride'ın drone kamyonu, GE cihazlarını taşıma konusunda ilk tam zamanlı işini yapıyor İsveçli otonom kamyon şirketi Einride, ürünleri GE Appliances'ın üretim tesisinden bir depoya taşımak için Selmer, Tennessee'deki kabinsiz elektrikli dağıtım araçlarını kullanıyor. Basın bülteninde, bu operasyonun pazartesiden perşembeye kadar günde yedi servise kadar çalışabileceği belirtiliyor. Einride'ın halkla ilişkiler temsilcisi Matthew Klein, The Verge'e gönderdiği bir e-postada, her yolculuğun mesafesinin 0,3 mil (veya 0,48 km) olduğunu ve tamamının GE'ye ait özel yollarda olduğunu yazdı. Einride, ilk olarak 2021'de GE'nin Appliance Park genel merkezinde kontrollü operasyonlar yürüttü. Daha sonra şirket, 2022'de Ulusal Karayolu Trafik Güvenliği İdaresi'nin onayıyla halka açık bir yol testine geçti; İçinde sürücüsü olmayan kamyon." GE Appliances'ın merkezi malzemelerden sorumlu kıdemli müdürü Harry Chase, yaptığı açıklamada, kamyonun trafiği azaltarak güvenliği artırdığını ve işçilerin römorkları takıp çıkarmak zorunda kalmaması nedeniyle bazı görevleri ortadan kaldırdığını iddia ediyor. Bu kamyonlar, limandaki kapıları otomatik olarak tetikleyen AI kameraların yanı sıra aracı otonom olarak yükleyip boşaltan bir Kayma robotu ile "otomatik bir lojistik akışı oluşturmaya yönelik" daha büyük bir projenin parçası. Einride'ın kamyonu insan sürücü kullanmadığı için teknolojisi Seviye 4 otonom olarak kabul ediliyor. 2017 yılında şirket, koltuklara veya direksiyon simidine gerek olmadığından iç alanı maksimuma çıkaran ilk T-Pod tasarımını ortaya çıkardı. Einride daha sonra 2018'de T-Log adı verilen daha güçlü bir prototipi sergiledi ve bu, Otonom Elektrikli Taşıma (AET) olarak adlandırılan 2020 tasarımına yol açtı. Kaynak: The Verge
Admin ™ Admin Gönderi tarihi: 18 Kasım , 2023 Yazar Admin Gönderi tarihi: 18 Kasım , 2023 Canoo, 550 Elektrikli Araç İçin Prime Time Shuttle ile Büyük Sözleşmeyi İmzaladı Yüksek teknoloji mobilite şirketi Canoo Inc. (NASDAQ:GOEV), Prime Time Shuttle ile 550'ye kadar elektrikli aracın tedarikini içeren önemli bir sözleşme imzaladı. Sözleşmede Prime Time Shuttle'ın birkaç yıl içinde Canoo'dan Yaşam Tarzı Araç (LV) Premium model araçları satın alacağı belirtiliyor. Araçlar, Prime Time Shuttle'ın Los Angeles metropol bölgesine hizmet veren lüks ve havaalanı ulaşım filolarına entegre edilecek. Prime Time Shuttle CEO'su Rattan Joea, ortaklığı övdü: "Bizler sürdürülebilirliğin uygulayıcılarıyız ve ayrı bir sürdürülebilir araç filosuna sahibiz, dolayısıyla Canoo'nun LV'leri müşterilerimize farklı deneyimler sunma vizyonumuza çok iyi uyuyor." 34 eyalette faaliyet gösteren ve 1984'ten bu yana 50 milyondan fazla müşteriye hizmet veren Prime Time Shuttle, Los Angeles bölgesinde Canoo araçlarını servis olarak kullanacak. Elektrikli araçların Kaliforniya dışındaki Prime Time pazarlarına dahil edilmesi yönünde başka planlar da var. Canoo'nun Yatırımcısı, İcra Kurulu Başkanı ve CEO'su Tony Aquila, ortaklığa duyduğu heyecanı gösterdi ve Kaliforniya'nın sıfır emisyon kararlılığını takdir etti. Canoo'nun satış ekibini yeni bir pazara girdiği için övdü ve Prime Time Shuttle ile işbirliğine yönelik beklentisini dile getirdi. Kaynak: Benzinga
Admin ™ Admin Gönderi tarihi: 29 Kasım , 2023 Yazar Admin Gönderi tarihi: 29 Kasım , 2023 Teknolojik olarak yapılabilecek en iyi pikap olarak adlandırılan Ram Revolution
