Zıplanacak içerik
  • Üye Ol

Önerilen İletiler

  • Admin
Gönderi tarihi:

İşte Mazda Otomobil Endüstrisini Nasıl Sarsacak?

Mazda yine iş başında ve bu sefer daha önce hiç olmadığı kadar sınırları zorluyor. İster sıkı bir Mazda hayranı olun, ister markanın yeni üyesi olun, evrimsel ve devrim niteliğindeki bir diziyle göz kamaştırmaya hazırlanın. Geleneği yenilikle kusursuz bir şekilde harmanlayan Mazda'nın en yeni sürümleri ve cezbedici tanıtımları, dünya çapındaki otomobil tutkunlarının kalbine ve zekasına hitap ediyor.

Şehir sokaklarında dikkatleri üzerinize çekmek için tasarlanmış zarif crossover modellerden, eskimiş klasiklerin heyecan verici güncellemelerine kadar, elle tutulur bir heyecan duygusu var. Ve oyunun kurallarını değiştiren elektrifikasyon, lüks donanımlar ve cesur tasarımların fısıltıları herhangi bir göstergeyse, Mazda'nın gelecek vizyonu heyecan vericidir. Yaklaşan bu modellerle, Mazda'nın otomobil endüstrisini nasıl sarsacağına bir göz atalım.

2024 Mazda3

En az değer verilen mevcut modellerden biriyle başlayalım. Mazda Kuzey Amerika Operasyonları, sevilen Mazda3'e yönelik güncellemeleri açıklayarak 2024'e daldı. İster bir sedanın kompakt zarafetine, ister bir hatchback'in çok yönlülüğüne bakıyor olun, Mazda3 birinci sınıf tasarımla birlikte büyüleyici bir sürüş sağlar. Bu yaz showroom'lara çıkan hatchback modellerine ve sonbaharın sonlarında sedan modellerine dikkat edin.

2024 için Öne Çıkanlar:

Mazda3 2.5 S: Bu model, 191 beygir gücü ve 186 pound-feet tork sağlayan Skyactiv-G 2.5 litrelik motordan güç alıyor. Yedekte altı vitesli otomatik şanzıman ile bu sedan, önden çekiş, silindir devre dışı bırakma teknolojisi ve G-Vectoring Control Plus gibi özelliklere sahiptir. Kör Nokta İzleme, Arka Çapraz Trafik Uyarısı ve Arka Koltuk Uyarısı gibi eklemelerle güvenlik önceliklidir. Üç yıllık ücretsiz Mazda Connected Services ve şık 8,8 inç orta ekran ile tamamlayın.

Mazda3 2.5 S Select Sport: Hatchback ve sedan için mevcut olan daha yeni bir 2024 versiyonu, çekiciliğini artırmak için gelişmiş anahtarsız giriş, yağmur sensörlü silecekler ve iyileştirilmiş iç mekanlar ve jantlar ekler.
Mazda3 2.5 S Tercih Edilir: Select Sport tabanı üzerine inşa edilen bu, elektrikli açılır tavan, koltuk hafızası ve farklı görsel işaretler gibi ek avantajlar sunar.

Mazda3 2.5 S Carbon Edition: 2024 için bu benzersiz hatchback veya sedan modeli, karışıma kablosuz bağlantı, Qi kablosuz şarj ve Polimetal Gri dış boya getiriyor.

Mazda3 2.5 S Premium: Hatchback modellerine özel, Bose 12 hoparlörlü birinci sınıf ses, Aktif Sürüş Ekranı ve manuel şanzıman seçeneğinin keyfini çıkarın.

Mazda3 2.5 Karbon Turbo: Turboşarjlı performansa sahip yeni bir model olan bu model, güçlü bir sürüş, benzersiz tasarım öğeleri ve daha büyük bir bilgi-eğlence ekranı vaat ediyor.

Mazda3 2.5 Turbo Premium Plus: Nihai lüks olan bu model, ek güvenlik özellikleri, 360° Görüş Monitörü ve hem iç hem de dış estetik için eklenen özelliklerle yükseliyor.

Motor Seçenekleri ve Fiyatlandırma

2024 Mazda3 Motor Özellikleri

doğal emişli

turboşarjlı

Motor Kodu

Skyactiv-G-PY-VPS

Skyactiv-G-PY-VPTS

Deplasman (litre)

205

2.5

Yapılandırma

ben4

Turbo I4

Beygir gücü

191

227-250

Tork (pound-feet)

186

310-320

2024 Mazda3 Sedan için özel S donanım, bütçeye en uygun seçim olacaktır. Yine de, 6 vitesli bir manuel şanzıman arayanlar, onu yalnızca hatchback varyantında bulacaklar.

Model, Kırpma

aktarma organları

Sedan SRP

Hatchback SRP'si

Mazda3 2.5S

FWD

24.170 dolar

-

Mazda3 2.5 S Seç Spor

FWD

24.690 dolar

25.690 dolar

Mazda3 2.5 S Tercih Edilir

FWD

26.190

27.390 dolar

Mazda3 2.5 S Karbon Sürümü

FWD

29.060 dolar

30.260 dolar

Mazda3 2.5S Premium (6MT)

FWD

-

30.350 $

Mazda3 2.5 Karbon Turbo

FWD

31.750 dolar

32.950 $

Mazda3 2.5 Turbo Premium Artı

FWD

35.450 dolar

36.650 $

İlgili: Mazda Gerçekten 2023'teki Yeni Toyota mı?

2024 Mazda CX-70

2024 Mazda CX-70 heyecan uyandırıyor. CX-7'nin mirasını anımsatacak mı? CX-70, CX-50 ve CX-90 arasındaki boşlukta sorunsuz bir şekilde köprü kurmaya hazırdır. Özel uluslararası CX-60'a bakmak, potansiyel tasarım öğelerine bir bakış sunabilir.

2024 Mazda CX-70'in Başlıca Öne Çıkan Özellikleri:

Konumlandırma: Bu iki sıralı SUV, Ford Edge, Hyundai Santa Fe ve Toyota Venza gibi popüler modelleri alarak büyük olasılıkla zorlu bir orta ölçekli rakip olarak kendini kanıtlayacaktır. Mazda'nın ürün yelpazesindeki rolü, üreticinin CX-50'nin kompakt CX-5'i aşama aşama ortadan kaldırabileceği ve CX-90'ın CX-9'un yerini almaya hazır olduğu yönündeki ipucuyla daha da vurgulanıyor.

Tasarım Yaklaşımı: Mazda'nın zarafet ve incelik tutkusunun bir kanıtı olan belirgin bir eğimli tavana sahip CX-70 ile şık bir fastback silüeti bekleyebilirsiniz.

