Φ kursatotcu Gönderi tarihi: 14 Ekim , 2005 Yazar Gönderi tarihi: 14 Ekim , 2005 Eğer Allah Teâlâ, zamanla kayıtlı olmayan, yani geçmiş ve geleceği bütün teferruatiyle bilen bir bilgiye sahip bulunmasaydı, belki böyle bir soru sözkonusu olabilirdi. Allah Tebârek ve Teâlâ, kulun bunu mu, yoksa şunu mu seçeceğini; niyyetinin nerede ve ne zaman değişeceğini bilir; kaderini de bu bilgisiyle tayin eder. Daha açık bir ifadeyle; kul, yaptığı bir şeyi kaderinde yazılı olduğu için yapıyor değil; o şeyi yapacağı için Allah kaderine onu yazmıştır. Bu sebepledir ki, yaptıkları kötü ameller konusunda kaderlerini gerekçe olarak ileri süren müşriklerin bu iddiaları Kur'an'da reddedilmektedir: "(Allah'a, ortak koşanlar Allah dileseydi ne biz, ne de atalarımız O'ndan başka hiç bir şeye tapmazdık ve O'nsuz hiç bir şeyi haram kılmazdık dediler. Onlardan öncekiler de böyle yapmıştı. Peygamberlere düşen yalnız açıkça tebliğ etmek değil mi?" (en-Nahl, 16/35) Saygılar.. bir de enam 107 ye bak . bu senin cevabını yüzyıllardır veriyorlar hem de ayrıntılı olarak ancak unutma ki onların bu cevabının altında yatan hakiki inançları şudur: "ilim maluma tabidir" derler yani allahın ezeli ilmi sonradan olacak olaylara tabidir derler, soruyorum sen bunu mu diyorsun yoksa şunu mu: "sonradan olan olaylar allahın ezeli ilmine tabidir" Alıntı
Φ kralx Gönderi tarihi: 14 Ekim , 2005 Gönderi tarihi: 14 Ekim , 2005 Herşey Alahın ezeli ilmindedir.. İlmindedirle, ilmine bağlıdır söylemleri farklıdır.. Alıntı
Φ humanist Gönderi tarihi: 17 Ekim , 2005 Gönderi tarihi: 17 Ekim , 2005 ben şahsen insanın özgür iradesi yoktur kanısındayı.insanın değişmez Ayanı sabitesi vardır Ana rahminde daha 120.günde aldığınız etkilerle kaderiniz programlanıyor.kişi programının dışına çıkamaz.Tasavvufun temelinde yatan düşünce La mevcude illallahtır.yani mevcudat yoktur sadece Allah vardır.onun dışında başka bir varlık olmadığından dilemediğini dileyecek ikinci bir varlık yoktur.Allah insanın fiiliyatınıda yaratmıştır Yalnızca benim aklımda kalan soru madem bizim seçimimiz diye birşey yok ozaman niye yaptığımızın sonucuna katlanacağız? herşeyi yapan kendisiyse ozaman günah nedir sevap nedir? Alıntı
Φ lena Gönderi tarihi: 17 Ekim , 2005 Gönderi tarihi: 17 Ekim , 2005 humanist: Doğru söylüyorsun fakat bunu anlıyacak çak az kişi var, Allahın boyutunda biz bir saniye bile yaşantımız yok evren ise birkaç saniyeyle düşünebiliriz. Hağşa bir örnek versek bizim hücre içindeki en küçük atomun oluşmasıyla vazifesini bitirip hemen yok olması gibi bir saniye bile sürmüyor işte böyle. Alıntı
Φ kursatotcu Gönderi tarihi: 18 Ekim , 2005 Yazar Gönderi tarihi: 18 Ekim , 2005 oruç cinsi ilişkiyle açılırsa açılmış demektir. bak size bi şey öğretiyim : mesela akşam gece 12 diyelim deniyor ki niyet ettim yarın ramazan orucu tutmaya okeymi sonra bi şekilde cünüp olma durumları oluyo her şekilde oluyo diyelim okey mi bu arada saat gece 1 oldu diyelim okeymi bak şimdi bu şahıs gusül abdesti almıyo bilinçli olarak yatıyo uyuyo okeymi namaz kılıyosa namaz vakti kalkıyo yani imsaktan sonra gusül abdesti alıyo namazı kılıyo namaz kılmıyosa sabah namaz kalkmıyo ve o gün gusül abdesiti de almıyo ve iftar olunca da yemeği yiyo. soruyom: bu oruç olur mu? cevap: olur. son peygamberde böyle yaptı inanmayan hadis kitaplarına baksın oruç bölümüne... ama o sabah yıkandı Alıntı