Admin ™ Admin Gönderi tarihi: 1 Aralık , 2023 Yazar Admin Gönderi tarihi: 1 Aralık , 2023 Çin'in Inceptio'su bugüne kadarki en büyük otonom kamyon teslimatını gerçekleştiriyor Ağır hizmet kamyonları için otonom sürüş teknolojileri geliştiren Çinli geliştirici Inceptio Technology, ilk otonom kamyon partisinin uluslararası ekspres lojistik şirketi Yunyi Transport'a teslimatını gerçekleştirdi. Araçların Çin'de konuşlandırılması planlanıyor. Inceptio, Yunyi Transport'un Inceptio teknolojisiyle donatılmış 300 ağır hizmet kamyonu siparişinin Çin'de otonom kamyonların büyük ölçekli ticarileştirilmesindeki en son adımı temsil ettiğini söylüyor. Yunyi Transport'a teslim edilen 63 kamyonluk ilk parti, Inceptio ve Dongfeng Ticari Araç tarafından ortaklaşa geliştirilen ve Inceptio'nun tam yığın otonom sürüş sistemiyle önceden kurulmuş "Tianlong" modelleridir. Inceptio kurucusu ve CEO'su Julian Ma şunları söyledi: "Yunyi Transport'a rekor kıran teslimatımız, otonom sürüş teknolojimizin büyük ölçekli ticari olarak benimsenmesinde önemli bir kilometre taşıdır." "Önde gelen ekspres lojistik şirketleri, otonom sürüşün faydalarını giderek daha fazla fark ediyor ve maliyetlerden tasarruf etmelerine, verimliliği artırmalarına ve operasyonları güvenli bir şekilde sürdürmelerine yardımcı olacak çözümleri uygulamak için yarışıyorlar." Yunyi Transport, Çin'in yanı sıra Vietnam, Malezya, Tayland, Hindistan ve Filipinler gibi güneydoğu Asya ülkelerinde ekspres lojistik hizmetleri sunmaktadır. Şirket, yeni otonom kamyonları Çin'deki ülke çapındaki hat taşımacılığı ağında kullanmayı planlıyor. Kaynak: GlobalData
Admin ™ Admin Gönderi tarihi: 13 Aralık , 2023 Yazar Admin Gönderi tarihi: 13 Aralık , 2023 ABD-Japonya firmaları tarafından 'dünyanın ilk' robot-elektrikli nakliye kamyonu görücüye çıktı Otonom ağır ekipmanlar üretmesiyle tanınan Santa Clara merkezli SafeAI, ağır sanayide bir ilk olacak şekilde Caterpillar 725 nakliye kamyonunu tamamen elektrikli aktarma organlarıyla yenilemek için bir Japon inşaat şirketiyle işbirliği yaptı. Lityum-iyon pil paketleri bugünlerde kamyonetlere güç sağlayabilir, ancak ağır ekipmanlar söz konusu olduğunda fosil yakıtlar hâlâ birinci sırada yer alıyor. Ağır sanayinin enerji talepleri o kadar büyük ki Caterpillar gibi orijinal ekipman üreticileri (OEM'ler) bile pille çalışan cihazları daha yeni sergilemeye başladı. Bu, SafeAI'nin başarısını daha da kayda değer kılıyor, çünkü şirket mevcut bir aracı yenileyebiliyor, böylece ömrünü uzatabiliyor ve günümüzde elektrikli araçların popülaritesi karşısında artan geçerli bir endişeye çözüm buluyor. SafeAI, Interesting Engineering'e e-posta yoluyla yaptığı açıklamada, otonom ve elektrikli bileşenlerin güçlendirilmesi ve kurulumunun planlanması ve tasarlanmasını içeren projenin yaklaşık beş ay sürdüğünü söyledi. Otonom elektrikli kamyonun avantajları Elektrikli kamyonla kargo taşımanın avantajları, tasarruf edebileceği emisyonlarda açıkça görülüyor. Ancak SafeAI'nin gücü, kamyonun elektrikli aktarma organlarıyla donatılmasında değil, çalışmasını tamamen otonom hale getirmesinde yatıyor. Bir basın açıklamasında şirket, çalışanların kamyonu çalıştırma ve hatta yakıt ikmali yapma ihtiyacını ortadan kaldırmanın, özellikle böyle bir kamyon için gereken ağır şarj altyapısı göz önüne alındığında, işyerini çok daha güvenli hale getirebileceğini belirtiyor. İnsan tarafından çalıştırılan nakliye kamyonlarının aksine, otonom bir nakliye kamyonu günün her saatinde çalışabilir, böylece üretkenlik artar. Dahası, elektrikli araç kullanmanın daha düşük