Zıplanacak içerik
  • Üye Ol

Önerilen İletiler

  • Admin
Gönderi tarihi:

Devrim niteliğindeki yapay zeka teknolojisi, %94 doğrulukla ateşlemeden önce EV pil yangınını tespit ediyor

Lityum pillerdeki yangın, yenilikçi cihazlar ve elektrikli arabalar için risk oluşturuyor. Bu tür pillerde yangın çıkmasını önlemek için birçok girişimde bulunuldu.

car-accident-2789841.jpg

Yeni bir yöntem, lityum iyon pillerin ne zaman alev alacağını ses kullanarak tespit etmenin bir yolunu sunuyor.

Araştırmacılar, bir lityum iyon pil alev almadan önce içeride bir kimyasal reaksiyonun basınç oluşmasına neden olduğunu iddia ettiler.

Pil şişmeye başlar. Birçok lityum iyon pil hücresi, bu basıncı kırmak ve serbest bırakmak için bir emniyet valfi içeren sert kasalara sahip oldukları için genişleyemez.

Araştırmacılara göre, bu emniyet valfi kırılır ve bir soda şişesinin çatlama sesine biraz benzeyen belirgin bir tık-tıslama sesi çıkarır.

ML algoritması, kırılan bir emniyet valfinin sesini tanıyabilir

Ulusal Standartlar ve Teknoloji Enstitüsü'ndeki (NIST) araştırmacılar, kırılan bir emniyet valfinin sesini tanıyabilen bir makine öğrenimi algoritması eğittiler.

Araştırmacıların algoritmayı çalıştırabilmesi için öncelikle çok sayıda ses örneğine ihtiyaçları vardı.

Xi'an Bilim ve Teknoloji Üniversitesi'ndeki bir laboratuvarla iş birliği yaparak, 38 patlayan pilden ses kaydı yaptılar.

Ardından, araştırmacılar bu kayıtların hızını ve perdesini ayarlayarak bunları, yazılıma kırılan bir emniyet valfinin nasıl ses çıkardığını öğretmek için kullanabilecekleri 1.000'den fazla benzersiz ses örneğine genişlettiler.

Algoritma, aşırı ısınan pilin sesini %94 oranında tespit ediyor

Araştırmacılar, bir kameraya monte edilmiş bir mikrofon kullanarak aşırı ısınan pilin sesini %94 oranında tespit ettikleri için algoritmanın dikkate değer şekilde iyi çalıştığını iddia ettiler.

NIST'ten Wai Cheong "Andy" Tam, "İnsanların yürümesinden, kapıların kapanmasına, kola kutularının açılmasına kadar her türlü farklı sesi kullanarak algoritmayı karıştırmaya çalıştım," diye açıkladı. "Sadece birkaçı dedektörü karıştırdı."

Araştırmacılar, gerçek yaşam ortamlarında kullanılabilecek bir algılama modelinin geliştirilmesini kolaylaştırmak için çeşitli insan aktiviteleri de dahil olmak üzere 1.128 akustik veri örneği kullandılar.

Araştırmacılar çalışmalarında, "Giriş olarak 10 saniyelik akustik verileri ve omurga olarak evrişimli sinir ağı model yapısını kullanarak, tespit modelinin genel doğruluğu %93,9, hassasiyeti %91,6 ve geri çağırma puanı ise %97,7'dir" şeklinde açıklama yapmışlardır.

Önerilen model yapısının sağlamlığını ve veri artırma yöntemlerinin etkinliğini değerlendirmek için parametrik çalışmalar yürütülmektedir. Ayrıca araştırmacılara göre, modelin iki tam teste karşı performansı, bir test dışı bırakma çapraz doğrulaması kullanılarak değerlendirilmektedir.

Ayrıca önerilen çalışmanın, termal kaçaklar konusunda erken uyarı sağlayabilen ve kullanıcılara olası aşırı yangın tehlikelerini azaltmak ve/veya güvenli bir şekilde tahliye olmak için ekstra zaman tanıyan sağlam bir tespit cihazı geliştirmeye yardımcı olabileceği iddia edilmektedir.

Bu teknoloji tamamen geliştirildiğinde, yeni bir tür yangın alarmı oluşturmak için kullanılabilir. Bu alarmlar evlere ve ofis binalarına veya depolar ve elektrikli araç park garajları gibi çok sayıda pil bulunan yerlere kurulabilir. Sağladıkları gelişmiş uyarı, insanlara tahliye için zaman kazandırabilir.

NIST'in bir basın bültenine göre, lityum iyon pillerle sağlıklı bir ilişkinin anahtarı sadece dikkatli dinlemek olabilir.

Kaynak: IE

  • Admin
Gönderi tarihi:

Dünya Sürücülerinin %50'sinden Fazlası Önümüzdeki 10 Yıl İçinde Elektrikli Araç Sahibi Olmayı Bekliyor

Accenture'ın yeni anketine göre, küresel olarak bu sayı ABD'dekinden daha yüksek olacak, ancak çok da fazla değil.

Sürücülerin %50'sinden fazlası önümüzdeki on yıl içinde bir EV almak istiyor.

Ankete katılan sürücülerin %65'i EV'lerin gelecek olduğunu söylerken, Almanya sadece %37 ile diğer tarafta yer alıyor.

Geçtiğimiz 12 ayda okumuş olabileceğiniz kasvetli manşetlere rağmen, insanlar elektrikli otomobil istiyor. Bu, bilgi teknolojisi ve danışmanlık firması Accenture'ın dünya çapındaki sürücü tercihlerine baktığı ve dengenin bazılarının düşündüğünden daha fazla EV'lere doğru kaydığını keşfettiği yeni bir ankete göre.

ABD'de ankete katılan sürücülerin %54'ü önümüzdeki 10 yıl içinde bir EV sahibi olmayı beklediklerini söylerken, sadece %11'i asla pille çalışan bir araba almayacaklarını söyledi. Küresel ölçekte, sayılar daha da iyi, bunun büyük bir kısmı Çin'in muazzam EV benimseme oranı sayesinde.

Anket, sürücülerin %57'sinin önümüzdeki 10 yıl içinde bir EV'ye sahip olmayı beklediğini ve yalnızca %10'unun asla bir EV satın almayacağını söylediğini ortaya koydu. Bu arada, şu anda bir EV'ye sahip olmayan katılımcıların %23'ü önümüzdeki beş yıl içinde bir tane satın almayı düşündüklerini söyledi.

Ancak, gerçeklik bir ülkeden diğerine farklılık gösteriyor. Örneğin Çin'de ankete katılan sürücülerin %65'i geleceğin elektrikli otomobillere ait olduğuna inandıklarını ve EV sahibi olmayanların %44'ü önümüzdeki beş yıl içinde pille çalışan bir araba satın almayı planladıklarını söyledi. Aynı zamanda, Alman ve Fransız katılımcılar EV'lerin hakim olduğu bir gelecek söz konusu olduğunda daha şüpheci, sürücülerin sırasıyla %37'si ve %36'sı tamamen EV'lerden yana olduklarını söylüyor.

