Zıplanacak içerik
  • Üye Ol

Önerilen İletiler

  • Admin
Gönderi tarihi:

 

  • Admin
Gönderi tarihi:

Mining Trucks798 AC - Caterpillar Üretim Fabrikası: Devasa Fabrikalar İnşa Ediyor | FD Mühendislik

Maden kamyonlarının kralı Caterpillar 797B'yi üreten fabrikalara özel bir turla ağır makinelerin devasa dünyasına adım atın. Dünyanın en zorlu koşullarında inanılmaz yükleri taşımak üzere tasarlanan bu mekanik devlerin yaratılmasının karmaşık sürecine tanık olun.

İlk mühendislik planlarından devasa bileşenlerinin montajına kadar, üretimin her aşaması son teknoloji ve hassas işçiliği sergiliyor.

Muazzam şasinin nasıl dövüldüğünü, güçlü 4.000 beygir gücündeki motorun nasıl takıldığını ve her biri 13 fitten uzun olan yükselen lastiklerin nasıl dağları yerinden oynatabilen bir makine yaratmak için nasıl monte edildiğini görün.

Bu perde arkası yolculuğu, modern mühendisliğin bir harikası ve küresel madencilik endüstrisi için kritik bir araç olan Caterpillar 797B'yi üretmek için gereken ekip çalışmasını, yeniliği ve ayrıntılara gösterilen titiz dikkati ortaya koyuyor. Bu maden devi için yapılan ölçek ve yaratıcılığa hayran kalmaya hazır olun.

CM20190913-97fa3-ff0c7

  • Admin
Gönderi tarihi:

Ford Bronco'da Büyük Bir Güvenlik Sorunu Var

Ford, arka amortisörlerin ayrılmasına neden olabilecek olası bir süspansiyon arızası nedeniyle 149.449 Bronco SUV'yi geri çağırıyor.

Geri çağırma, zamanla aşınabilen uzaktanbronco-raptor.gif rezervuar amortisörleriyle donatılmış 2021-2024 Bronco Badlands ve Sasquatch modellerini etkiliyor.

Ford'un 25 Ocak'ta Ulusal Karayolu Trafik Güvenliği İdaresi'ne (NHTSA) yaptığı başvuruya göre, etkilenen araçların yaklaşık %30'unda bu sorun gelişebilir. Rezervuar, montaj flanşı ve amortisör gövdesi arasındaki korozyon, basınç birikmesine neden olarak kaynak arızasına ve rezervuar borusunun ayrılmasına yol açabilir. Belirtiler arasında aşırı sıçrama, alışılmadık sesler ve aşırı durumlarda rezervuarın yuvasından ayrılması yer alır.

Sorun ilk olarak NHTSA'nın dikkatini Ekim 2024'te dört sahibinin arka amortisörlerde sorun bildirmesiyle çekti; üçü uzaktan rezervuarların ayrıldığını iddia etti. Ford, Kasım ayında kendi araştırmasını başlattı ve bu amortisörlerde kullanılan uzun flanşlı tasarımın özellikle korozyona karşı hassas olduğunu belirledi.

Sonuç olarak, daha yeni Bronco Badlands ve Sasquatch modelleri arızaya daha az yatkın olan kısa flanşlı bir amortisöre geçti.

Şu anda Ford, halihazırda yollarda olan araçlar için kesin bir onarım planı duyurmadı. Şirket bir düzeltme üzerinde çalıştığını belirtti, ancak etkilenen Bronco'ların sahipleri 7 Şubat 2025'ten itibaren posta yoluyla bilgilendirilecek.

Kaynak: Autoguide

  • Admin
Gönderi tarihi:

Nissan, Honda Anlaşmasının Çökmesiyle Yeni Bir Ortak Arıyor

(Bloomberg) -- Nissan Motor Co., Honda Motor Co. ile ortak bir holding şirketi kurmak için müzakereleri sonlandırmaya hazırlanırken yeni bir ortak arıyor, konuya yakın kaynaklar söyledi.