maliyetleri, bu zorlu ekonomik ortamda maliyet verimliliğini artırabilir. Araçların yenilenmesinin ek bir avantajı, yeni bir elektrikli nakliye kamyonu filosunun satın alınmasıyla karşılaştırıldığında sermaye harcamalarındaki azalmadır. Sürdürülebilirlik ve Ötesi SafeAI, otomasyon kullanarak inşaattaki sıkıntılı noktaları ele almak için üç yıldan fazla bir süredir Obayashi ile çalışıyor. İşbirliği, yalnızca otomasyonla çalışma sahalarındaki çevresel performansın yüzde 13 oranında artmasına yardımcı oldu. Basın bülteninde, SafeAI'nin artık dizel motorları elektrikli motorlarla değiştirerek operatörlerin emisyonları yüzde 60 daha azaltabileceğini tahmin ettiği belirtildi. Obayashi İş İnovasyonu Genel Müdürü Sugiura Shinya, "SafeAI ile çalışmaya başladığımızda ortaklığımız güvenlik ve üretkenliğe odaklandı" dedi. "Şimdi kolektif bakış açımızı bir sonraki hedefimize dikiyoruz: inşaat için sürdürülebilir bir geleceğe öncülük etmek." SafeAI, otonom teknolojilerini ağır ekipmanlara kurmak için düzenli olarak yenileme kullanıyor. Elektrikli aktarma organları için kamyonların elektrifikasyonu ve mekatroniği konusunda uzman olan AVIA Engineering ile işbirliği yaptı. AVIA Engineering'in sahibi ve CEO'su David Sánchez, "Ekibimiz, SafeAI ve Obayashi ile işbirliği içinde, tamamen elektrikli bir güç aktarma organını başarıyla entegre etmekten gurur duyuyor ve bu ilk adımın bizi nereye götürebileceğini görmek için sabırsızlanıyor" dedi. SafeAI e-postada, "Ağır sanayide özerklik ve elektrifikasyonun birleşimi konusunda iyimseriz ve şirketlerin geçiş yapmasına yardımcı olmak için her şeyi yapmak istiyoruz" dedi. Şirket ayrıca daha küçük elektrikli otonom araçların yenilenmesi konusunda endüstri ortaklarıyla işbirliği yapmaya da istekli. Kaynak: Interesting Engineering
Admin ™ Admin Gönderi tarihi: 31 Aralık , 2023 Yazar Admin Gönderi tarihi: 31 Aralık , 2023 Parlak Siyah Tesla Cybertruck İlk Kez Ortaya Çıktı
Admin ™ Admin Gönderi tarihi: 14 Ocak , 2024 Yazar Admin Gönderi tarihi: 14 Ocak , 2024 VinFast VF Wild'la tanışın
Admin ™ Admin Gönderi tarihi: 1 Şubat , 2024 Yazar Admin Gönderi tarihi: 1 Şubat , 2024 Güneş enerjisiyle çalışan kamyon olağanüstü bir başarıya imza atıyor ve otomotiv endüstrisinde devrim yaratabilir Güneş enerjisiyle çalışan bir kamyon, Şili'de diğer elektrikli araçlardan daha yüksek bir irtifaya tırmanarak olağanüstü bir başarı elde etti. Aebi VT450 taşıyıcıyı temel alan makine, kirletici kirli yakıtla çalışmıyor ve bunun yerine 90 kilovat saat kapasiteli 300 volt nominal EcoVolta lityum iyon aküye bağlı iki adet 120 kilovat elektrik motoruyla çalışıyor. Electrek'e göre. İsviçreli Peak Evolution ekibi, çatıdaki dört güneş paneli ve yerde bulunan 16 güneş paneliyle şarj edilen kamyonu, dünyanın en yüksek yanardağının 3.400 metre (11.155 feet) yukarısına kadar yönlendirerek, bir dağın ulaştığı en yüksek rakım için yeni bir rekor kırdı. EV. Yolculuk, deniz seviyesinden 6.300 metre yüksekte bulunan Ojos del Salado'nun batı ucunda gerçekleşti. Geleneksel gazla çalışan arabaların aksine, EV'ler yüksek irtifalarda güçte bir azalma görmediğinden, elektrik bu zorluk için özellikle yararlı bir enerji kaynağıydı. Üstesinden gelinmesi zor araziler ve çorak arazide yakıt ikmali fırsatlarının bariz eksikliği nedeniyle, güç ve erişilebilir enerji temel faktörlerdi ve güneş enerjili EV kamyonu her ikisini de sağlayabiliyordu. Peak Evolution'ın CEO'su ve geliştiricisi Patrik Koller, Electrek'e şunları söyledi: "Bu aşırı koşullara rağmen, özel olarak geliştirdiğimiz aracımız, bırakın güneş enerjisiyle çalışan aracı, diğer tüm e-araçlardan daha yüksekte sürüş yapmayı başardı." "Dört yıldır bu an için eğitim alıyoruz, bu yüzden vazgeçmek asla bir seçenek değildi." Piller 190 kilometrelik menzil sağlama kapasitesine sahipti ve 230 voltluk bir AC invertöre bağlı çatı üstü güneş panellerinin eklenmesi, ekibin ekipmanlarını yeniden şarj edebilmesi anlamına geliyordu. Avusturyalı lojistik şirketi Gebrüder Weiss'in sponsorluğunu üstlendiği misyon, elektrik enerjisi ve güneş enerjisi üretiminin doğru kurulumla neler başarabileceğini gösteriyor. Güneş enerjisiyle çalışan arabalar, temiz ulaşım sektöründe bir sonraki büyük şey olarak görülüyor ve SNS Insider'ın bir raporu, teknolojinin 2023 ile 2030 arasında yıllık %37'lik bir bileşik büyüme oranı göreceğini öngörüyor. Globe Newswire, SNS Insider'ın pazar büyüklüğünün 2030 yılına kadar 535,9 milyon dolar değerinde olacağını öne süren bulgularını özetledi. Güneş enerjisi araçları henüz tüketicilere geniş çapta sunulmuyor, ancak Peak Evolution'daki gibi gösteriler bu sürdürülebilir, kirlilik içermeyen yakıtın potansiyelini göstermeye devam ederse, belki daha geniş araç endüstrisi olasılıkları dikkate alacaktır. Statista'da yayınlanan araştırmada, binek araçların 2010-2020 yılları arasında gezegeni ısıtan 3,3 milyar tondan fazla karbondioksitten sorumlu olduğu belirtiliyor. Kaynak: TCD
Admin ™ Admin Gönderi tarihi: 29 Şubat , 2024 Yazar Admin Gönderi tarihi: 29 Şubat , 2024 Çin EV Minivanı, 10 Dakikalık Şarjla 500 km Menzil Ekliyor Çin elektrikli otomobillerinin Tesla gibi ABD'li otomobil üreticilerini neden korkuttuğunu anlamak kolay. Çin'deki elektrikli arabaların çoğunun burada Batı'da elde ettiğimizin etrafında daireler çizdiğine dair daha fazla kanıta ihtiyacınız varsa, işte buradasınız. İlk olarak CarNewsChina tarafından tespit edilen, Çin sosyal medyasında yayınlanan yeni bir video, yaklaşmakta olan Li Auto Mega minivanın inanılmaz hızlı şarj hızlarını sergiliyor. Fütüristik Dustbuster şeklindeki üç sıralı araç, 1 Mart'ta Çin'de satışa sunulacak. EV start-up'ı, bunun yaklaşık 83.000 $ eşdeğerinden başlayacağını söylüyor. Tamamen Şarj Olun Bu Çin minivanı çok hızlı bir şekilde tamamen şarj olabiliyor Li Auto, Çin'de en çok satan premium EV markası haline geldi. ABD'ye özel EV'lerin çoğu, hızlı şarj cihazıyla bu kadar hızlı bir şekilde bu kadar menzil eklemeye yakın bile değil. Bunun gibi teknolojiler Çin'in elektrik yarışında ne kadar önde olduğunu gösteriyor. Hızlı şarj istasyonunda çekilen kısa klipte Mega, yalnızca 10 dakika 36 saniyede %10'un biraz altından %80'e şarj olmayı başarıyor. Bu neredeyse benzin almak kadar hızlı ve tüm ABD EV pazarını sudan çıkarıyor. Burada, ABD'de %10 ila %80 oranında hızlı şarj elde etmek, 18 dakikadan (Kia EV6 gibi özellikle gelişmiş bir otomobilde) ila bir saatten fazla (Toyota BZ4X gibi daha az ileri teknolojiye sahip bir otomobilde) kadar sürer. Elbette hızlı şarj her şey değildir. Bugünlerde çoğu elektrikli araç sahibi evde yavaş şarj oluyor ve her sabah dolu bir arabayla uyanıyor. Daha da etkileyici olanı, Mega'nın bu kısa şarj süresinde telafi ettiği menzil miktarıdır. Açıkçası %10-%80, bir aracın akü paketinin boyutuna ve tam şarjla gidebileceği mesafeye bağlı olarak çok farklı anlamlara gelebilir. Şarj işleminin başlangıcında Mega, kalan 68 kilometrelik menzili gösteriyordu. Sonunda 568'e çıktı. Böylece 10 dakikalık