İlk EV'lerini almak isteyen kişilerin ne aradığına gelince, erken benimseyen aşamasını çoktan geçtik. Bunun nedeni, katılımcıların çoğunun önceliklerinin güvenilirlik (%83), güvenlik (%82) ve paranın karşılığını almak (%82) olduğunu söylemesidir. Bunlar, bir sonraki satın alımlarında içten yanmalı bir araç arayan kişilerle benzer kriterlerdir; başka bir deyişle, sürdürülebilirlik artık bir sonraki alıcı dalgası için bir öncelik değildir, tıpkı erken meraklılar için olduğu gibi.

Şarj etme, bir sonraki arabaları olarak bir EV satın almayı düşünen kişiler için de bir endişe kaynağıdır. Anket, dünya çapındaki sürücülerin %70'inin, ister evde ister süpermarketler gibi halka açık alanlarda olsun, arabalarını park halindeyken şarj edebilmeyi beklediğini ortaya koydu. Sürüş menzili de büyük bir tartışma konusu ve dünya çapındaki sürücülerin %81'i, bir EV satın alırken en kritik faktörlerden biri olarak pil boyutunu ve sürüş menzilini derecelendiriyor.

Çalışma, Amerika Birleşik Devletleri, Almanya, İtalya, Fransa, Çin ve Japonya'daki 6.000 otomobil sürücüsüyle yapılan derinlemesine görüşmelere ve anketlere dayanıyordu.

Bunların hepsi iyi haberler. İnsanlar, on yıllık bir zaman diliminden bahsediyor olsak bile, EV istiyor. Dahası, otomobil üreticileri öne çıkıyor ve lüks 200.000 dolarlık kruvazörlerden 30.000 doların altındaki kompakt EV'lere kadar giderek daha fazla elektrikli model sunuyor; bunların çoğu tam şarjla 300 milden fazla yol yapabiliyor.

Kaynak: Inside EVs

  • Admin
Gönderi tarihi:

CATL'nin Yeni Sodyum-İyon EV Bataryası -40 Derece Soğukta Çalışıyor

Bazı Çin EV'leri zaten sodyum-iyon bataryaları kullanıyor. Şimdi aşırı hava koşullarında yeni performans seviyelerine ulaşmayı umuyorlar.

CATL'nin ikinci nesil sodyum-iyon hücrelerinin -40 santigrat derecede bile (sıcaklık ölçekleri birleştiğinde -40F) normal şekilde deşarj olabildiği bildiriliyor.

Markaya ve modele bağlı olarak, EV bataryaları 60F ila 110F arasında en iyi performansı gösteriyor. Çalışma aralığı çok daha yüksek veya düşük olabilir, ancak bu performansı ve menzili etkiler.

Sodyum-iyon batarya üretimi henüz başlangıç aşamasında, ancak BYD, CATL ve Northvolt dahil olmak üzere birkaç batarya üreticisi belirli düşük enerji yoğunluklu uygulamalar için bunlara güveniyor.

Çin, elektrikli araçlarda kullanılan batarya kimyalarını çeşitlendirmede yeni zirvelere ulaşıyor. Ülke, nikel-manganez-kobalt (NMC), nikel-alüminyum-kobalt (NCA) ve lityum-demir-fosfat (LFP) gibi lityum bazlı kimyaların alt kategorilerinde zaten lider konumda. Bu yılın başlarında, devlet tarafından işletilen kamu hizmeti şirketi China Southern Power Grid, sabit enerji depolama için sodyum iyon pilleri bile konuşlandırdı. Şimdi dünyanın en büyük pil üreticisi olan CATL, sodyum iyon pilleriyle aşırı hava koşullarında yeni seviyelerde performans sağladığını iddia ediyor.

Sodyum iyonlarının rolü, şarj ve deşarj döngüleri sırasında pozitif ve negatif elektrotlar arasında hareket eden şarj taşıyıcı iyonların bulunduğu lityum iyonlarına benzer. Çalışmalar, sodyum iyon pillerinin lityum iyonlarının can sıkıcı özelliklerini ortadan kaldırabileceğini öne sürüyor: Termal kaçak riski daha azdır, çeşitli sıcaklıklarda çalışabilirler ve en önemlisi, temel bir hammadde olan sodyum hidroksitin maliyeti lityum hidroksitten çok daha düşüktür. (Her ne kadar pil şirketleri lityum iyonlarla daha iyi ölçek ekonomilerine ulaşmış olsalar da.)

Sodyum iyon piller Çin'de üretime çoktan girdi. Bunları kullanan arabalar arasında Volkswagen destekli JAC tarafından üretilen Yiwei EV ve JMEV EV3 yer alıyor. Dünya Genç Bilim İnsanları Zirvesi'nde konuşan CATL baş bilim insanı Wu Kai, birkaç yerel Çin medya raporuna göre ikinci nesil sodyum iyon hücrelerinin -40 santigrat derecede bile normal şekilde deşarj olabileceğini söyledi. Bu, bu tür pillere sahip EV'lerin dondurucu sıcaklıklarda menzil kaybetmeyeceği anlamına geliyor ve bu da pillerin aşırı hava performansına ilişkin bazı endişelerin giderilmesine yardımcı olabilir.

2025'te Çin'de piyasaya sürülecek ve seri üretimin 2027'de başlaması bekleniyor.

Bazı erken sökümlere göre, bazı yeni Model Y'lerde bulunan Tesla'nın 4680 NCM hücrelerinin tahmini enerji yoğunluğu kilogram başına 296 watt-saattir. Sodyum iyon piller daha az enerji yoğunluğuna sahiptir. CATL yeni hücrelerin enerji yoğunluğunu açıklamasa da, 200 Wh/kg rakamına ulaşmayı hedeflediği bildiriliyor; LFP pillerinin bile yakın zamanda bu hedefe ulaşmış olması göz önüne alındığında bu zor bir hedef. Bu, yalnızca düşük menzilli EV'ler veya giriş seviyesi donanımlar için uygun olacaktır. Bazı raporlar ayrıca sodyum iyon pillerinin seçili uygulamalarda LFP pillerinin %20-30'unun yerini almasının beklendiğini iddia ediyor.

ABD hükümetinin Ulusal Tıp Kütüphanesi'nde yayınlanan bir çalışma, sodyum iyon pilleri "yükselen bir yıldız" olarak adlandırıyor. CATL, BYD ve İsveç'in Northvolt gibi pil devleri halihazırda bu yeni nesil hücrelere yatırım yapıyor ve bunları geliştiriyor. Yani her iki durumda da bir şey açık: pil kimyasının geleceği tek bir yöne doğru gitmiyor, ancak muhtemelen belirli kullanım durumlarına göre uyarlanmış bir dizi kimyayı kucaklayacak.