Φ lena Gönderi tarihi: 18 Ekim , 2005 Gönderi tarihi: 18 Ekim , 2005 Ah genç kardeşim bağzı şeyler anlatılmamış bu nedenlede biz onu bunu üretiyoruz, insanın yediği yemeyin 3 dışkısından biridir sex, diğer 2 dışkılara yasak varmı yok neden. Abdes durumuda sex den sonra 20 dakika içinde duş alırsan iki buçuk milyon sex hücrelerinin yarısını kurtarırsın ikinci bir sex durumuna daha çabuk aktif duruma gelirsin cunupluk aslı budur uydurmalara bakma. Alıntı
Φ harivarman Gönderi tarihi: 20 Ekim , 2005 Gönderi tarihi: 20 Ekim , 2005 öncelikle çok derin bir konu ; ibni haldun u çıldırtan soruya giriyor bu ama burda bazı nüanslar var....... örneğin bir şey olmadan önce bilinemez yani klasik fizik bunu söyler ama çağdaş fizik bir şeyin olmadan öncede yani neden - sonuç ilişkisi içinde neden olmadan sonucun bilinebileceğini söyler ( bunu bir zaman makinesi varmış gibi düşünün ) ve Allahın zamandan mekandan bağımsız olduğunu düşünerek anlamaya çalışın .... kadere sıra gelince islamda sizin düşündüğünüz anlamda bir kader anlayışı yoktur .. kader - nizam demektir _ bu nizamdan da kast edilen doğanın düzenidir... mesela burda yapılan temel hatalardan birisi şudur ? kuranda ; biz onların kalplerini mühürledik ayeti .. bu ayeti okuyan Allah tarafından münafıkların kalplerinin mühürlendiğini algılar ... ama ufak bir sorunumuz var ; bilirsiniz ingilizcede geçmişte paşlayıpta etkisi hala devam eden olaylar için kullanılan zaman farklıdır.. aynı şey arapçanın özünde de var .... bnu ayet bu zaman kalıbıyla kullanılmış olup ...aslında denilen şey geçmişte yaptığı hatalarını ısrarlı bir şekilde tekrarladığı için kalpleri mühürlenmiştir... Alıntı
Φ kursatotcu Gönderi tarihi: 20 Ekim , 2005 Yazar Gönderi tarihi: 20 Ekim , 2005 alem hadis (sonradan oldu)diyelere soru: alem niçin meydana geldiği andan önce meydana gelmemiştir , Allah önceden değilde sonradan mı varetmeyi irade etti , alem ezeli bir iradeyle nasıl sonradan olabilir? harivanrmanacevep:peki bu mühürlerleme esnasında bu şahıslara iman etme teklifi var mıydı? evet dersen onlar bu anda iman edebilirlermiydi hayır dersen bu kaldıramayacakları yükü yüklemek değil mi? bakara 286 bu ayetin izahı kitabımda var. Alıntı
Φ harivarman Gönderi tarihi: 20 Ekim , 2005 Gönderi tarihi: 20 Ekim , 2005 dikkat ederseniz size cevabımda zaman kalıbından bahsettim .... geçmişimde yaptığı işlerden dolayı anlamını taşıdığını anlattım .... şöyle bir örnekle açıklayayım .... ben sigaraya bırakabilirim düşüncesi ile başladım ama şu an bırakamıyorum .......... geçmişim de yaptığım iş peşimden geliyor...... ve burda eklemek istedğim bir şey daha var .... her şeye rağmen Allah kuldan ümit kesmiyede yasaklıyor..... Hz. Ömerin öldürmeyi düşündüğü birkişiyi Hz.Hz.Muhammet yasaklamıştır... aradan geçen zamanla o kişi müslüman olunca.... Hz. ömer derki eğer seni öldürseydim ... hem sen müslüman olamayacaktın hem ben katil olacaktım ......... Alıntı