Performans: CX-70, bir AWD seçeneğiyle RWD'ye yönelik yeni bir büyük araç platformuna dayalı bir temele sahiptir. Mazda'nın değerlerine uygun olarak, yol tutuşa ve sürükleyici bir sürüş deneyimine vurgu yapılması bekleniyor.

Motor Seçenekleri: Mazda'nın CX-70'in motor seçenekleriyle ilgili açıklamaları özellikle heyecan verici. Sıralı altıdan takılabilir hibrit güç aktarma organlarına kadar değişen seçeneklerle, CX-70'in 2024 CX-90'dan öğeler ödünç alma olasılığı var - etkileyici bir 340 beygir gücü sağlayan 3.3 litrelik turbo sıralı altı hafif hibrit düşünün ve 369 pound-feet tork

Motor Özellikleri (beklenen)

2024 Mazda CX-70

Benzin

PHEV

Motor Kodu

e-Skyactiv-G

e-Skyactiv-PHEV

Yer değiştirme

3,3 litre

2,5 litre

Yapılandırma

I6 hafif hibrit

Plug-in hybrid I4

Beygir gücü

280-340

319-323

Tork (pound-feet)

332-369

369

Yakıt Ekonomisi, tahmini MPG/MPGe

25-27

56-58

Lüks arayanlar için, CX-70'in iç mekanı etkilemeyi vaat ediyor. Beklenen özellikler arasında Nappa deri gibi zengin dokunuşlar, zarif ahşap kaplamalar ve belki de Apple CarPlay ve Android Auto ile tam donanımlı 12,3 inç bilgi-eğlence ekranı yer alıyor.

2024 veya 2025'te piyasaya sürülecek olan CX-70, performansı yenilikle harmanlayarak Mazda'nın mirasını ve geleceğini birleştirmeye hazırlanıyor.

İlgili: Yeni Nesil Mazda MX-5 Miata, İçten Yanmalı Motoru Tutuyor, Ama Bir Bükülme Var

2026 Mazda MX-5 Miata

Hayranları arasında sevgiyle "Miata" olarak bilinen Mazda MX-5, hafif ve çevik bir spor coupe'nin ne olması gerektiğinin somut örneği olarak uzun zamandır kutlanıyor. Sadık rakipleri arasında Toyota 86, Subaru BRZ ve Fiat 124 gibi modeller yer alıyor. Miata, evrim yolculuğu boyunca neredeyse şiirsel bir 50-50 ön/arka ağırlık dağılımını koruyarak övgüler aldı ve onu herhangi bir meraklı için bir eğlence haline getirdi.

Peki, bu ikonik Mazda harikası için ufukta ne var?

Elektrifikasyon Bekliyor: Mazda Avrupa'nın üst düzey bir yöneticisi moral verici bir onay paylaştı - MX-5 Miata'nın mirası devam edecek. Mazda'nın elektrifikasyon vizyonuyla uyumlu olarak, dünyanın kısa süre içinde tamamen elektrikli bir Miata ile muamele görmesi çok makul.
Gizem ve Beklenti: Miata EV'nin tasarımı ve aktarma organları hakkındaki ayrıntılar sır olarak kalsa da, Mazda'nın çeşitli EV boyutları ve benzersiz tasarım konseptleri oluşturmaya kendini kaptırdığı bildiriliyor.

Zaman Çizelgeleri ve Umutlar: 2025 yılı civarında beklenen Mazda'nın kapsamlı EV platformunun lansmanıyla birlikte, tüm gözler 2026 ile 2027 yılları arasında büyük giriş yapması beklenen elektrikli MX-5 Miata'nın potansiyel çıkışına çevrilecek.
Mazda MX-5 Miata'nın ikonik statüsü, elektrikli avatarında daha uzun süre dayanmayı ve daha parlak bir şekilde parlamayı vaat ederek, dünya çapındaki otomobil tutkunlarının kalplerinde saygın bir yer edinmesini sağlıyor.

İlgili: Mazda RX-9 Spor Araba: Şimdiye Kadar Bildiğimiz Her Şey

Mazda RX-9
Otomotiv dünyası, RX-9, Mazda RX-9 Spor Araba: RX-7 ve RX-8 gibi efsaneler de dahil olmak üzere Şimdiye Kadar Bildiğimiz Her Şeyi heyecanla bekliyor. 2012'de RX-8'e veda ettiğinden beri Mazda, döner motorun geleceğini sergileyen bir araç olan çarpıcı RX-Vision Concept ile yalnızca üç yıl içinde meraklıları cezbetti - Skyactiv-R. Çığır açan tasarımıyla bu konsept, 2016 yılında Paris'in saygın 31. Uluslararası Otomobil Festivali'nde “En Güzel Konsept Otomobil” olarak dikkatleri üzerine çekti.

RX-Vision Konseptinin Öne Çıkan Özellikleri:

Oturma Kapasitesi: İki kişilik konforlu konaklama
Santral: Devrim niteliğindeki Skyactiv-R motoruyla donatılmıştır
Düzen: Geleneksel, motor önde ve arka tekerleklere güç veriyor
RX-9'u çevreleyen sessizlik devam etse de, iki önemli ifşa, Mazda'nın planlarına güçlü bir şekilde işaret ediyor:

RX-Vision GT3 Konsepti: Gran Turismo 7'de dijital bir zevk olan bu konsept, 562 beygir gücü ve 398 pound-feet torka sahip 2,6 litrelik, doğal emişli 4 rotorlu Skyactiv-R motorla çalışan bir yarış pisti canavarıdır. Bu sanal güç merkezi, FIA Gran Turismo Championship teknik özelliklerine uygundur

Hibrit Gelecek: Japon otomotiv platformu T's Media tarafından ortaya çıkarılan bir 2020 patenti, Mazda'nın yeşil bir geleceği kucaklama niyetini sergiliyor ve hibrit teknolojisiyle sorunsuz bir şekilde birleştirilmiş üç rotorlu, V tipi bir Wankel motorunu vurguluyor
Bu ipuçları göz önüne alındığında, RX-9'un tanıtılması beklentisi somut. 2026 ve 2028 yılları arasında piyasaya sürülecek olan Mazda'nın geçmiş performansı, oyunun kurallarını değiştirebilecek başka bir potansiyele işaret ediyor.

İlgili: 2025 Mazda CX-5 Kompakt SUV: Bilmeniz Gereken Her Şey

Mazda'nın Ufku: Bir Miras, Yenilik ve Elektrifikasyon Senfonisi

Mazda'nın yaklaşan teklifleri, yenilikçiliğe, elektrifikasyona ve benzersiz mirasını korumaya olan bağlılığını sergiliyor. 2024 Mazda3'ün çok yönlülüğünden MX-5 Miata'nın bir sonraki yinelemesinin heyecan verici vaadine kadar Mazda, otomotiv parlaklığını yeniden tanımlamaya kararlı.