Kaynak: Inside EVs Global

  • Admin
Gönderi tarihi:

Araştırmacılar, büyük EV (Elektrikli Araç) endişesini çözmek için devrim niteliğinde akıllı şarj sistemi geliştirdiler: 'Şebeke operatörleri için zaman kazanmamız gerekiyor'

Georgia Tech araştırmacıları, dünyamıza hakim olan uygulama ve algoritma teknolojisini hızla büyüyen elektrikli araç sektörüne uyguluyor.

ev-feature-2.jpg

Bu yenilik, EV sahiplerine daha fazla şarjla ilgili kontrol sağlayabilir. Bir haber bültenine göre, enerji konusunda bilgili sürücüler şebekeyi zorlamayacak zamanlarda araçlarını çalıştırabilecek ve bu da maliyet tasarrufu fırsatlarına yol açacak.

Özellikle endişe verici olan, GT'nin tanımladığı gibi, klimaların çalıştığı ve işten dönen insanların fişe taktığı öğleden sonra ve akşam saatleri.

Profesör Michael J. Leamy özetinde "EV devrimi o kadar hızlı gerçekleşiyor ki, elektrik dağıtım şirketlerinin şebekeyi bu araçlara yetecek kadar hızlı güncellemesi zor ve maliyetli olacak." dedi.

Her şey güçlü bir EV pazarından kaynaklanıyor. Uluslararası Enerji Ajansı, dünya çapındaki EV sayılarının 2035 yılına kadar on iki katına çıkmasını bekliyor. Ajansa göre, 2023 yılında küresel olarak satılan araçların yaklaşık beşte biri elektrikliydi.

"Daha fazla EV pazara girdiğinde şebeke operatörlerinin bunalmamaları için zaman kazanmamız gerekiyor," diye ekledi Leamy.

GT ekibi buna karşılık olarak görünüşe göre bir şarj cihazına bağlanan bir cihaz geliştirdi. Bu cihaz, koşullara göre şarj etmek için en iyi zamanı belirleyen algoritmalarla dolu. Uygulamadaki bir kaydırma özelliği, yaklaşımı özelleştirmek için kolay bir yol sunuyor. Aceleyle şarja mı ihtiyacınız var? En sağa kaydırın. Biraz zamanınız mı var? Sonra sola kaydırın ve şebekenin çok gergin olmadığı gece fırsatlarından yararlanın.

Dahası, teknoloji yenilenebilir enerjinin ne zaman enerji sağladığını ve enerjinin ne zaman en ucuz olduğunu anlayabilir. Bu, kullanıcının maliyet tasarrufu fırsatlarını en üst düzeye çıkarmasına olanak tanır, hepsi GT raporuna göre.

Üniversite, diğer temiz enerji teknolojileriyle de ilgi odağı oldu. Araştırmacılar yakın zamanda potansiyel olarak "oyun değiştirici" olarak faturalandırılan bir demir klorür pil katodu duyurdular.

Hindistan'da, çeşitli voltajlara sahip pillere güç sağlayabilecek evrensel bir şarj cihazı geliştiriliyor. Yaygın olarak kullanılırsa şarj sürecini basitleştirebilecek bir yenilik.

Bunların hepsi, dünya çapında kullanılan artan miktardaki yenilenebilir enerji ve elektrikli cihazları daha iyi yönetebilmemizin bir parçası. Birleşik Krallık merkezli enerji düşünce kuruluşu Ember, dünya çapındaki elektriğin %30'undan fazlasının artık yenilenebilir kaynaklardan geldiğini tahmin ediyor. Rapora göre, yenilenebilir kaynaklar 2000 yılında yalnızca %19 üretiyordu.

ABD'de EV satışları da rekor kırıyor. Cox Automotive ve Kelley Blue Book tarafından alıntılanan son rakamlar, ABD'deki satışların "üçüncü çeyrekte bir önceki yıla göre %11 arttığını ve hem hacim hem de pazar payı açısından rekor seviyelere ulaştığını" gösteriyor. Cox raporuna göre, 3. çeyrekte yaklaşık 346.309 EV satıldı.

Daha temiz enerji ve teknoloji, Dünya Sağlık Örgütü'ndeki uzmanların gezegendeki hemen hemen herkesi etkileyen ısıyı hapseden hava kirliliğini azaltmaya yardımcı olabilir. Ajans, gazların akciğer hastalıkları ve hatta ölüm riskini artırabileceğini ekliyor.

Ve belki de Georgia Tech Sarı Ceketleri'nin ilgisini çekecek şekilde, Science dergisindeki bir rapora göre hava kirliliği önemli polinatörleri de etkiliyor.

Ekip şimdi akıllı şarj icadını ticarileştirmelerine veya lisanslamalarına yardımcı olacak endüstri ortakları bulmayı planlıyor.

Leamy, basın bülteninde "Akıllı şarjın büyük ölçekte uygulanabilir olduğunu göstermeyi ve bunu yapmanın faydalarını ölçmeyi umuyoruz" dedi.

Kaynak: TCD

  • Admin
Gönderi tarihi:

ABD'nin 'iyon otoyolu' daha hızlı piller ve biyosensörler için 10 kat hız rekoru kırdı

Washington Eyalet Üniversitesi ve Lawrence Berkeley Ulusal Laboratuvarı'ndaki araştırmacılar büyük bir atılım gerçekleştirdiler.

battery-5096397.jpg

İyonların daha önce karışık organik iyon-elektronik iletkenlerde gözlemlenen hızlardan on kat daha hızlı hareket etmesini sağlayan bir nanometre ölçeğindeki yapının yaratılışını ayrıntılı olarak açıkladılar.

Bu, pil teknolojisinden beyin-bilgisayar arayüzlerine kadar çeşitli alanlarda büyük başarılara yol açabilir.

Araştırmacılar bir basın bülteninde, "Nanobilim kullanılarak bir hız rekoru kırıldı ve bu, gelişmiş pil şarjı, biyosensör, yumuşak robotik ve nöromorfik hesaplama dahil olmak üzere bir dizi yeni gelişmeye yol açabilir" dedi.

Karışık organik iyon-elektronik iletkenlere odaklanma

Araştırma, hem iyonik hem de elektronik iletkenliğin benzersiz özelliklerini birleştiren bir malzeme sınıfı olan karışık organik iyon-elektronik iletkenlere odaklanıyor.

Basın bülteninde, "Bu tür iletkenler, hem iyonların hem de elektronların aynı anda hareket etmesine izin verdikleri için çok fazla potansiyele sahiptir ve bu, pil şarjı ve enerji depolaması için kritik öneme sahiptir" diye eklendi.

Ancak bu alandaki ilerleme, bu iletkenler içindeki iyonların nispeten yavaş hareket etmesi nedeniyle engellenmiştir. Bu iyonlar koordineli bir şekilde hareket ettiğinden, elektrik akımını da yavaşlatır.