şarj seansı yaklaşık 500 kilometre veya 310 mil sürüş menzili sağladı; eğer Mega'nın tahminini gerçek değere göre alırsanız. Gerçek dünya koşullarında muhtemelen daha azdır. Ama bu yine de büyük bir başarı. CarNewsChina'ya göre Mega'nın pili Çin'in CATL'sinden geliyor. Buradaki anahtar, Mega'nın kabul edebileceği devasa şarj gücü miktarıdır. Seansın şarj hızı, bir Tesla'nın kaldırabileceğinin iki katından fazla olan 521 kilowatt'a (kW) ulaştı. ABD'de bu kadar gücü kabul edebilecek arabalarımız yok ve bunu dağıtacak şarj altyapımız da yok. Ülkenin en iyi şarj istasyonları 350 kW gücündedir ve bunlardan tam anlamıyla yararlanabilecek yalnızca birkaç araç vardır. Büyük sıfır emisyon geçişinin pek çok alanında ABD'nin çok ilerisinde olan Çin'de halihazırda 500 kW ve yer üstünde şarj fişleri bulunuyor. Edmunds'un yakın tarihli bir araştırmasına göre, ABD'de satışa sunulan en hızlı şarjlı elektrikli model Hyundai Ioniq 6 sedan. Edmunds, maksimum 236 kW'a ulaştığını ve 7 dakika 48 saniyede 100 mil menzil ekleyebileceğini söyledi. Porsche, Tesla ve yeni kurulan Lucid Motors da orada. Kaynak: InsideEVs Global
Admin ™ Admin Gönderi tarihi: 22 Mart , 2024 Yazar Admin Gönderi tarihi: 22 Mart , 2024 Dört Elektrikli Pikap Pili Bitene Kadar Sürüldü. Sadece Bir Tanesi İlan Edilen Menzile Ulaştı Tesla Cybertruck, Rivian R1T, Ford F-150 Lightning ve Chevrolet Silverado EV, enerjileri bitene kadar 110 Km hızla sürüldü. InsideEV'lerde iyi bir menzil testini seviyoruz ve Out of Spec Reviews'taki arkadaşlarımızın izniyle bu oldukça önemli bir test. Herhangi birinin reklamı yapılan aralığı gerçekten karşılayıp karşılamadığını görmek için bugün satışta olan neredeyse tüm Amerikan yapımı elektrikli pikapları bir araya getiriyor. Ayrıca her gün göremediğiniz, dizel jeneratöre bağlı mobil bir DC hızlı şarj cihazı da var. Bu sayfanın üst kısmına yerleştirilmiş videoda, Tesla Cybertruck, Rivian R1T, Ford F-150 Lightning ve Chevrolet Silverado EV'nin aynı döngüde saatte sabit 70 mil hızla adım atarak nasıl hızlandığını göreceksiniz. tam şarjla gidebilecekleri mesafe. Spesifikasyon Dışı İncelemelerin web sitesinde açıklanan test prosedürü, bir EV'yi DC hızlı şarj cihazından %100 şarj durumuna kadar şarj etmeyi, lastik basıncını üreticinin belirlediği değere ayarlamayı, enerji açısından en verimli sürücüyü seçmeyi içerir klima kontrol sistemini 68 ila 72 derece arasında, klimayı hala çalıştıran en çevre dostu modda, ancak en düşük fan ayarında ayarlamak. Test döngüsü Wellington, Colorado'dan başlıyor ve I-25'i takip ederek Cheyenne, Wyoming'e gidiyor, ardından I-80'i Nebraska'ya çeviriyor. EV'ler, GPS tarafından doğrulanan 70 MPH'lik sabit bir hızda sürülür ve sürücüler, pil %55 SoC civarında olduğunda geri döner. Out of Spec Reviews'ı yürüten Kyle Conner, genellikle pil bitmek üzereyken ön yolları kullandıklarını ancak bu sefer arabaların hareketi tamamen durana kadar otoyolda kaldıklarını söylüyor. Bunun nedeni, kurtarmaya gelmeye hazır bir karavanda mobil şarj cihazının bulunmasıydı. Şimdi kamyonlara geçelim. Tesla Cybertruck, 35 inçlik arazi lastiklerine sahip üç motorlu bir Cyberbeast modelidir ve tam şarjla 301 millik reklamı yapılan sürüş menziline sahiptir. Rivian R1T, dört mevsim lastiklerle iddia edilen 352 mil menzile olanak tanıyan daha büyük pil paketine sahip, çift motorlu, performans dışı bir ünitedir. Burada test edilen Ford F-150 Lightning, çalışırken reklamı yapılan 320 mil menzille birlikte gelen genişletilmiş