Yeni CX-70, ham performansı sürdürülebilir enerjiyle harmanlayarak bu değişimin canlı bir resmini çizerken, sabırsızlıkla beklenen RX-9, Mazda'nın döner serisiyle efsanevi mirasını sürdürerek meşaleyi elinde tutuyor. Mazda'nın gelecekteki ürün gamı, teknolojik değişimleri ve modern sürücünün aradığı şeye dair gerçek bir anlayışı yansıtıyor; eski model, performans ve ileri görüşlü yeniliğin bir sentezi.

Kaynak: TopSpeed

  • 2 hafta sonra...
  • Admin
Gönderi tarihi:

2025 Mazda MX-5 Miata: Fiyat, Çıkış Tarihi, Teknik Özellikler ve Bildiğimiz Her Şey

Mazda MX-5 Miata, eğlenceli sürüş deneyimi ve uygun fiyatıyla bilinen popüler ve ikonik bir Japon spor otomobilidir.

2023-mazda-mx-5-miata-roadster.jpg?w=180

Yaklaşan 2025 Mazda MX-5 Miata'nın tasarımında, daha şık bir arka uç ve olası açılır farların yeniden sunulması da dahil olmak üzere modern bir dokunuşa sahip olması bekleniyor.

Mazda'nın tüm ürün gamını elektrikli hale getirme hedefine uygun olarak 2025 MX-5 Miata'nın elektrikli bir versiyonu olacak ancak elektrifikasyonun spesifik şekli henüz açıklanmadı.

Japon arabaları söz konusu olduğunda Mazda MX-5 Miata ile asla yanlış yapmış olmazsınız. MX-5 Miata, harika bir günlük sürücü olmanın yanı sıra ihtiyaç duyulduğunda yine de heyecan verici bir sürüş deneyimi sunabilen, eğlenceli ve uygun fiyatlı küçük bir spor otomobildir. MX-5 Miata, 80'lerdeki ilk çıkışından bu yana popülerliğini korudu ve şu anda şimdiye kadar yapılmış en çok satan iki koltuklu üstü açılır spor otomobildir.

Şu anda dördüncü neslinde olan MX-5 Miata, tüm bu yıllar boyunca aynı kazanan formüle sadık kaldı; hafif yapı, mükemmele yakın ağırlık dağılımı, arkadan çekiş ve manuel şanzıman seçeneği sunuyor. Mevcut neslin sonuna yaklaşırken, teknoloji meraklıları yeni neslin 2025'te yollara çıkmasıyla nasıl bir karşılaştırma yapacağını görmek için sabırsızlanıyor. O zamandan önce, yaklaşan 2025 Mazda MX hakkında bilmeniz gereken bazı önemli ayrıntılar burada yer alıyor. -5 Miata.

2025 Mazda MX-5 Miata'nın nasıl görünebileceğine dair size bir fikir vermek için yetenekli sanatçı Timothy Adry Emmanuel'in çizimlerini kullandık.

Güncel Mazda MX-5 Miata Bir Spor Araba İkonu

Saygıdeğer Mazda MX-5 Miata hiç şüphesiz şimdiye kadar yapılmış en ikonik Japon arabalarından biridir. MX-5 Miata, 1989'da piyasaya sürüldüğünde dünyanın spor arabalara bakış açısını tamamen değiştirdi; performans arabalarının sürmenin eğlenceli olması için süper güçlü ya da pahalı olmasının gerekmediğini kanıtladı. MX-5 Miata, düz hız ve güç yerine hafifliğe ve dengeli ağırlık dağılımına öncelik verdi ve bu da sürüşü son derece eğlenceli hale getirdi.

MX-5 Miata, diğer Japon spor arabaları gelip giderken ortalıkta kaldı ve popülaritesinin yakın zamanda azalmaması nedeniyle, daha uzun yıllar ortalıkta kalacak gibi görünüyor.

2025 Mazda MX-5 Miata Nasıl Görünecek?

Her ne kadar Mazda MX-5 Miata yıllar içerisinde birkaç tasarım yükseltmesine sahip olsa da, büyük ölçüde aynı boyutları, gövde profilini ve estetik özellikleri korudu. Emmanuel'in çizimlerinin de gösterdiği gibi, gelecek Miata'nın tasarımında büyük bir değişiklik beklemiyoruz ancak modern bir dokunuş bekliyoruz.

Diğer Mazda modelleri gibi, gelecek Miata'nın da mükemmel Kodo tasarım diline sahip olmasını bekliyoruz. Görebildiğimiz değişikliklerden bazıları arasında daha sportif bir görünüm için güçlendirilmiş çamurluklar ve büyütülmüş tekerlekler, A Sütunundan uzanan yan aynalar ve aerodinamik arka lambalarla daha pürüzsüz bir arka kısım yer alıyor.

Görmeyi umduğumuz büyük tasarım değişikliklerinden biri, birinci nesil modelde ikonik açılır farların yeniden tanıtılmasıdır. Ancak modern güvenlik standartlarını karşılamak için daha eğrisel olacaklar.

2025 Mazda MX-5 Miata Elektrikli Olacak mı?
MX-5 Miata'yı popüler yapan şeylerden biri de sürüşün eğlenceli olması için çok fazla güce ihtiyaç duymamasıdır. Mevcut Miata'nın iki motor seçeneği var; en güçlüsü 181 hp ve 151 lb-ft tork üreten 2,0 litrelik dört silindirli motor. Burada çok büyük bir değişiklik beklemiyoruz.

2023 Mazda MX-5 Miata Motor Özellikleri

Üretici: Mazda

Üretim Yılları : 2015 – günümüz

Yapılandırma: Satır içi dört

Hacim: 2,0 L

Güç: 181 bg

Tork: 151 lb-ft

Yakıt: Benzin

Ancak MX-5 Miata'nın aktarma organlarındaki en önemli değişikliklerden biri elektrikli bir versiyonun olacak olması. Mazda, 2030 yılına kadar tüm ürün gamını elektrikli hale getirme misyonunda ve Miata da geride kalmayacak. Ancak 2025 Miata'nın hangi elektrifikasyon biçimini benimseyeceğini henüz bilmiyoruz: tamamen elektrikli, hibrit veya plug-in hibrit.