"İletkende iyi akan iyonların, elektronların akması için bir fare yuvası gibi boru hatlarından geçmesi gerektiğini bulduk. Bu, iyonları yavaşlatıyordu," diye açıkladı WSU fizikçisi ve çalışmanın kıdemli yazarı Brian Collins.

Biyolojik sistemlerden ilham almak

Bu zorluğun üstesinden gelmek için araştırmacılar, iyon taşımacılığı için oldukça verimli mekanizmalar geliştirmiş olan biyolojik sistemlerden ilham aldılar.

Hücre zarlarında bulunan iyon kanallarının yapısını taklit ederek, hidrofilik (su çeken) moleküllerle kaplı nanometre boyutunda bir kanal tasarladılar.

Özellikle, iyonlar genellikle suda çözülür ve bir elektrolit çözeltisi oluşturur. Bu nedenle, kanalın hidrofilik astarı iyonları çekebilir ve hareketleri için etkili bir şekilde özel bir "süper otoyol" oluşturabilir.

Araştırmacılar, "İyonlar daha sonra kanaldan çok hızlı bir şekilde hareket etti - yalnızca sudan geçeceklerinden on kat daha hızlı hızlarda," diye iddia ettiler.

"İyonların hareketi, belgelenecek herhangi bir malzemede iyon hızı için yeni bir dünya rekorunu temsil ediyordu."

Araştırmacılar ayrıca, bu nanokanallar içindeki iyon akışını dinamik olarak kontrol etme yeteneğini de gösterdiler. Kanalı hidrofilik ve hidrofobik (su itici) durumlar arasında değiştirmek için kimyasal reaksiyonları kullanarak, "iyon otoyolunu" etkili bir şekilde açıp kapatabiliyorlar.

Basın bülteninde, "Aksine, araştırmacılar kanalı hidrofobik, su itici moleküllerle kapladığında, iyonlar uzak durdu ve bunun yerine daha yavaş olan 'fare yuvasından' geçmek zorunda kaldılar," diye belirtildi.

Bu keşfin etkileri önemlidir

Daha hızlı iyon nakli, pil teknolojisinde önemli gelişmelere yol açabilir, daha hızlı şarj süreleri ve artan enerji depolama kapasitesi sağlayabilir.

Bu, elektrikli araçlar ve taşınabilir elektronik cihazlar için yeni nesil pillerin geliştirilmesi için çok önemlidir.

Collins, "Bir sonraki adım, bu iyon hareketinin nasıl kontrol edileceğine dair tüm temel mekanizmaları öğrenmek ve bu yeni fenomeni çeşitli şekillerde teknolojiye getirmektir" diye sonlandırdı.

Bu "iyon otoyollarını" sensörlere entegre ederek, kirleticiler veya biyolojik moleküller gibi çevredeki küçük değişiklikleri tespit etmek mümkün olabilir.

Bu teknoloji, beyin ve elektronik cihazlar arasında daha sorunsuz iletişim sağlayan daha sofistike beyin-bilgisayar arayüzleri geliştirmek için de kullanılabilir.

Kaynak: IE

  • Admin
Gönderi tarihi:

Stellantis, Menzil Kaygısına Cevap Veriyor ve Bu Cevap Katı Hal Pilleri (Solid State Battery) Değil

Stellantis, 2021'deki EV Günü'nde çeşitli boyut ve stillerdeki araçlar için dört esnek elektrikli araç platformu planını duyurdu. Bunlara STLA Small, STLA Medium, STLA Large adı verildi ve dördüncüsü STLA Frame olarak adlandırıldı. Stellantis, STLA Medium'u 2023'te piyasaya sürdü, ancak Ocak 2024'te Large platformunu tanıttığında, yalnızca elektrikli araçları değil, içten yanmalı motorlu (ICE) araçları da destekleyeceğini duyurdu.

my23-ram-rev-1500-feature-gridc-4-displa

Bu hafta Stellantis, Ram ve Jeep için tam boyutlu, gövde üstü şasi kamyonetler ve SUV'lar için STLA Frame platformunu ayrıntılı olarak açıkladı. Bu, Ram 1500 REV elektrikli pikabın temelini oluşturan mimari olacak. STLA Frame performans özellikleri etkileyici, ancak menzil, katı hal piller gibi teknolojideki özel bir atılımdan gelmiyor. Bunun yerine, yaklaşan Ramcharger'daki gibi elektrikli araçları için büyük kapasite ve menzil genişleticilerden geliyor. Ek olarak, Stellantis'in STLA Frame için EV'lerin ötesinde planları var, çünkü platform gelecekte hibritleri, hidrojenli araçları ve hatta ICE araçlarını desteklemeyi amaçlıyor.

RAM 1500 REV ve Ramcharger'ı ertelemek, markaya işlerini yoluna koyması ve mevcut sorunları çözmesi için zaman tanıyacak.

Etkileyici Menzilli Ağır Hizmet Performansı

my23-ram-rev-1500-feature-gridc-3-displa

STLA Frame tarafından desteklenen araçlar, özellikle tam boy pikaplar, büyük SUV'ler ve hafif ticari araçlar, Stellantis'in bazı ciddi istatistikleri hedeflemesiyle başlangıçta elektrikli veya menzili uzatılmış tahrik sistemlerine sahip olacak. 159 ila 200 kilovat-saatten fazla kapasiteli pillerle, tamamen elektrikli araçlar 500 mile kadar sürüş menzili sağlayacak, menzili uzatılmış EV'ler ise bunu 690 mile kadar uzatacak. 14.000 pound'a kadar çekme kapasitesine sahip olacaklar ve 2.700 pound'luk bir yük kapasitesi sunacaklar. Stellantis ayrıca STLA Frame'in havalı süspansiyon dahil olmak üzere süspansiyon kurulumunda esneklik sağladığını ve 24 inçe kadar su geçme derinliği sağladığını söylüyor.

Elektrikli tahrik motorlarının her biri 250 kilovata (335 beygir gücü) kadar üretecek ve bunların ön ve arkaya yerleştirilmesi araçlara dört tekerlekten çekiş sağlayacak. Ayrıca, 0-60 mil hıza sadece 4,4 saniyede ulaşarak ciddi bir ivmelenme sağlayabilecekler.

my23-ram-rev-1500-one-pedal-driving-mode

Çift Yönlü Şarj

Tamamen elektrikli STLA Frame araçları, şu anda piyasadaki en hızlı şarjlı EV'lerle eşleşen, 350 kilovata kadar şarj sağlayan 800 voltluk bir pil mimarisiyle donatılacak. Stellantis, bunların sadece 10 dakikalık şarjla 100 mil menzil ekleyebileceğini iddia ediyor. Menzili uzatılmış modeller, 175 kilovata kadar çıkabilen 400 voltluk mimariyi kullanacak ve 10 dakikada 50 mil ekleyecek.