menzilli bataryaya sahip. Bu testteki Chevrolet Silverado EV, devasa 215 kilowatt saatlik pil paketi sayesinde 450 mil menzile sahip olduğu iddia edilen 4WT donanımdır. Bu aralık testi sırasında dış sıcaklık 48 ila 68 derece arasındaydı. Video iki saatten fazla sürüyor ancak sonuçlar en başta açıklanıyor. En kötü performansı gösteren ise maalesef 320 puana rağmen 282 mil menzile sahip olan Lightning oldu; hedefin oldukça uzağında. Verimliliği de kWh başına 3,1 mil ile etkileyici değildi. Kazanan, uzun zamandır beklenen, 434 mil hızla Silverado EV oldu; buna "çılgın etkileyici" diyorlar, ancak kWh başına yalnızca 2,0 mil, hatta Ford'dan bile daha az hız çekiyordu. Kaynak: InsideEVs Global
Admin ™ Admin Gönderi tarihi: 22 Nisan , 2024 Yazar Admin Gönderi tarihi: 22 Nisan , 2024 Çin'in BYD elektrikli kamyonetine BYD Shark (Köpek Balığı) adını verdi ŞANGAY (Reuters) - Çinli elektrikli araç üreticisi BYD Pazartesi günü yaptığı açıklamada, elektrikli kamyonetinin adının BYD Shark olacağını ve arazi sürüşünü iyileştirmek için geliştirdiği Çift Modlu Off-Road (DMO) adlı bir plug-in hibrit sistemine sahip olacağını söyledi. deneyimler. BYD, Weibo hesabından açıklama yaptı ancak kamyonun fiyatını açıklamadı. Duyuru, Perşembe günü başlayacak olan Pekin Otomobil Fuarı'ndan günler önce geldi. Kaynak: Reuters
Admin ™ Admin Gönderi tarihi: 26 Nisan , 2024 Yazar Admin Gönderi tarihi: 26 Nisan , 2024 Tarih 22.04.2024 at 07:03 , Admin dedi: Çin'in BYD elektrikli kamyonetine BYD Shark (Köpek Balığı) adını verdi ŞANGAY (Reuters) - Çinli elektrikli araç üreticisi BYD Pazartesi günü yaptığı açıklamada, elektrikli kamyonetinin adının BYD Shark olacağını ve arazi sürüşünü iyileştirmek için geliştirdiği Çift Modlu Off-Road (DMO) adlı bir plug-in hibrit sistemine sahip olacağını söyledi. deneyimler. BYD, Weibo hesabından açıklama yaptı ancak kamyonun fiyatını açıklamadı. Duyuru, Perşembe günü başlayacak olan Pekin Otomobil Fuarı'ndan günler önce geldi. Kaynak: Reuters BYD Shark (Köpek Balığı) Meksika da görüldü
Admin ™ Admin Gönderi tarihi: 18 Eylül , 2024 Yazar Admin Gönderi tarihi: 18 Eylül , 2024 Tesla, Supercharger istasyonunda yeni eklentisinin fotoğraflarının ortaya çıkmasının ardından heyecan yarattı: 'İlerleme... hızlanıyor' Tesla Semi, otomobil üreticisi Tesla'nın elektrikli kamyon tasarımı henüz seri üretime girmemiş olsa da, Electrek'e göre şirket yeni bir EV mobil şarj cihazı için heyecan yaratıyor. Eskiden Twitter olarak bilinen X'te, Cam (@camthehombre) kullanıcısı tarafından paylaşılan görseller, Tesla'nın kızak üzerine oturtulabilen ve ihtiyaç duyulan yere taşınabilen Tesla Semi'ler için bir mobil şarj cihazı ürettiğini gösteriyor. Görseller Utah, Tooele'de çekildi. Tesla, 2017 yılında tamamen elektrikli Semi aracını duyurdu. Tesla Semi, Tesla'nın Semi Truck Engineering kıdemli müdürü Dan Priestley'e göre, elektrikli bir bataryayla çalıştırılan geleneksel kamyonların dizelde üç katı güç sağlamayı hedefliyor. Not a Tesla App tarafından bildirildiği üzere. Bu, Amerikan Kamyonculuk Dernekleri'ne göre 2022'de 14 milyondan fazla kamyonu yola çıkaran ve HDS Kamyon Sürüş Enstitüsü'ne göre yıllık 940 milyar doların üzerinde brüt kar üreten kamyonculuk sektöründe devrim yaratmaya yardımcı olacaktır. Teletrac Navman US'nin açıkladığı gibi, genellikle dizelle çalışan kamyonlar gezegeni ısıtan kirliliğe katkıda bulunur. Tesla Semi gibi EV kamyonları kirliliği ve kirli enerjiye bağımlılığı azaltmaya yardımcı