2025 Mazda MX-5 Miata'nın Maliyeti Ne Kadar Olacak?

Miata'nın bu kadar başarılı olmasının ana nedenlerinden biri uygun fiyatlı olmasıdır. Mevcut Miata'nın fiyatı 28.000 dolardan başlıyor ve bu da onu bugün satın alabileceğiniz en uygun fiyatlı yeni spor otomobillerden biri yapıyor.

2023 Mazda MX-5 Miata Fiyatlandırması

Trim: MSRP

Sport: $28,050

Club: $31,550

Grand Touring: $33,050

2025 Mazda MX-5 Miata'nın başlangıç fiyatının da 30.000 doların altında olmasını, daha yüksek donanım seviyelerini ve elektrikli versiyonun biraz daha pahalı olmasını bekliyoruz.

SSS
S: Yeni bir MX-5 çıkacak mı?
2025'te yeni bir MX-5 Miata nesli çıkıyor

S: 2025 Mazda MX-5 Miata'nın fiyatı ne kadar olacak?
2025 Mazda MX-5 Miata'nın fiyatı yaklaşık 30.000 dolar olacak.

S: 2025 Mazda MX-5 Miata elektrikli mi olacak?
2025 Mazda MX-5 Miata'nın elektrikli bir versiyonu olacak.

Kaynak: HotCars

  • Admin
Gönderi tarihi:

Plastikten Yapılmış 3D Baskılı Yanmalı Motor Beklediğiniz Gibi Çalışıyor

3D baskı her türlü şeyi yaratmak için güçlü bir araçtır ancak bunun da sınırları vardır. Erimiş plastiği bir nozülden dağıtan hobi odaklı makineler ancak bu kadar güçlü parçalar üretebilir. Pek çok tamirci bunu bir kısıtlama olarak değil, bir meydan okuma olarak görüyor. Bunlardan biri, 3D baskılı içten yanmalı motor yapmayı denemeye karar veren YouTuber Camden Bowen.

Daha önce de motor yapmıştı ama bunlar temelde yalnızca basınçlı havayla çalıştırılan pompalardı. Yanmalı motorların kendi kendine çalışan hava pompaları olması gerekir, yakıtın (bu durumda bütan) girdiği yer burasıdır. Tıpkı diğer yaygın pistonlu motorlar gibi Bowen'in motoru da yakıt-hava karışımını sıkıştırır, ateşler, dışarı atar ve sonra emmeye başlar. daha fazla yakıt.

Plastikten içten yanmalı bir motoru 3 boyutlu olarak basmaya çalışmak her türlü sorunu da beraberinde getiriyor. Teknolojinin belirli sınırlamalarını daha baştan kabul etmeniz gerekiyor. Örneğin krank mili plastik olamaz. Eğer bu mümkün olsaydı Harbour Freight bunu çoktan yapardı. Volanın yeterince ağır olabilmesi için içinde bir miktar metale de ihtiyacı vardı ve valf yuvaları için kısa uzunlukta bakır borular kullanıldı. Bunun dışında J-B Weld, bu motorda kullanılan ve 3D yazıcıdan çıkarılmayan az sayıdaki maddeden biriydi.

Bazı ateşleme sorunlarından sonra sonuçlar karıştırılır. Motor birkaç kez patlayıp patlıyor ama hiçbir zaman çalışmaya devam etmiyor. Yeterli miktarda sıkıştırma ve sağlam bir ateşleme sistemi var, dolayısıyla yakıt sistemi (giriş portunun önünde tutulan bir bütan çakmağı) muhtemelen buradaki zayıf halkadır.

Bu gördüğümüz en iddialı plastik motor değil. YouTube kanalı Garage54'teki adamlar daha önce bir Lada motor bloğunun tamamını şeffaf reçineden dökmüş ve aleti döndürmek için bir dizi diğer Lada parçasını kullanmıştı. Ancak yakıt ve kıvılcım eklendikten hemen sonra patladı.

Camden Bowen

Herhangi bir plastik motorun son koşulunun yanma kaynaklı ölüm olacağı kanaatindeyim. İYM motorlarının bu kadar güçlü olmasının bir nedeni var. Küçük bir patlamanın bile enerjisini silindir gibi kapalı bir alanda tutmak ciddi bir iştir. Üretim arabalarındaki bazı metal içten yanmalı motorlarda bile, yanma basıncı nedeniyle kafaların bloklardan fırlaması gibi sorunlar görülmüştür. 20. yüzyılın başlarındaki bazı motorların kafası bu nedenle bloğun bir parçası olarak dökülmüştü. Plastiğin, hatta daha güçlü enjeksiyonla kalıplanmış plastiğin, yanma kuvvetine herhangi bir işe yarayacak kadar uzun süre dayanabileceğini düşünmek hayal ürünüdür.

Yine de denemek iyi bir videonun oluşmasını sağlar. Bir 3D yazıcının yardımıyla içten yanmanın tüm ayrıntılarını keşfetmek, motorların ayrıntılı düzeyde nasıl ve neden çalıştığını anlamanın harika bir yolunu sunuyor. Sonuçta bu, giderek daha az insanın istediği veya ayrıntılı olarak öğrenebildiği bir şey.

Kaynak: The Drive

  • 3 hafta sonra...
  • Admin
Gönderi tarihi:

Toyota'nın Bir Araba Üretmesi Ne Kadar Sürer?

Yeni arabalar yaklaşık 2.000 ila 6.000 pound ağırlığındadır ve birçok parçaya ve en son teknolojiye sahiptir. Her bir parçanın satın alınması ve otomotiv fabrikalarına tek başına gönderilmesi günler alabiliyor. Peki Toyota gibi otomotiv devlerinin bir araba yapması ne kadar zaman alıyor?

İşte Toyota'nın bir araba üretmesi ne kadar sürüyor

Toyota'nın sıfırdan ortalama bir araba üretmesi 21 saatten biraz fazla zaman alıyor. Bu sayı, ilk tasarım ve geliştirme aşamasını içermiyor ancak bu, süreçte çok önemli bir adım. Ancak yepyeni bir aracın tasarlanması çeşitli faktörlerden dolayı yıllar alabiliyor. Değişen tüketici davranışı, parçaların güvenliğindeki sorunlar veya kaynak eksikliği nedeniyle proje gecikebilir veya durdurulabilir.

Car Care Portal'ın bildirdiğine göre, inşaat süreci başladıktan sonra otomobilin üretim hattından çıkarılması yalnızca 18 saat sürebilir. Bu, montaj tesisinin tam kapasiteyle çalıştığını ve arabanın eklentileri olmayan bir temel model olduğunu varsayar. Birinci sınıf boya renkleri, aksesuarlar ve diğer seçeneklerle daha yüksek donanım seviyelerinin üretilmesi daha uzun sürer.