MY23-Ram-REV-1500-Smart-Charging-Feature

STLA Frame'in pili ayrıca çift yönlü şarj yoluyla güç sağlayabilir. Bu, araçların diğer EV'leri şarj edebileceği, elektrik kesintisi sırasında yedek güç sağlayabileceği ve hatta elektrik şebekesine enerji geri gönderebileceği anlamına geliyor.

Boyut ve Güç

Yeni nesil platformların iş gücü olması için tasarlanan STLA Frame, büyük ve sağlam olacak şekilde tasarlandı. Sertliği ve dayanıklılığı artıran yüksek mukavemetli çelik kullanıyor. Pil, yan koruma için güçlendirilmiş çerçeve raylarıyla çevrilidir. Boyuta gelince, genel uzunluk 216 ila 234 inç arasında, dingil mesafeleri ise 123,7 ila 145,3 inç arasında değişecek. Yerden yükseklik 6,6 ila 10,3 inç arasında değişiyor ve 33 inçe kadar lastikleri barındırabiliyor.

my25-ram-ev-charging-hero-desktop.jpg

STLA frame, Stellantis'in 2030 yılına kadar Avrupa'da %100 elektrikli binek otomobil satışına ve ABD'de %50 elektrikli binek otomobil ve hafif kamyon satışına ulaşma hedefinin bir parçası. Stellantis CEO'su Carlos Tavares, yeni teklif hakkında iyimser.

my25-ram-ev-overview-charging-imagedescr

STLA Medium ve STLA Large gibi, STLA Frame de benzersiz bir menzili yeni yetenek ve performans seviyeleriyle birleştirerek, güvenilir ve güçlü kamyon ve SUV'lara ihtiyaç duyan, ailelerini taşımak veya işlerine güç vermek isteyen müşterilerimize sınıfının en iyisi menzil, yük kapasitesi ve çekme olanağı sunuyor.

bir açıklamada bulundu. Performans ve esnekliğin müşterilerin EV'leri benimseme konusundaki isteksizliğini aşmalarına yardımcı olacağına inanıyor ve ekledi, Bu mühendislik harikasıyla gurur duyuyoruz ve Jeep ve Ram'daki yaklaşan ürün lansmanımızda hayata geçmesini dört gözle bekliyoruz.

Kaynak: TopSpeed

  • Admin
Gönderi tarihi:

Dünyanın ilk silikon anotlu EV pili, sadece 5 dakikalık şarjla 186 mil sürüş yapmanızı sağlayacak

Aceramic pil üreticisi, sadece beş dakikada %5'ten %60 kapasiteye kadar şarj edilebilen katı hal pil konseptini tanıttı. Bu konsept, gelecekteki elektrikli araçlara (EV'ler) bir kahve sipariş etme süresinde 186 mil (300 km) menzil sağlıyor.

14 Ekim'de 2024 Paris Otomobil Fuarı'nda tasarımı açıklayan ProLogium temsilcileri, bir açıklamada silikon kompozit anot pilinin, yaygın olarak kullanılan lityum iyon (Li-ion) veya lityum demir fosfat (LFP) pillerden hem ağırlık hem de hacim açısından çok daha yüksek enerji yoğunluğu sunduğunu söyledi.

Kapasite, Almanya'daki TUV Rheinland tarafından hacimsel (hacimsel) litre başına 749 Watt (Wh/L) ve gravimetrik (ağırlıksal) kilogram başına 321 Watt (Wh/kg) olarak onaylandı. Mevcut teknolojiler LFP durumunda 200 Wh/kg'ın altında veya Li-ion'da 200 ila 300 Wh/kg sunuyor; bu da yeni pilin mevcut teknolojilerden çok daha yoğun olduğu anlamına geliyor.

ProLogium temsilcileri ayrıca devam eden geliştirmenin silikon anot pillerinin 2024 sonuna kadar %77'ye kadar daha yüksek enerji yoğunlukları sunmasını bekliyor. Temsilciler, 186 mil (300 km) mesafeye beş dakikalık şarj süresinin de aynı mesafe kapasitesine ulaşmak için sektörün 30 dakikalık ortalamasından çok daha az olduğunu ekledi.

Hem hacim hem de ağırlık açısından daha yüksek enerji yoğunluğu, üreticilerin daha küçük paketlerden daha fazla verim alabileceği anlamına geliyor. Araçlar aynı güçle ancak daha küçük pillerle tasarlanabilir, bu da örneğin hibrit EV'lerde pillere kaybedilen alanın geri kazanılabileceği anlamına gelir. Alternatif olarak, üreticiler mevcut teklifleriyle aynı boyuttaki pil paketlerinden çok daha fazla güç elde edebilir ve bu da alt kompakt otomobillere şu anda mevcut olanlardan çok daha uzun menziller sağlayabilir.

ProLogium pilinin tasarımı modülerdir, bu da servis, bakım ve onarımın çok daha kolay olduğu anlamına gelir, dedi temsilciler. Özellikle, tek bir pil hücresinde veya küçük bir hücre grubunda meydana gelen hasar, önemli bir maliyetle tüm pil takımının değiştirilmesini gerektirmez.

2006 yılında kurulan ProLogium, EV'ler için bileşenler ve numuneler sağlıyordu ancak artık katı hal pillerinin ticarileştirilmesine geçiyor. Daha önce test ve modül geliştirme için küresel otomobil üreticilerine yaklaşık 8.000 katı hal pil numune hücresi teslim eden şirket, katı hal pil konseptini seri üretmek için otomotiv endüstrisinde bir mühendislik sağlayıcısı olan Almanya'nın FEV Group ile ortaklık kuruyor.

FEV'de elektrikli güç aktarma organları küresel başkan yardımcısı Thomas Hülshorst bir açıklamada, "Geçtiğimiz iki yıl boyunca yaptığımız iş birliği, yalnızca düzenleyici standartları ve pazar taleplerini karşılamakla kalmayıp bunları aşan özelleştirilmiş pil takımları ve konsept tasarımlarıyla sonuçlandı," dedi. "ProLogium'un vizyoner teknolojisini FEV'in mühendislik güçleriyle birleştirerek, sürdürülebilir mobilitenin geleceğine giden yolu açıyoruz."

Yeni nesil pil tasarımının üretiminin 2027'de başlaması bekleniyor.

Kaynak: Live Science

  • Admin
Gönderi tarihi:

Bilim insanları, elektrikli otomobillerde devrim yaratabilecek, türünün ilk örneği iskelet görünümlü pil geliştirdi: 'Dünyada şimdiye kadar yapılmış en iyisi'

İsveç'teki bir pil atılımı dünyayı değiştirme potansiyeline sahip.

illustration-strukturella-batterier.jpg?

Chalmers Teknoloji Üniversitesi'nin en son yapısal pili, dizüstü bilgisayarlardan elektrikli araçlara kadar teknolojiyi yenileyebilir.