Φ kralx Gönderi tarihi: 20 Ekim , 2005 Gönderi tarihi: 20 Ekim , 2005 Çok güzel harivarman.. Kaderi anlayamayız ama sezebiliriz.. Sadece akıllı olmak lazım.. Saygılar.. Alıntı
Φ kursatotcu Gönderi tarihi: 21 Ekim , 2005 Yazar Gönderi tarihi: 21 Ekim , 2005 allah alemi yarattığı andan 1 yıl önce yaratabilirmiydi alalh alemi yaratmak için sabrettimi evet denirse bu yaratamama süresi sonlu mu sonsuz mu , sonlu derseniz allahın vücüdunun başlangıcı itibariyle sonlu olması lazım gelir, sonsuzdur derseniz bu takdirde sonsuz bir sürenin sonuna varıldığını söylemiş olursunuz Alıntı
Φ harivarman Gönderi tarihi: 21 Ekim , 2005 Gönderi tarihi: 21 Ekim , 2005 öncelikle zaman kavramına takılmış olman hala bizi sıkıntıya sokuyor ; çünkü zaman düşündüğünm kadar basit bir şey değil ... Albert Eınsteın bile zaman konusunda açıklama yaparken çok ürkek davranmıştır... ki bize halt yemek düşer... ama zamanın da göreceli olduğunu da sana belirtmek istiyorum ... Hz. Hz.Muhammet miraca yükseldiğinde eşi yatağın hala sıcak olduğunu söyler ! şimdi bunu biraz daha değiştirelim... ben bu dünyada yaşarken eğer seni ışık hızında bir yolculuğa çıkarırsak sen 50 yıl sonra geri geldiğinde ben 75 yaşındayken sen yolculuğa çıktığında yaşta geri geleceksin ..! çünkü ışık hızında zaman yavaş ilerler.... uzun yolculuklara çıkan pilotların bile saatleri bir kaç sn geri kalır ! tuhaf ama gerçek .... ve bir şeyi daha eklemek gerekiyor.... tuhaf bir cevap olacak ama ; matrix 1 de kahinin neo ya vazoyu düşürmeden önce söylediği bir söz var diyorki ; vazo için endişelenme ! neo da ne vazosu diyor! ve vazoyu düşürüyor ! neo şaşkınlık içinde iken kahin diyor ki ; asıl kafanı karıştırcak soru şimdi geliyor ; ben söylediğim için mi vazoyu düşürdün yoksa söylemeseydimde düşürcekmiydin ! al belkide kader böyle birşeydir... Alıntı
Φ kursatotcu Gönderi tarihi: 21 Ekim , 2005 Yazar Gönderi tarihi: 21 Ekim , 2005 "çünkü ışık hızında zaman yavaş ilerler...." dedin: cevap: nereden bilyorsun, ışık hızına mı çıktın? "uzun yolculuklara çıkan pilotların bile saatleri bir kaç sn geri kalır ! tuhaf ama gerçek ...." dedin cevap: saatin geri kalması zamanın yavaş ilerlediğini mi gösterir yoksa saatin yavaş ilerlediğini mi? "ve bir şeyi daha eklemek gerekiyor.... tuhaf bir cevap olacak ama ; matrix 1 de kahinin neo ya vazoyu düşürmeden önce söylediği bir söz var diyorki ; vazo için endişelenme ! neo da ne vazosu diyor! ve vazoyu düşürüyor ! neo şaşkınlık içinde iken kahin diyor ki ; asıl kafanı karıştırcak soru şimdi geliyor ; ben söylediğim için mi vazoyu düşürdün yoksa söylemeseydimde düşürcekmiydin !" cevap: o karı bu lafı söylemişse söylemek zorundaydı bu lafı da Allahın ilmi yanlış çıkmaz, not: samimiyetle diyorum ki kader konusunda dönen laf oyunlarını bilirim. 10 000 çeşit delili vardır cebr görüşünün, yani özgür irade olmadığının, yani kolaydır açıkça söylüyorum daha hala bunu anlayamadıysanız, diğer detay konuları nasıl anlayacaksınız? Alıntı