olabilir. Tesla Semi'leri şu anda Tesla ve Walmart ve Pepsi gibi büyük şirketlerle test ediliyor. Teslarati'ye göre Tesla, test için yaklaşık 100 Semi üretti. EV şirketi, Transport Topics'e göre 2025'in sonlarında üretime başlamayı ve Avrupa pazarına girmeyi umuyor. Tesla daha önce mobil Süper Şarj Cihazları üretti ancak sadece yolcu EV'leri için. Başka bir şirket olan Yoshi Mobility de henüz elektrikli araç şarjı için altyapı bulunmayan bölgeler için mobil şarj cihazları çıkardı. Ancak, mobil Tesla Semi mobil şarj cihazının görüntüleri, kendi türündeki araçlar için kullanılan türünün ilk örneği. Electrek'e göre, elektrikli kamyonlar şu anda dağıtım merkezleri arasında şarj edebilecekleri altyapı ile sınırlı. Bu tür yarı römorklar için mobil şarj cihazları, binek otomobillerle birlikte uzun mesafeli kamyonculuğun elektrikli hale gelmesine yardımcı olabilir. Elektrikli araçlar, sürücülerin yakıt maliyetlerinden (U.S. News & World Report ve Consumer Reports'a göre) ve vergi kredilerinden (IRS'ye göre) binlerce tasarruf etmesini sağlayabilir ve Enerji Bakanlığı verilerine göre, benzinle çalışan hafif hizmet araçlarından geçiş yaparak ortalama 10 yılda yaklaşık 100.000 pound kirliliği azaltmaya yardımcı olabilir. Electrek yorumcularından biri "Bu ÇOK iyi bir işaret" diye yazdı. "Yeni Semi üretim tesisinin ilerlemesi hızlanıyor, bu nedenle ana otoyol güzergahlarının yakınında bu megaşarj cihazlarından daha fazlasını görmeliyiz." "Bu muhtemelen Semi'yi ülkenin çeşitli yerlerinde sürmek ve belirli yerlerde ekleme yapma yeteneğini daha fazla test etmek için bir destek 'aracı' olarak taşınıyor," dedi başka bir yorum. Kaynak: TCD
Admin ™ Admin Gönderi tarihi: 14 Ekim , 2024 Yazar Admin Gönderi tarihi: 14 Ekim , 2024 Chevrolet yeni ticari araçlarının tanıtımıyla heyecan yarattı: 'İsme güven var' Chevrolet, Electrek'e göre ticari amaçlı minibüsler de dahil olmak üzere yeni elektrikli araç modelleri sunuyor. General Motors, yan kuruluşu BrightDrop'u Chevrolet markası altına taşıyor. EV ticari araçlarda yenilikçi olan BrightDrop, FedEx, Ryder ve Yoshi Mobility gibi şirketlere araç sağladı. BrightDrop Zevo 600 araçları 2.500 pound'a kadar kargo taşıyabiliyor ve tek bir şarjla yaklaşık 271 mil yol yapabiliyor. Şimdi BrightDrop, Electrek'e göre Ford, Rivian ve diğer ticari EV üreticilerine rakip olmak için Chevy altında "gelişmiş" ticari EV minibüsleri üretecek. GM'nin açıklamasında, Electrek'e göre "BrightDrop'un elektrikli minibüslerinin genişleyen Chevrolet EV portföyüne eklenmesi, BrightDrop müşterilerine sektörün en büyük ve en kapsamlı ticari satış ve servis ağlarından birine erişim sağlayacak ve marka büyüme fırsatlarını artıracak" ifadeleri yer alıyor. Chevrolet, Amerika Birleşik Devletleri'ndeki önde gelen otomobil markalarından biri ve EV satışlarında liderlerden biri. Chevy Blazer EV, Electrek'e göre 2024'ün 2. çeyreğine kadar 6.000'den fazla araç sattı. Chevy'nin EV pazarı genel olarak önemli olup, Edmunds.com'a göre 2023 ABD elektrikli otomobil pazar payında %5,8 ile üçüncü sırada yer alıyor ve Tesla'nın baskın %56,2'sinin ve Ford'un %6,7'sinin gerisinde kalıyor. Bireysel sürücülerin, benzinle çalışan araçlardan daha ucuza çalıştırılan ve sürüldüğünde gezegeni ısıtan kirliliğe neden olmayan EV'lere giderek daha fazla yönelmesi şaşırtıcı değil. Kirli yakıtları çıkarmaktan daha az kirletici olan pil malzemeleri için madencilik süreçleri de daha temiz hale geliyor. Daha büyük şirketler, aynı nedenlerle