"Ticari olarak kullanılabilecek kadar alüminyum kadar sert ve enerji yoğun karbon fiber kompozitten yapılmış bir pil yaratmayı başardık. Tıpkı bir insan iskeleti gibi, pilin aynı anda birkaç işlevi var," dedi Chalmers araştırmacısı ve çalışmanın ilk yazarı Richa Chaudhary bir basın bülteninde.

Bu atılım, EV sürüş menzilini %70 artırmayı, dizüstü bilgisayarların ağırlığını yarıya indirmeyi ve akıllı telefonları kredi kartları kadar ince yapmayı vaat ediyor.

Pil, karbon fiber elektrotlu bir kompozit malzemedir; pozitif olanı lityum demir fosfatla kaplıdır. Anotta, karbon fiber bir takviye, bir elektrik toplayıcı ve aktif bir malzemedir. Katotta, bir takviye, akım toplayıcı ve lityum için bir iskele görevi görür.

b282e49fb039820a_800x800ar.jpg

Tasarım yangın riskini azaltmaya yardımcı oluyor ancak yarı katı elektrolitiyle çok fazla güç üretmiyor. Araştırmacıların geliştirmek isteyeceği şey bu.

Chalmers, zaman zaman KTH Royal Institute of Technology ile ortaklık kurarak yıllardır yapısal piller üzerinde çalışıyor. Araştırmacıların 2021'deki son geliştirmesi, kilogram başına 24 watt-saat enerji yoğunluğuna sahip bir pil üretti; bu da bir lityum iyon pilin kapasitesinin %20'sine denk geliyor. Bu pil kilogram başına 30 watt-saat geliyor.

"Bu hala günümüz pillerinden daha düşük olsa da koşullar oldukça farklı," açıklamasında bulundu. "Pil yapının bir parçası olduğunda ve hafif bir malzemeden de yapılabildiğinde, aracın genel ağırlığı büyük ölçüde azalır. O zaman örneğin bir elektrikli arabayı çalıştırmak için neredeyse hiç enerji gerekmez."

Ayrıca önceki bir versiyondan neredeyse üç kat daha güçlü. Bu, hafifliğiyle birleştiğinde, pille üretilen her şeyin ağırlığının çok daha düşük olacağı anlamına geliyor. Örneğin bir elektrikli aracın gideceği yere varması için eskiden olduğu kadar enerjiye ihtiyacı olmayacak.

"Çok işlevli özellikler açısından, yeni pil selefinden iki kat daha iyi ve aslında dünyada şimdiye kadar yapılmış en iyisi," dedi baş araştırmacı Leif Asp haber bültenine göre.

bbdc545735a8ae49_800x800ar.jpg

Asp, "teknolojinin ulaşım sektöründe en büyük farkı yaratabileceğini" ancak otomobillerin veya uçakların elektronik aksamlarının yapısal pillerle çalıştırılması için "büyük yatırımlar" gerekeceğini ekledi.

Elektrikli araçların yaygın olarak benimsenmesi -kirli benzin ve dizel yakıtın yakılmasını azaltarak- insan sağlığı üzerinde önemli bir etki yaratacak ve gezegenin ısınmasını yavaşlatacaktır. Hava kirliliği her yıl dünya çapında 3,2 milyon erken ölüme neden oluyor ve seyahat, atmosferimizdeki ısıyı hapseden gazların yaklaşık %25'ini oluşturuyor.

Bu yapısal pil ayrıca bakır, alüminyum, kobalt, manganez ve daha fazlasının madenciliğini de azaltacak ve bu da insan hakları ihlallerine ve su gibi değerli kaynakların kullanımına yol açacaktır.

Kaynak: TCD

  • Admin
Gönderi tarihi:

 

  • Admin
Gönderi tarihi:

Hyundai'nin güncellenen elektrikli SUV'si ABD'de yeni bir satış rekoru kırdı — işte ilgiyi çeken şey

Tamamen elektrikli Ioniq 5 SUV'nin satışları Ekim ayında fırladı ve Hyundai'nin ABD'de rekor satışlar yapmasını sağladı.

Electrek, modelin Ekim ayındaki etkileyici rakamlarını bildirdi ve satılan 4.498 araç, bir önceki yıla göre %51'lik bir artışı temsil ediyor. Elektrikli aracın artan satışları, Hyundai'nin rekor bir ayda 71.802 araçlık rekor satış ve 2023'ten itibaren %18 büyüme kaydetmesine yardımcı oldu.

2022-ioniq-5-0227-nobluecar-gallery:16-9

Hyundai için bir diğer büyük kazanan da benzer şekilde büyük bir büyüme kaydeden hibrit araçlar oldu.

Koreli şirketin Amerikan operasyonlarının CEO'su Randy Parker bir basın bülteninde "Santa Fe HEV, Tucson HEV ve Ioniq 5, elektrikli araçlarımıza olan güçlü talebi göstererek öncülük etti" dedi.

Ioniq 5 şu ana kadar toplam 34.816 araç satışı gerçekleştirdi ve MotorTrend'in 2023 Yılın SUV'si için bir dizi heyecan verici gelişme var.

Birincisi, Georgia'daki bir mega fabrikanın üretime başlaması ve yakında tüketicilerin bir EV satın almak için Enflasyon Azaltma Yasası'ndan 7.500 dolarlık tam indirime erişebilmelerine olanak sağlaması. Şu anda tüketiciler, Electrek'e göre 3.750 dolarlık kısmi bir indirime erişebiliyor.

2022-ioniq-5-0230-climate-gallery:16-9?w

Bir diğeri ise, biraz daha iyi menzil ve beygir gücü sunan yenilenmiş bir 2025 modelinin haberi ve ayrıca Tesla'nın Süper Şarj ağına erişim sağlayan bir NACS portu.

2025 modeli haberlerine rağmen Ioniq 5 talebinin Ekim ayında zirveye ulaşması, aracın geleceği için iyiye işaret. Hyundai satış raporunun tek dezavantajı, diğer tamamen elektrikli EV'leri Ioniq 6'nın satışlarının düşmesiydi.

EV'ye geçmeyi düşünen tüketiciler için Ioniq 5 birkaç nedenden ötürü ilgi gördü.

En üst modelde 300 mil menzile sahip olması, menzil kaygısını hafifletmeli. Diğer EV'ler gibi, sürücülerin egzoz kirliliğine bireysel katkılarını azaltırken büyük yakıt tasarruflarına erişmelerini sağlıyor. Bu, gezegeni korkunç sonuçlarla ısıtan kirli enerjiden topluca uzaklaşmamıza yardımcı olabilir.

2022-ioniq-5-0223-vlp:16-9?wid=1440&hei=

Hyundai, EV alanında da henüz bitmedi. Buna ABD'de katı hal pil sistemi patenti almak da dahil. Otomobil markası ayrıca yakın zamanda benzer şekilde Georgia'da üretilecek olan üç sıralı bir SUV EV olan Ioniq 9'u da tanıttı. Bu, şimdiye kadarki en büyük EV'leri olacak.