Φ harivarman Gönderi tarihi: 21 Ekim , 2005 Gönderi tarihi: 21 Ekim , 2005 ışık hızında zaman yavaş ilerler ! bu benim değil izafiyet teorisinin kabulüdür.... yani albert Eınsteın E=m.c2 denklemidir bana bakma Eınsteın a sataş bu arada sen daha bunu anlayamamışsan gibi bir şey yazmışsın sanırım dostum ; iyide sen izafiyet teorisi bilmiyorsan suç benim mi !!! Alıntı
Φ kursatotcu Gönderi tarihi: 21 Ekim , 2005 Yazar Gönderi tarihi: 21 Ekim , 2005 öncelikten allahın alem ve zamana zat itibariyle değil zaman bakımından önceliği kasdediliyorsa bu takdirde alem ve zamanın vücudundan önce alemin kendisinde yok olduğu bir zamanın bulunması gerekir ve allah da sona doğru ucu olan (mesela 2005 gibi) , fakat başlangıca doğru ucu olmayan (ezeli demek, zaman bakımından başlangıcı olmayan manasında da kullanılır) bir süre önce idi. böyle olunca zamandan önce sonu olmayan bir zamanın bulunduğunu kabul etmek gerekir ki, bu çelişkiden başka birşey değildir. işte bu yüzden zamanın hadis (sonradan) olduğunu söylemek imkansındır. ( gazali, filozofların tutarsızlığı adlı kitaptan) filozofların delili, bu sorulara gazali tatkminkar cevaplar veremiyor, gazali zamanın sonradan yaratılmış olduğunu savunuyor. not: adı üstünde teori bunu gerçek gibi anlatmanın alemi yok o bakımdan belirtmen lazım bu teori diye.. Alıntı
Φ Vacant Gönderi tarihi: 22 Ekim , 2005 Gönderi tarihi: 22 Ekim , 2005 alem hadis (sonradan oldu)diyelere soru: alem niçin meydana geldiği andan önce meydana gelmemiştir , Allah önceden değilde sonradan mı varetmeyi irade etti , alem ezeli bir iradeyle nasıl sonradan olabilir? Tartışmaya böyle balıklama dalmak istemezdim ama burada belirgin bir mantık hatasını ifade etmeden geçemeyeceğim. Alem (yani evren), bizim bildiğimiz üç boyutla beraber, bildiğiniz gibi bir de zaman boyutunu içerir. Yani zaman ve evren aynı şeyin farklı biçimleridir. (Fiziğin ifadesiyle). Buna göre evrenin var olmadığı bir anda zamandan da söz edilemez. Yani evrenin yaratılmasından önceki bir zamanı tercih gibi bir durum söz konusu olamaz çünkü evrenin yaratılma anından önce zaman da yoktur. Evren yokken, önce yada sonra kavramı bir anlam ifade etmez. Alıntı
Φ harivarman Gönderi tarihi: 22 Ekim , 2005 Gönderi tarihi: 22 Ekim , 2005 ahaaa sevgili arkadaşım adı üzerine teori gerçekmiş gibi bakmamak gerekir demişsin.... bu sözün için sana teşekkür ediyorum çünkü ilerde evrim konusuna girersek darwinden bahsetme hakkın bulunmadığını kendi ağzınla söyledin ! çünkü o da teori .... ama burda bir şeyi daha belirtmek gerekiyor son bulgular hala Eıntein ın haklıolduğunu ortaya koyuyor.... hatta Eınsteın ın vaz geçip belirtmediği bir denklemi vardı bu denklemin de şu an doğru olduğu kabul edilmeye başlandı.... şimdide şu zaman meselesine gelelim ... bir cisme x y z t ile belirtebiliriz... bu doğru ama unuttuğumuz ufak bir sorun var.. biz doğru kendi algılarımız üzerine koyarken zamanı farklı yorumlayan ve x y z boyutunun dışında olan şeylerinde olabileceğini red edemeyiz... karıncalar dünyayı ikiye ayırır ; kaz , ördek gibi vahşi hayvanlar aslan, kaplan gibi zararsız hayvanlar...!!! Algı........................ Alıntı