Bir araba üretmenin tipik süreci nedir?

Çoğu Toyota otomobilinde montajı gereken yaklaşık 30.000 parça bulunur. Hepsi fabrikaya gelmeden önce kalite açısından incelenmelidir. Yapım süreci gövde panellerinin şekillendirilmesi ve damgalanmasıyla başlar. Daha sonra robotlar panelleri aracın çerçevesinin etrafına monte ediyor.

Araç daha sonra çeşitli parçaların güvenli bir şekilde bağlandığı üretim hattı boyunca ilerliyor. Daha sonra boyama işlemi ve otomobilin dış rengini korumak için kimyasal formüllerin uygulanması gelir. Boya kuruduktan sonra işçiler, iç bileşenleri elle monte edebilmek için geçici olarak kapıları söküyorlar. Bu aşamadan sonra aracın lastikleri ve mekanik iç aksamları takılır.

Artık araba yeterince ayakta durabildiğine göre yapısı ve motor performansı incelenebilir. Fabrika çalışanları ayrıca elektrikli bileşenlerin ve teknoloji özelliklerinin doğru şekilde çalıştığını da doğrular. Bu kontrolü geçtikten sonra araç bayiye veya tüketiciye sevk edilir.

Diğer otomobil üreticilerinin bir araba üretmesi ortalama ne kadar sürüyor?

Kaynak: MotorBiscuit

  • 4 hafta sonra...
  • Admin
Gönderi tarihi:

Suudi Varlık Fonu ve Hyundai Motor, Otomobil Fabrikası Kurmak İçin Anlaştı

(Bloomberg) -- Hyundai Motor Co., petrol zengini krallıkta otomobil üretiminde elektrikli araç üreticisi Lucid Motors Inc.'e katılarak 500 milyon doların üzerinde bir otomobil montaj tesisi geliştirmek üzere Suudi Arabistan'ın egemen servet fonuyla bir anlaşma yapmayı kabul etti.

car-1852923.jpg

Hyundai'nin dış ilişkiler ekibinin üst düzey yöneticilerinden Park Jiwoo'ya göre, Koreli otomobil şirketi muhtemelen Cidde yakınlarındaki Kral Abdullah Ekonomik Şehri'ndeki tesisi yılda 50.000 araç üretme hedefiyle geliştirecek. Tesisin, Suudi girişiminde yüzde 70 hisseye sahip olacak Kamu Yatırım Fonu ile geri kalanına sahip olacak Hyundai arasında bir ortak girişim olacağını söyledi.

Montaj fabrikasının 2026'nın başlarında faaliyete geçmesi, elektrikli araçlar ve içten yanmalı motorlu araçların bir karışımını üretmesi bekleniyor ve yaklaşık 300.000 metrekarelik (3,2 milyon feet kare) bir alanı kaplaması bekleniyor.

Krallığın varlık fonu olarak bilinen PIF, yaptığı bir açıklamada ortak girişimi doğruladı ve yeni tesisin "binlerce iş yaratacağını ve bilgi ve uzmanlık transferine olanak sağlayacağını" söyledi.

Cidde merkezli bir yerli otomobil endüstrisinin geliştirilmesi, Suudi Veliaht Prens Muhammed bin Salman'ın ülkenin petrole bağımlı ekonomisini çeşitlendirme planlarının bir parçası. Girişime, ABD merkezli elektrikli araç girişimi Lucid'e yatırım yapan ve Suudi Arabistan'da ilk uluslararası tesisini kurmalarını sağlayan PIF öncülük ediyor.

Ayrıca Ceer adında kendi EV markasını da yarattı ve sektör için bir tedarik zinciri geliştirmek için gereken metalleri ve mineralleri güvence altına almak amacıyla uluslararası ve yurt içinde yatırım yapıyor.

Kaynak: Bloomberg

  • 3 hafta sonra...
  • Admin
Gönderi tarihi:

Ares S1 görüntüleri

S1-project-ext1-23.jpg

S1-project-ext2-23.jpg

S1-project-ext1-22.jpg

S1-project-ext4-22.jpg

S1-speedster-ext4-22.jpg

S1-speedster-int1-22.jpg

  • 2 hafta sonra...
  • Admin
Gönderi tarihi:

Audi S4, 7 Karbon İnci Boyanın Bir Araya Getirilmesiyle Benzersiz Bir Boya İşi Elde Ediyor

Farklı boya renklerini karıştırmak, benzersiz bir renk tonu yaratmanın eğlenceli bir yoludur; bu, DipYourCar'ın yedi inci karbon boya rengini karıştırıp Audi S4'e uyguladıktan sonra yaptığı şeyin aynısıdır.

Çoğu inci boyanın mika bazlı olduğu yerlerde, karbon incileri olarak bilinen birkaç özel inci, alüminyum bir taban kullanır ve daha cesur ve daha yoğundur.

Mitsubishi Lancer Evo X için bukalemun boyasını sağlayan tedarikçi KP Pigments, DipYourCar'ın sahibi Fonzie'yi boyaları karıştırmaması konusunda uyardı ama o yine de yaptı.

Kaynak: CarBuzz

  • Admin
Gönderi tarihi:

Yapay Zeka Arabaların Yapım Şeklini Değiştiriyor

Yapay zeka (AI), fast food üretiminden tarıma, enerji şebekelerinden su arıtma tesislerine kadar her alanda küresel endüstrilere doğru ilerliyor. Aynı zamanda artık tasarım, mühendislik, üretim, çalışan etkileşimleri, pazarlama ve satış da dahil olmak üzere otomobil endüstrisinin neredeyse her yönüne dokunuyor.

kuka-robot.jpg

Genel olarak, otomobil üreticilerinin parasından tasarruf sağlar. Daha spesifik olarak yapay zeka, arabaların yapılma şeklini ve halkın onlarla nasıl etkileşime girdiğini değiştiriyor.

McKinsey raporuna göre, yeni içerik ve veriler yaratan üretken yapay zekanın (belirli görevleri önceden tanımlanmış kurallarla çözen geleneksel yapay zekanın aksine), pazarlama ve perakende satış verimliliğini 950 milyar dolardan fazla artırması bekleniyor.

Mercedes-Benz ve BMW, eski üretim tesislerini yeniden tasarlamak ve yenilerini oluşturmak için üretken yapay zekayı kullanıyor.

anlagenbau-automotive_header.jpg?rev=88d

Mercedes-Benz, Macaristan'ın Kecskemet kentindeki fabrikasının altyapısı, dinlenme odaları ve banyoları da dahil olmak üzere "dijital ikizi"ni oluşturmak için yapay zeka yazılımını kullandı. Bu ikiz Mercedes'i kullanarak yeni montaj alanlarının nasıl eklenebileceğini, eski olanların ne kadar yenilenebileceğini ve bunun yürüyüş yollarını ve yangından korunmayı nasıl etkileyeceğini planlayabiliyor. Şirketin bunu yapması, mevcut tesis operasyonlarının daha az kesintiye uğramasını sağlayacaktır.