Electrek'teki bir yorumcu, Ioniq 5 tasarımının değiştiği iddialarına itiraz ederek, "'şık yeni tasarım' - Hayır, 2025'in AYNI şık tasarımı var, ne mutlu ki!" yazdı.

Kaynak: TCD

  • Admin
Gönderi tarihi:

‘Oyun Değiştirici’: Bu On Yılda 1000 km Menzile Sahip Honda Katı Hal Elektrikli Araçları Geliyor

Honda, gelecekteki EV'lerinin 2040'tan sonra tam şarjla 1250 km kadar yol kat edeceğini iddia ediyor. Ancak büyük bir sorun var.

Honda, gelecekteki EV'lerine etkileyici sürüş menzilleri sağlayacak katı hal pilleri üzerinde çalışıyor.

Honda, on yılın sonunda elektrikli otomobillerinin tam şarjla 1000 km gidebileceğine inanıyor.

2040'tan itibaren sürüş menzilinin 1250 km çıkması bekleniyor.

Honda, katı hal pil çabalarını yüksek vitese geçiriyor. Japon otomobil üreticisi, son nesil paketleriyle donatılmış ilk elektrikli araçların bu on yılın sonunda tam şarjla 1000 km kadar yol kat edebileceğini iddia ediyor. Bu, günümüzün kitle pazarı EV'lerinin menzilinin yaklaşık iki katı.

Menzil kaygısını ortadan kaldırmanın yanı sıra, Honda tarafından geliştirilen yeni katı hal pilleri, mevcut sıvı bazlı lityum iyon hücrelerinden %50 daha küçük, %35 daha hafif ve %25 daha ucuza üretilecek. Katı elektrolit hücreler ayrıca bugün piyasada kolayca bulunabilenlerden çok daha güvenli olmayı ve çok daha yüksek şarj hızlarını kabul etmeyi vaat ediyor.

2040'tan sonra hedefler daha da iddialı. Bu menzil rakamı 1250 km daha da çıkarılacak, boyut, ağırlık ve maliyet ise daha da düşük olacak.

Otomobil üreticisinin yöneticileri, tüm bunları geçen ayın sonlarında Japonya'da düzenlenen bir brifingde açıkladı. Sunum, Honda'nın katı hal pillerini sürdürülebilir ve kitlesel ölçekte nasıl üreteceğini bulmaya çalışacağı bir pilot üretim tesisi inşa ettiğini duyurmasından bir hafta sonra geldi. Test üretimi önümüzdeki ay başlayacak.

Her şey kulağa harika geliyor ve ilerleme kaydedileceği yadsınamaz, ancak Honda yöneticileri hala önlerinde duran önemli engeller konusunda geri durmadı. En büyük sorun, otomobil üreticisinin denediği prototip pil hücrelerinin çok küçük olması ve hiçbir araçta kullanılamaması -aslında 100 kat fazla küçük.

Honda Ar-Ge'de yenilikçi araştırma mükemmelliğinin baş mühendisi Takeshi Ueda, "Bu yüzden, boyut ve seri üretim açısından herhangi bir sorunu mümkün olan en kısa sürede belirlemek ve çözmek için pilot hattı oluşturduk" dedi. "Prototip pilimizi 100 kat daha büyük yapmalıyız. Bunları seri üretim aşamasına nasıl getireceğimiz üzerinde çalışıyoruz."

Diğer sorunlar üretim süreciyle ilgilidir. Seramik ayırıcılar çatlayabilir ve macun benzeri elektrolitte dendritler oluşabilir ve bu da kısa devreye yol açabilir. Ayrıca bir iklim kontrol sorunu da var: Tesisteki nem oranı düşük olmalı, bu da genellikle büyük miktarda enerjiye ihtiyaç duyan büyük ekipmanlar anlamına gelir.

Ancak Honda bu engelleri aşabileceğinden emin görünüyor. Elektroliti eşit ve ultra kompakt bir tabaka halinde preslemek için, hızlı hızlarda ince filmler elde ettiğini söylediği bir rulo presleme tekniği seçti. Elektrolit bulamacı, geleneksel lityum iyon hücreler için kullanılan toplu işlem karıştırma işleminden üç kat daha hızlı olduğu iddia edilen sürekli bir karıştırma yöntemi kullanılarak yapılacak. Nem oranını düşük tutmak için Honda, her üretim sürecini kendi iklim kontrollü alanına yerleştirmeyi seçti ve bu, tek bir odada büyük miktarda havayı ısıtmaya veya soğutmaya gerek olmadığı için enerji maliyetlerini düşürmeye yardımcı olmalı.

Honda Ar-Ge Şirketi başkanı Keiji Otsu, "Tamamen katı halli bataryamız bu EV çağında oyunun kurallarını değiştirecek" dedi.

Honda, katı halli batarya hayalini gerçeğe dönüştürmeye çalışan büyük oyunculardan sadece biri. Toyota, Nissan, Stellantis, BMW ve Volkswagen, hepsi kendi başlarına veya üçüncü taraf şirketlerle ortaklıklar kurarak aynı hedefe doğru çalışıyor.

Kaynak: Inside EVs Global

  • Admin
Gönderi tarihi:

Stellantis, 2030'a Kadar Lityum-Kükürtlü EV Pillerini Yarı Fiyatına satacağını vaat ediyor

Otomotiv devi, on yılın sonuna kadar daha ucuz, daha hafif ve daha hızlı şarj olan EV pillerini piyasaya sürmek için Zeta Energy ile güçlerini birleştiriyor.

stellantis.png

Stellantis, lityum-kükürt EV pilleri geliştirmek için Zeta Energy ile ortaklık kurdu.

Bu kimya, geleneksel lityum-iyon hücrelere kıyasla daha fazla menzil, daha az ağırlık ve daha düşük maliyetler vaat ediyor.

Stellantis ayrıca Factorial ile katı hal pilleri üzerinde çalışıyor.
Katı hal pilleri, daha fazla menzil, daha düşük üretim maliyetleri ve daha düşük ağırlık vaat eden tek teknoloji değil. Ayrıca, yarının elektrikli araçları için "hemen köşede" olan tek teknoloji de değil.

Lityum-kükürt pilleri, katı hal hücreleriyle aynı vaatlerin çoğunu taşıyor. Onlarca yıldır varlar ve bilim insanları arasında harika enerji yoğunluklarıyla biliniyorlar, ancak bunların ana akıma girmesini engelleyen büyük bir sorun var: oldukça hızlı bir şekilde bozulma eğilimindeler ve bu da onları yıllarca tutarlı sürüş menzilleri sağlaması gereken elektrikli arabalar için uygunsuz hale getiriyor.