Φ kursatotcu Gönderi tarihi: 22 Ekim , 2005 Yazar Gönderi tarihi: 22 Ekim , 2005 alem sonradan meydana gelmiş diyenlere soru: neyden sonra ? allahtan sonra derlerse, derim ki: bu lafınız allahın zamansal olarak varlığının başlangıcı olduğunu kabul ettiğinizi gösterir. Alıntı
Φ lena Gönderi tarihi: 22 Ekim , 2005 Gönderi tarihi: 22 Ekim , 2005 Siz ne düşünüyorsunuz bilmem ama, evren yaratıcının bir unsuru ona ait bir parça. Alıntı
Φ kursatotcu Gönderi tarihi: 22 Ekim , 2005 Yazar Gönderi tarihi: 22 Ekim , 2005 Siz ne düşünüyorsunuz bilmem ama, evren yaratıcının bir unsuru ona ait bir parça. alt parçası mı üst parçası mı Alıntı
Φ lena Gönderi tarihi: 22 Ekim , 2005 Gönderi tarihi: 22 Ekim , 2005 Varlığının bir parçası, evrenin kabuğundan çıkıp gezebilsek çok şeyi anlarız tam olmasada ama, başaramıycapımıza göre hayali ürünler üretmeye devam ediceğiz. Alıntı
Φ emrahh Gönderi tarihi: 22 Ekim , 2005 Gönderi tarihi: 22 Ekim , 2005 Sevgili kurstaotcu sana bir başka soru; Öncelikle şunu bir açıklığa kavuşturmak istiyorum.Sonra sualimi soracağım. İnsanın özgür iradesi yoktur.Allah'ın cebri vardır diyorsun.Biliyorsun ki,bazı insanlar hayatlarının tamamında Allahın uyulduğu taktirde uyan kişi için faydalı olacağını bildirdiği (ya da senin deyiminle cebrettiği) tarzda bir hayat sürer ve cennetlik olurlar.Bir kısım insanlar ise Allahın uyulmamasını tavsiye buyurduğu uyulduğu taktirde uyan kişinin sonunun hüsran olacağını bildirdiği (yine senin deyiminle cebrettiği) bir hayat sürer ve cehennemlik olur. Bir kısım insanlar ise uzun yıllar allahın tavsiye buyurduğu şekilde yaşamasına rağmen ömrünün kalan son bölümünü kötü ameller ile geçirerek küfr içinde ölür ve cehennemlik olur. Yine bunun tam tersi bir kısım insanlar ise uzun yıllar kötü ameller işleyerek ve inançsız bir şekilde yaşar.Fakat sonradan yaşadığı hayatın kendisi için yararsız olduğunu düşünür ve Allahın tavsiye buyurduğu yaşam biçimini seçer bu şekilde yaşar ve cennetlik olur. Allahın cebrediyor derken neyi kastediyorsun?Bu dört şıkkın hepsinde Allahın cebri mi sözkonusudur?Yani alttaki iki şıkta da Allahın cebri mi sözkonusudur?Eğer böyleyse senin söylemine göre Allah insanları sonuç itibariyle cennetlik veya cehennemlik olarak yarattığını hayat süresince yaşanan dalgalanmaların (Allahın istediği yöne veya tersine) sonuca tesirinin olmadığını sonuçta herhalukarda önceden irademiz dışında belirlenen sonumuzun bizi beklediğini mi iddia ediyorsun? Geleyim asıl soruma; Eğer yukarıdaki sualime cavabın evet ise ben bu satırları yazarken ya da sen bu satırları okurken yaşamakta olan insanlar cehennemlik ya da cennetlik olduklarını biliyorlar mı?Cevabın evet ise sorularım sonra gelecek.Cevabın