Süreç, donanımı kurmadan önce yapılan değişikliklerin hızını, şeffaflığını ve esnekliğini artırır. Mercedes, bir montaj salonunun dönüştürülmesi veya inşa edilmesi hızını iki katına çıkarırken koordinasyon süreçlerini yüzde 50 oranında azaltabileceğini söylüyor. Veriler sanal dünyada toplandıkça kalite artar ve olası hatalar daha erken yakalanır.

Almanya'nın güneyindeki Mercedes Rastatt fabrikasının boyahanesinde yapay zeka, boya alt süreçlerinin izlenmesini devraldı ve bu da daha önce yapıldığına kıyasla yüzde 20 oranında enerji tasarrufu sağladı. Mercedes, bu süreçlerin yapay zeka kontrolünün diğer fabrika ve departmanlara da yayılacağını söylüyor.

BMW, yapay zekayı yalnızca 2025'te Macaristan'ın Debrecen kentinde açılacak yeni fabrikasını tasarlamak için kullanmıyor. Aynı zamanda üretim başladıktan sonra nasıl görüneceğini de test ediyor. Şirketin yeni nesil elektrikli araçlarının tasarımını ve robotiklerini optimize etmek için Nvidia'nın Omniverse platformunu kullanıyor.

standardprodukte-automatisierung.jpg?rev

Bu, şirketin 2022'de tanıttığı ve "yarının otomotiv üretimi" olarak tanımladığı bir konsept olan BMW iFactory yolunda ilerlemesini sağlıyor. Her şey üç yıl önce BMW'nin tüm tesislerinin ve araçlarının 3 boyutlu olarak taranmasıyla başladı. Şu ana kadar 2,7 mil kareden fazla kapalı alanı ve 5,7 mil kareden fazla dış alanı taradı. Değişiklikler herhangi bir zamanda yeniden tarama ile güncellenebilir.

BMW'nin halihazırda Spartanburg, Güney Carolina fabrikasının, Münih'teki ve Regensburg'daki ana fabrikasının dijital bir ikizi var. Bu tesisler sanal olarak incelenebilir ve bireysel bölümler kesilip tedarikçilere gönderilebilir, böylece planlama hataları azaltılabilir.

Spartanburg'daki kaporta atölyesinde, her bir arabanın gövdesine 300 ila 400 arasında saplama kaynak yapılıyor ve bunlar, tampon braketlerinden elektroniğe kadar her şey için hizalama noktaları sağlıyor. Mükemmel bir şekilde yerleştirilmesi gerekiyor ve lazer radar teknolojisi ile her biri 12 kez ölçülüyor.

"Her gün yaklaşık 1.500 otomobil üretildiğinde, bu, her gün yüz binlerce saplamanın takıldığı ve titizlikle bakımının yapılması gerektiği anlamına geliyor. Bu yöntem, boyutsal kaliteyi sağlamak için önemli miktarda zaman ve çaba gerektiriyordu. Yapay zeka kullanmanın faydası, verimlilikte yüzde 95'lik bir artışla sonuçlandı. Metroloji Otomasyon Mühendisi ve Yapay Zeka Saplama Düzeltme Proje Lideri Matt Cornelius, Newsweek'e şöyle konuştu: "Artık boyutsal ekip üyeleri çalışma zamanlarını daha verimli kullanabilir ve daha karmaşık görevlere odaklanabilirler."

Toyota'nın yapay zeka kullanımı 2016 yılında bulut tabanlı güvenlik sistemi planlarıyla başladı. Bu, bir kazanın ne zaman meydana geldiğini anlamak için sensörleri kullanan ve gerektiğinde kurtarma hizmetlerini arayacak olan çağrı merkezine hemen bir bildirim gönderen Safety Connect haline geldi. Aynı dönemde Toyota, "Hey Toyota" veya "Hey Lexus"a yanıt veren sesle etkinleştirilen Sanal Aracılarını geliştiriyordu. Bu asistanlar artık ses, klima kontrolü ve diğer işlevlere ilişkin komutları alabiliyor.

Yapay zeka geliştirmeleri aynı zamanda yağ, akü, frenler ve lastikler gibi yaygın öğelere ilişkin veri modelleriyle araç sahiplerinin bakım programlarını takip etmelerine de yardımcı oluyor. Toyota'ya göre, bir otomobilin aşınmasını diğer milyonlarca bağlantılı araca göre kontrol ediyor ve "bileşen arızalarından önce" ne zaman bir bayiye gitmeniz gerektiğini tahmin ediyor.

kuka--robot-range.jpg?rev=4e6ed8ee71644e

Eylül ayında Toyota Araştırma Enstitüsü, robotlara karmaşık yeni beceriler öğretmek için üretken yapay zekayı kullanan bir atılımı duyurdu. Robotlar için sohbet yapay zeka programlarının kullandığı büyük dil modellerine eşdeğer bir "büyük davranış modeli" oluşturmak istiyor.

Beceriler, robotların sıvı dökmek, alet kullanmak ve yumuşak nesneleri idare etmek gibi geleneksel olarak yapması zor şeyleri içerir. Şimdiye kadar özel yapım, çift kollu robotlara 60'tan fazla zor beceri öğretti ve 2024 yılı sonuna kadar 1.000'i hedefliyor.

"Yeni becerileri hızlı bir şekilde öğretme yeteneği, robotları geleneksel olarak otomatikleştirilmesi zor veya imkansız olan uygulamalarda kullanmamıza olanak tanıyacak. Artık insanlarla birlikte çalışabilen, sıvıların, sileceklerin, filtrelerin, ışıkların, kabloların değiştirilmesine yardımcı olan robotları hayal edebiliyoruz. TRI robot bilimi başkan yardımcısı Russ Tedrake, Newsweek'e verdiği demeçte, koşum takımları ve/veya modellenmesi zor diğer malzemelerle uğraşmak gerektiğini söyledi.