Stellantis ve yeni ortağı Zeta Energy'nin devreye girdiği yer burası. İki şirket, bugünün sıvı bazlı lityum iyon pilleriyle aynı kullanılabilir enerjiyi sağlama potansiyeline sahip ancak yarı fiyatına yeni nesil lityum-kükürt piller üzerinde çalıştıklarını duyurdu. Ayrıca %50 daha fazla sürüş menzili ve %50 daha hızlı şarj seansları sunmaya hazırlanıyorlar; bu da EV sahipliğini çocuk oyuncağı haline getirebilir.

Geliştirme halihazırda devam ediyor ve anlaşma hem ön üretimi hem de 2030 yılına kadar gelecekteki ölçekli üretimi planlamayı içeriyor.

Stellantis'in Baş Mühendislik ve Teknoloji Sorumlusu Ned Curic, "Zeta Energy ile iş birliğimiz, temiz, güvenli ve uygun fiyatlı araçlar sunmak için çalışırken elektrifikasyon stratejimizi ilerletmemize yardımcı olmak için attığımız bir diğer adım" dedi. "Lityum-kükürt gibi çığır açan pil teknolojileri, Stellantis'in 2038 yılına kadar karbon nötrlüğüne olan bağlılığını desteklerken müşterilerimizin optimum menzil, performans ve uygun fiyatlılıktan yararlanmasını sağlayabilir."

Lityum-kükürt hücrelerinin bir diğer büyük faydası da, çoğunlukla Amerika Birleşik Devletleri ve Avrupa dışından temin edilen kobalt, grafit, manganez veya nikel gerektirmemesidir. Bunun yerine, atık malzemeler, rafine edilmemiş kükürt ve metan kullanılarak üretilirler. Dahası, mevcut pil tesisleri, hücreleri yalnızca Avrupa veya Kuzey Amerika'daki yerel tedarik zincirlerinden temin edilen malzemelerle üretmek için kullanılabilir.

Stellantis'te pil ile ilgili tek proje bu değil. Otomotiv devi, Factorial ile katı hal pilleri üzerinde de çalışıyor ve sıvısız hücrelere sahip ilk Dodge Charger EV pilot filosunun 2026'ya kadar sokaklara çıkması planlanıyor.

Kaynak: Inside EVs Global

  • Admin
Gönderi tarihi:

Stellantis ve Çinli CATL'le birleşerek, İspanya'da 4,3 milyar dolarlık Electric Vehicle pil fabrikası kurmak için iş birliği yapıyor

Otomobil üreticisi Stellantis ve Çinli pil devi CATL Salı günü İspanya'da 4,1 milyar avroluk (4,3 milyar dolar) lityum demir fosfat (LFP) pil fabrikası kurma planlarını duyurdu.

nd1_lispng.png

Dodge üreticisi Stellantis, fabrikanın otomobil devinin Avrupa'daki "sınıfının en iyisi" LFP kimlik bilgilerini artıracağını ve şirketin daha yüksek kaliteli ve uygun fiyatlı pil elektrikli binek otomobiller ve SUV'ler sunmasını sağlayacağını söyledi.

Bu, Avrupa'daki otomobil üreticilerinin tam elektriklendirmeye giden yolda mükemmel bir zorluk fırtınasıyla karşı karşıya olduğu bir zamanda geliyor.

Otomobil üreticisi Stellantis ve Çinli pil devi CATL Salı günü İspanya'da 4,1 milyar avroluk (4,3 milyar dolar) büyük ölçekli lityum demir fosfat (LFP) pil fabrikası kurma planlarını duyurdu.

nd1_lispng.png

50-50 ortak girişim, Avrupa'daki elektrikli araçlar pazarının evrimine ve gerekli hükümet desteğine bağlı olarak 50 gigawatt saate kadar ulaşabilir.

Tesis, Stellantis'in İspanya'nın kuzeydoğusundaki Zaragoza tesisinde inşa edilecek ve 2026 yılı sonuna kadar faaliyete geçmesi bekleniyor.

Dodge üreticisi Stellantis, tesisin otomobil devinin Avrupa'daki "sınıfının en iyisi" LFP kimlik bilgilerini artıracağını ve şirketin daha yüksek kaliteli ve uygun fiyatlı akülü elektrikli binek otomobiller ve SUV'ler üretmesini sağlayacağını söyledi.

Bu, Avrupa'nın otomobil üreticilerinin tam elektriklendirmeye giden yolda uygun fiyatlı model eksikliği, şarj noktalarının beklenenden yavaş bir şekilde devreye alınması ve hedeflenen ABD tarifeleri olasılığı gibi zorluklarla karşı karşıya olduğu bir zamanda geliyor.

Stellantis Başkanı John Elkann bir açıklamada, "Ortağımız CATL ile bu önemli ortak girişim, temiz ve yenilenebilir enerjide halihazırda lider olan bir üretim tesisine yenilikçi akü üretimi getirecek ve 360 derece sürdürülebilir bir yaklaşımın ilerlemesine yardımcı olacak" dedi.

Elkann ayrıca İspanyol yetkililere destekleri için teşekkür etti.

Milano'da listelenen Stellantis hisseleri Salı sabahı %0,3 daha yüksek işlem gördü. Hisse senedi fiyatı yılbaşından bu yana %38'den fazla düştü.

Stellantis ve dünyanın en büyük pil üreticilerinden biri olan CATL, geçen yıl Kasım ayında Avrupa'da elektrikli araç üretimi için LFP pil hücreleri ve modüllerinin yerel tedariki için bağlayıcı olmayan bir mutabakat zaptı imzaladı.

CATL'nin CEO'su ve başkanı Robin Zeng yaptığı açıklamada, "En son teknoloji pil teknolojimiz ve olağanüstü operasyon bilgimizle Stellantis'in Zaragoza'da yerel olarak iş yapma konusundaki onlarca yıllık deneyiminin sektörde büyük bir başarı hikayesi sağlayacağına inanıyorum" dedi.

20220417002753_2gq1t4tc06.png

"CATL'nin hedefi sıfır karbon teknolojisini dünya çapında erişilebilir kılmak ve daha yenilikçi iş birliği modelleri aracılığıyla küresel ortaklarımızla iş birliği yapmayı dört gözle bekliyoruz" diye ekledi.

Kaynak: CNBC

  • Admin
Gönderi tarihi:

Hyundai Ioniq 5 N Çok İyi Ama Bu Yeterli Değil

2025-ioniq-5n-vlp-hero-v2-1440-1919x850?

2025-ioniq-5-n-performance-lockup-black-

2025-ioniq-5-n-ne-0546-vlp:4-3?wid=800&h

Bir hesap oluşturun veya yorum yazmak için giriş yapın

Yorum yapmak için üye olmak zorundasınız...

Bir Hesap Oluşturun

Forumumuzda üyelik çok basit ve ücretsizdir!

Yeni Bir Hesap Oluşturun

Giriş Yap

Hali hazırda bir hesabınız var mı? O zaman Giriş Yapın.

Giriş Yapın
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgiler

Bu siteyi kullanmaya başladığınız anda kuralları kabul ediyorsunuz Kullanım Koşulu.