hayır ise yani bu insanlar cennetlik veya cehennemlik olduklarını bilmiyor iseler bu insanlar ne hal üzere bulunsunlar.Bu insanlara bir tavsiyen varmıdır?Bu insanlar ne yapmalıdırlar? Ya da şunu mu söylüyorsun?Bu işler tavsiyeyle olmaz onlar zaten kendilerine cebren iradeleri dışında biçilmiş olan görevi ifa etmekle meşguller.Benim burada yazdıklarım veya senin orada yazdıkların bu insanların zorla yaşamak zorunda bırakıldıkları hayatı etkilemez mi diyorsun? Bir diğer sorum neden Allah bizi dünya hayatını yaşamak zorunsa bırakmış?Nasıl olsa nedensiz ve cebri olarak kimimizi cennetlik ve kimimizi cehennemlik yaratmış.Nasıl olsa ona sorgu sual sormak hesap sormak kimsenin haddine değil.Sizi cehhenemlik seçtim girin cehhennemime sizi de cennetlik seçtim girin cennetime diyebilecekken niçin göstermelik bir dünya hayatı da girmiş işin içine.Yaratıp yaratıp imtihan falan olmadan kimini cennetine koyar kimini cehennemine koyardı.Üstelik bir de kendi foyasını ortaya çıkaran bir kursatotcuyu da yaratmışken.Hadi herkes yuttu bu numarayı diyelim.Kursatotcu ortaya cıkardı.Simdi ne olacak.Kursatotcu bugün olduğu gibi yarın da davacı olursa ne olacak.Yani sonuç olarak göstermelik bir dünya hayatını ve yanında da bütün foyasını ortaya çıkaran bir de kürşatotcuyu niye yaratmış ta kendini foyası ortaya çıktığı için sıkıntıya sokmuş.Nasıl olsa kendine sorgu sual yok.Hesap soracak veya kendini cezalandırabilecek de birisi yok.Keyif benim değil mi siz siz siz direk cennete siz siz siz de direk cehenneme dememiş.Diyebilirsiniz ki insanları kandırırım özgür iradeleri varmış zannederler.O halde kursatotcuyu neden yaratmıs ki bütün foyasını (haşa) ortaya döküyor? Yoksa dünya hayatını da mı ilmi ezelisi ile nedensiz (!) olarak yaratmış? Herkese saygılar. Alıntı
Φ lena Gönderi tarihi: 22 Ekim , 2005 Gönderi tarihi: 22 Ekim , 2005 Anlıycakmı acaba ben başka sitelerdende tanıyorum. misal siz televizyonu sordunuz o vidyodan bahsedicek size görüşürüz. Alıntı
Φ kralx Gönderi tarihi: 22 Ekim , 2005 Gönderi tarihi: 22 Ekim , 2005 Arkadaşlar.. bu tür tartışmalar. Peygamber efendimizin vefatından sonra başlamıştır.. Bu konuyla ilgili üç ekol oluşmutur.. Cebriye, hariciye, ehli sünet.. Cebriye: İnsanın özgür ireadesi yoktur..irade de, fiilde Alahın elindedir demiştir.. Hariciye: İnsanın özgür iradesi vardır hem irade hem fiil tamamen insana aittir demiştir.. Ehli sünnet: İnsanın özgür iradesi vardır.. Kul ister Allah o fiili yaratır demiştir.. Bizim için geçerli yol ehli sünnettir.. Saygılar.. Alıntı
Φ lena Gönderi tarihi: 22 Ekim , 2005 Gönderi tarihi: 22 Ekim , 2005 Ehli sünnetin felsefesine gir bakalım nelerle karşılaşacağız, hepsi masal hattağ üçüde masal bu ekol diğelokları binlerce kitapla izzah edilemez. Alıntı
Önerilen İletiler
Katılın Görüşlerinizi Paylaşın
Şu anda misafir olarak gönderiyorsunuz. Eğer ÜYE iseniz, ileti gönderebilmek için HEMEN GİRİŞ YAPIN.
Eğer üye değilseniz hemen KAYIT OLUN.
Not: İletiniz gönderilmeden önce bir Moderatör kontrolünden geçirilecektir.