"Ancak hâlâ ele alınması gereken temel araştırma soruları var; eğer geniş kapsamlı bir robot yaratmak için yeterli beceriyi öğretebilirsek, o zaman robotları hem geleneksel uygulamalarda hem de uygulamalarda daha kullanışlı hale getirecek tamamen yeni bir yeterlilik ve sağlamlık düzeyinin kilidini açabiliriz. henüz hayalimizi bile kurmadık."

web_image-ag-future_production_fast_forw

Toyota ayrıca yıllardır sesli asistanı ve bakım verileri (motor ve şanzıman yağı ömrü, soğutma sıvısı seviyesi) ile yapay zekayı kullanıyor ve şimdi bunu robotlara insan benzeri hareketler yapmayı öğretmek için kullanıyor. Gelecekte otonom sürüşe sahip her araç bunun bir biçimini kullanacak ve hatta toplantı odasına bile girdi.

Otomotiv pazarlama ekipleri, reklam kampanyaları için görsel oluşturucuların yanı sıra beyin fırtınası yapmak ve geri bildirim almak için büyük dil modelleri (LLM) kullanıyor. Eksiksiz yapay zeka dili ve görüntü modelleri de dahil olmak üzere yazılım ve donanım tasarlayan bir teknoloji şirketi olan Nvidia, pazarlamacıların kişiselleştirilmiş görsel içeriği daha önce olduğundan daha verimli ve daha hızlı oluşturmasına yardımcı oluyor.

Kaynak: Newsweek

  • Admin
Gönderi tarihi:

Kaliforniya Tırlar İçin Türünün İlk Yasasını Çıkarıyor

Biden yönetimi, kamyonlardan ve büyük kamyonlardan kaynaklanan ısıyı hapseden hava kirliliğini azaltmaya yardımcı olacak yeni yasalar üzerinde çalışıyor. Ancak Kaliforniya bu işi yapmak için federal düzenlemeleri beklemiyor. Kaliforniya nihayet Mart 2023'te 2020'de bir yasa çıkarmak için onay aldı.

Devlet, en fazla sera gazı emisyonuna neden olan ulaşımdan kaynaklanan karbondioksit emisyonlarını ortadan kaldırmak için katı sınırlar koyuyor. New York Times'a göre 2035 yılına kadar eyalette satılan tüm "ağır araçların" yarısından fazlasının elektrikli olması gerekiyor. Öncü kamyon kuralı federal gerekliliklerin ötesine geçiyor.

Dolayısıyla devletin bunu yasalaştırabilmesi için Biden yönetiminden izin alması gerekiyordu. Yasa, geçen yıl Kaliforniya tarafından kabul edilen ve aynı hedef yıl olan 2035'e kadar eyalette satılan tüm yeni binek araçların elektrikli olmasını gerektiren iddialı bir düzenlemenin ardından geldi.

Düzenlemeler Kaliforniya'yı karbondioksit emisyonlarını ortadan kaldırma yarışında ön sıralara taşıyacak. Eyaletin yeni yürürlüğe giren yasa tasarısı, ağır araç üreticilerinin kamyonlarının belirli bir yüzdesinin tamamen elektrikli olmasını sağlamasını gerektiriyor.

Kural, teslimat kamyonetlerinin ve daha küçük kamyonların %55'i için geçerlidir. Bu aynı zamanda otobüslerin, daha büyük kamyonların %75'i, çekici römorkları ve diğer büyük kamyonların %40'ı için de geçerlidir.

Raporlara göre Kaliforniya yasayı ilk olarak 2020'de kabul etti. Ancak federal yasalardan daha katı gereklilikler içerdiğinden Kaliforniya'nın bunu uygulamak için EPA'dan feragat alması gerekti. Neyse ki Kaliforniya bu feragatnameyi Mart 2023'te aldı.

Düzenleme umut verici görünse de bazıları bunun çok iddialı ve neredeyse imkansız olduğunu söylüyor. Düzenleme abartılı görünüyor çünkü geçen yıl ABD'de satılan ağır kamyonların %2'sinden azı tamamen elektrikliydi. Liman Kamyon Taşımacılığı Birliği CEO'su Matt Schrap, "Sektör bizim bunu yapamayacağımızı söylemedi" dedi.

Schrap, "Sektör buna karşı olduklarını söylemedi ancak bu zaman çizelgeleri işe yaramıyor" diye ekledi. "Bu araçları şarj edecek hiçbir yer yok ve şarj altyapısını çevrimiçi hale getirmek o kadar uzun sürecek ki, devletin tamamen elektrikli bir yük taşıma filosunu konuşlandırmaya uzaktan hazır olduğunu açık bir ifadeyle söyleyemezsiniz. Bu olmayacak,” diye tamamladı.

Ancak bazı üreticiler halihazırda kendilerini buna uyum sağlayacak şekilde konumlandırmış durumda. Çekici römorklu kamyonlar üreten Volvo, 2030 yılına kadar kamyon satışlarının %50'sinin tamamen elektrikli olmasını hedefledi. Ayrıca çevreciler, elektrikli araçlara yaygın bir geçişin daha temiz, daha sessiz sokaklara yol açacağını ve artan sıcaklıkların durdurulmasına yardımcı olacağını öne sürüyor. Dünya çapında.

Sonuç olarak Kaliforniya, elektrikli kamyonlar ve yakın zamanda yapılan bir başka hamleyle de elektrikli binek araçlar için baskı yapıyor. Kaliforniya'nın öncülük ettiği yeri ABD'nin geri kalanı takip edebilir. New York Times'a göre altı eyalet daha şimdiden Kaliforniya'nınkiyle uyumlu kuralları benimsedi.

Elektrikli kamyonların fiyatları yaklaşık 100.000 dolardan başlıyor ve en yüksek altı rakama ulaşabiliyor. Ancak teslimat ve inşaat şirketleri de dahil olmak üzere alıcılar geçen yılki Enflasyonu Azaltma Yasası'ndan yardım alabilirler. Önümüzdeki on yıl için Azaltma Yasası, tamamen elektrikli kamyon alıcılarına 40.000 $'a kadar vergi kredisi sunuyor.

Eyaletteki kamyoncular, yeni düzenlemelere uymanın maliyetinin ve zorluğunun çok büyük olacağından endişe ediyor. Ancak diğer eyaletler düzenlemeyi satın alıyor.

Kaynak: GistFast

  • 2 hafta sonra...
  • 2 hafta sonra...
  • Admin
Gönderi tarihi:

2025 Subaru Outback Hybrid, Hayal Gücünün Sınırlarında Stili Verimlilikle Birleştiriyor

AA1mmYPq.img?w=768&h=433&m=6

  • Admin
Gönderi tarihi:

Çin'in otomobil ihracatı, üreticilerin yurtdışına açılmasıyla elektrikli araçların güçlü desteğiyle 2023'te %64 arttı

PEKİN (AP) — Bir endüstri derneğinin Perşembe günü yaptığı açıklamaya göre, Çin'in otomobil ihracatı 2023'te %63,7 artarken, yıl sonu teşvikleriyle desteklenen yurt içi satışlar %4,2 arttı.