EV'leri günlük operasyonlarına dahil ediyor. Lion8 Tractor'ın, bir şarjla 275 mil gidebileceği bildirilen bir model olduğu belirtilirken, Pepsi gibi büyük şirketler Tesla Semi'yi ticari kullanımda test ediyor. BrightDrop'un ticari minibüslerini Chevy markasına dahil ederek, daha fazla şirket filolarına EV'leri dahil etmeyi düşünebilir, gürültü kirliliğini azaltmaya, havayı temizlemeye ve şirketlere para kazandırmaya yardımcı olabilir. "İsme güven var," dedi bir Electrek yorumcusu Chevrolet hakkında. "Teslimat minibüslerinin EV olarak kullanılması çok mantıklı," dedi başka bir kullanıcı. "Bahse girerim ki bunların çoğu günde elli milden fazla yol kat etmek zorunda değil. Benzin yok ve çok az bakım da karlara yardımcı olacak." "Daha fazla ticari EV görmekten hoşlanıyorum," dedi başka bir yorumcu. "... Gürültülü çöp ve geri dönüşüm kamyonlarının da EV olduğu günü dört gözle bekliyorum." Kaynak: TCD
Admin ™ Admin Gönderi tarihi: 18 Kasım , 2024 Yazar Admin Gönderi tarihi: 18 Kasım , 2024 Daimler Truck, şehirlerarası seyahat için tasarlanmış elektrikli otobüsünü duyurdu Ticari araç üreticisi Daimler Truck, şehirler arasında yüzlerce kilometre boyunca yolcuları şarj etmeden taşıyabilen akülü elektrikli bir otobüs için planlarını duyurdu. 2026'dan itibaren müşterilere teslim edilmesi planlanan Mercedes-Benz eIntouro, 500 kilometreye kadar menzil için lityum-demir fosfat pillerle donatılacak; dünyanın en büyük kamyon üreticisi Berlin'de duyurdu. Bu, onu şehir dışına çıkabilen ve kırsal yollarda ve otoyollarda daha yüksek ortalama hızları koruyabilen ilk elektrikli otobüslerden biri yapacak. Şimdiye kadar, Daimler Otobüsleri bölümünün portföyünde yalnızca kısa mesafeli şehir otobüsü elektriklendirildi. En son otobüs gelecek yılın başında siparişe açılacak ve üretim aracının resmi tanıtımı Ekim 2025'te bir endüstri fuarında yapılacak. Daimler-Buses patronu Till Oberwörder, ekipman ve pil konfigürasyonuna bağlı olarak elektrikli şehirlerarası otobüsün, şirketin benzer şekilde donatılmış bir dizel şehirlerarası otobüsünden yaklaşık 1,5 ila 2 kat daha pahalı olabileceğini söyledi ancak belirli bir fiyat belirtmedi. Ancak Oberwörder, önemli olanın sadece araç fiyatı değil, aynı zamanda aracın satın alınması ve işletilmesinin toplam maliyeti olduğunu savundu. Oberwörder, şehir içi otobüsler söz konusu olduğunda, burada zaten "kesinlikle eşit seviyedeyiz" dedi. "Şehirlerarası segmentte de benzer bir gelişme görüyoruz." E-şehir içi otobüslerde olduğu gibi, sürücüler e-şehirlerarası otobüsler için şarjın çoğunu gece boyunca depolarda yapabilirler. "Bir sonraki büyük kilometre taşı, otobüs segmentinin elektriklendirilmesidir." Oberwörder, bunun 2030 yılına kadar mümkün olacağına inanıyor ve elektrikli otobüslerin yolda da şarj edilmesi gerekeceğinden, burada büyük bir sorun olarak şarj altyapısına işaret ediyor. Yönetici, hızlı şarj ve hidrojen dolum istasyonlarının inşa edilme hızının hala çok yavaş olmasını eleştirdi. Daimler Truck bölümü gibi, Daimler Buses da yalnızca pillere değil, aynı zamanda yakıt hücresi aracılığıyla elektrik motoruna elektrik sağlayan hidrojene de dayanan bir elektrikli mobilite stratejisi izliyor. Kaynak: TAG24
Önerilen İletiler
Bir hesap oluşturun veya yorum yazmak için giriş yapın
Yorum yapmak için üye olmak zorundasınız...
Bir Hesap Oluşturun
Forumumuzda üyelik çok basit ve ücretsizdir!
Yeni Bir Hesap OluşturunGiriş Yap
Hali hazırda bir hesabınız var mı? O zaman Giriş Yapın.
Giriş Yapın