Çin Otomobil Üreticileri Birliği'ne göre ihracattaki 4,1 milyona çıkan artış, Çin'i dünyanın bir numaralı otomobil ihracatçısı olarak Japonya'yı geride bırakabilir. Japonya yılın ilk 11 ayında 3,6 milyon otomobil ihraç etti ve nihai rakamın 31 Ocak'ta çıkması bekleniyor.

Çinli otomobil üreticileri, Çin ekonomisi yavaşlarken kendi ülkelerinde eksik olan büyümeyi yakalamak amacıyla ihracatlarını agresif bir şekilde artırdılar. Otomobil satışları genel olarak durgunlaşırken, devlet sübvansiyonlarının Çin'i dünyanın en büyük EV pazarına dönüştürmesi nedeniyle elektrikli araçlara da yöneldiler.

Çin'deki otomobil satışları, 2017'de yaklaşık 24 milyon olan zirveden geçen yıl 21,9 milyon otomobile ulaştı.

Avrupalı ve Japon üreticilerin Ukrayna'daki savaş nedeniyle geri çekilmesiyle, Rusya'ya yapılan satışlarda yaşanan patlama, 2023 yılında Çin'in ihracatının artmasına yardımcı oldu. Çin, geçen yılın ilk 11 ayında Rusya'ya otomobillerin yanı sıra kamyon ve otobüslerin de aralarında bulunduğu 840.000 araç ihraç etti.

Çin Binek Araç Birliği bu hafta başında Rusya ve komşu ülkelerdeki talebin yavaşladığını ve gelecekteki ihracat büyümesinin yurt dışındaki elektrikli araç satışlarının genişlemesine bağlı olacağını söyledi. Çinli EV üreticileri diğerlerinin yanı sıra Güneydoğu Asya, Avrupa ve Avustralya'daki pazarları hedef aldı.

İnşaatçı CIMC Raffles Group, sosyal medyada yayınlanan bir duyuruda, Çinli bir tersanenin bu hafta araba taşımak için ülkenin ilk yerli inşa edilmiş yük gemisini teslim ettiğini söyledi. 7.000 araç taşıyabilen BYD Explorer No. 1, Avrupa'ya gitmeden önce iki limanda yükleniyor. Gemiyi kiralayan BYD, Çin'in en büyük elektrikli araç üreticisi konumunda.

Gönderide, "Projenin başarılı bir şekilde teslim edilmesi, Çin'in gemi inşa şirketlerinin otomobil taşıyıcıları alanındaki uluslararası lider konumunu daha da sağlamlaştırdı ve Çin'in otomobil şirketlerinin yurt dışına çıkması için yeni bir rota açtı" denildi.

Üreticiler birliği elektrikli araçlara ilişkin bir döküm sunmuyor ancak binek otomobiller birliği tarafından yayınlanan veriler, elektrikli araçların 2021'de %12 olan Çin'deki yeni otomobil satışlarının 2023'te %24'ünü oluşturduğunu gösterdi. Yeni enerjili araçların toplam satışlardaki payı geçen yıl %36'ya ulaştı.

Binek araç grubuna göre geçen yıl Çin'de en çok satan elektrikli araç 646.800 adetle Tesla Model Y olurken, onu 428.600 adetle BYD Song sedan takip etti.

Tesla web sitesine göre Model Y, 266.400 ila 363.900 yuan (37.500 ila 51.200 ABD Doları) fiyatla satılıyor ve BYD Song ise 129.800 ila 159.800 yuan (18.300 ila 22.500 ABD Doları) arasında satılıyor.

Şangay'daki Otomobil danışmanlığı şirketinin kurucusu Bill Russo, Çinli firmaların fiyatlarını düşürerek elektrikli taşıtları demokratikleştirdiğini söyledi. Bir sonraki zorluk, alıcıları bir EV'nin sürüş ihtiyaçlarını karşılayabileceğine ikna etmek olacak. Ancak Russo, ilk adımın bunu dikkate almalarını sağlayacak bir fiyata sunmak olduğunu söyledi.

Yakın zamanda yapılan bir röportajda "Bu, Çinlilerin kırdığı paradigma, yani elektrikli araçları uygun fiyatlı hale getirebilirsiniz" dedi. "Çin'in EV ile yaptığı şey, daha sonra uluslararası alanda alabileceği ölçek ekonomilerini oluşturmak için iç pazarını kullanmak."

Fitch Ratings, geçen ay yayınladığı raporda, Çin'in toplam satışları içinde hibrit dahil yeni enerji araçlarının payının 2024 yılında %42-45'e çıkmasını beklediğini belirtmişti. Ayrıca ihracatın bu yıl %20 ila %30 artacağını da öngörmüştü.

Çin'den artan ithalattan endişe duyan Avrupa Birliği, geçen yıl Çin'in elektrikli araçlara yönelik sübvansiyonlarına yönelik bir ticaret soruşturması başlattı. Soruşturma devam ediyor.

Çinli üreticiler birliği, kamyon ve otobüsler de dahil olmak üzere yurt içi ve yurt dışındaki tüm araçların toplam satışlarının, bir önceki yıla göre %12 artışla 2023'te 30 milyon adede ulaştığını söyledi. Büyümenin bu yıl yaklaşık yüzde 3'e yavaşlayacağını tahmin ediyor.

Kaynak: The Associated Press

  • Admin
Gönderi tarihi:

Lexus GX 550 Overtrail Konsepti, perakende Overtrail donanımının olması gereken şeydir

Lexus-GX-PremiumJelly-Styles-750x471-LEX

Lexus-GX-variantmodule-desktop-1440x350-

Lexus-GX-offers-hero-desktop-1920x795-LE

Katılın Görüşlerinizi Paylaşın

Şu anda misafir olarak gönderiyorsunuz. Eğer ÜYE iseniz, ileti gönderebilmek için HEMEN GİRİŞ YAPIN.
Eğer üye değilseniz hemen KAYIT OLUN.
Not: İletiniz gönderilmeden önce bir Moderatör kontrolünden geçirilecektir.

Misafir
Maalesef göndermek istediğiniz içerik izin vermediğimiz terimler içeriyor. Aşağıda belirginleştirdiğimiz terimleri lütfen tekrar düzenleyerek gönderiniz.
Bu başlığa cevap yaz

×   Zengin metin olarak yapıştırıldı..   Onun yerine sade metin olarak yapıştır

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Önceki içeriğiniz geri getirildi..   Editörü temizle

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgiler

Bu siteyi kullanmaya başladığınız anda kuralları kabul ediyorsunuz Kullanım Koşulu.