Bilgiler kamuya açık olmadığı için isimlerinin açıklanmasını istemeyen kaynaklar, yeni müttefikin ideal olarak teknoloji sektöründen olacağını ve ABD merkezli olacağını söyledi. Satışları küresel olarak yavaşlasa da Kuzey Amerika, Nissan'ın en önemli pazarı olmaya devam ediyor ve elektriklendirme ve otomasyona doğru daha geniş bir yönelim, tüm otomobil üreticilerini yüksek teknoloji endüstrileriyle ittifaklar aramaya itiyor.

Nissan hisseleri Perşembe günü Tokyo'da öğleden sonra yapılan işlemlerde %8,7'ye kadar yükseldi. Nissan sözcüsü yorum yapmayı reddetti ve Honda ile görüşmelere ilişkin ayrıntıların planlandığı gibi Şubat ortasında duyurulacağını ekledi.

Honda ile olan bağdan vazgeçmek, güncelliğini yitirmiş ürün yelpazesi nedeniyle büyük indirimlere zorlanan ve kârını mahveden Nissan için büyük bir kumar. Önümüzdeki hafta üçüncü çeyrek kazançlarını açıklayacak olan otomobil üreticisi, ilk yarıda net gelirinde %94'lük bir düşüş duyurdu ve 9.000 çalışanı işten çıkarması ve üretim kapasitesinin beşte birini kesmesi gerekeceğini söyledi.

Bu istikrarsız mali durum, pek çok olası talipliye cazip gelmeyecek gibi görünüyor. Nissan, Renault SA ile olan karmaşık 25 yıllık stratejik ortaklığının kısmen sona ermesinin ardından kendisini daha güçlü bir zemine oturtmaya yardımcı olacak bir ortak bulamazsa, Fransız otomobil üreticisinde olduğu gibi bir kurtarmaya ihtiyaç duyabilir.

Nissan ve Honda, Çarşamba günü anlaşma görüşmelerini sonlandırma olasılığı da dahil olmak üzere çeşitli seçenekleri hala görüştüklerini doğruladılar. Honda, Nissan'ı satın alma ve onu tamamen kendisine ait bir yan kuruluş yapma fikrini ortaya atmıştı ancak kişilerden biri, bunun daha küçük Japon otomobil şirketi içinde güçlü bir muhalefetle karşılaştığını söyledi. Yatırım seviyesinin de bir sorun olduğunu eklediler.

Honda ayrıca Nissan'ın operasyonlarının yeniden yapılandırılmasını herhangi bir işlem için ön koşul haline getirmişti. Ancak bazı işleri kesmek ve üretimi kısmak dışında Nissan pek bir şey yapmadı. Örneğin, toptan bir değişim arayışında olduğu düşünüldüğünde, Honda'yı muhtemelen kızdıran herhangi bir fabrikayı kapatmayı planlamıyor.

Bu arada, Honda ile özel görüşmelerin sonlandırılması, şirketlerin 23 Aralık'taki mutabakat zaptına göre, taraflardan herhangi birinin 100 milyar ¥ (657 milyon $) tutarında ağır bir iptal ücreti ödemeden ayrılmasını sağlayacaktı.

Kişiler, Nissan'ın yönetim kurulunun, İcra Kurulu Başkanı Makoto Uchida ve diğer üst düzey yöneticileri, olası yeni bir ortakla yapılan görüşmelere paralel olarak daha kapsamlı bir yeniden yapılandırma planı geliştirmeleri için zorladığını söyledi.

Altimas ve Pathfinders üreticisinin üç aylık sonuçlarını bildirmesinin planlandığı 13 Şubat'a kadar çok daha derin bir yenileme yapmak hedefleniyor. Bir kişi, yönetim kurulunun kararını resmileştirmek için o zaman toplanacağını söyledi. Honda da o gün üçüncü çeyrek kazançlarını bildiriyor.

Nissan, eski Başkan Carlos Ghosn'un tazminatı eksik bildirme suçlamasıyla 2018'de tutuklanıp tasfiye edilmesinden bu yana toparlanmakta zorlanıyor. Bu, Nissan'ın Renault ile olan ittifakını altüst etti ve ardından gelen hesaplaşma, üst düzey yönetimin göç etmesine yol açtı ve otomobil satışı işine odaklanmak için bant genişliğinin azalmasına neden oldu.

Nissan'ın mali krizinin kapsamı, otomobil üreticisinin yıllık kâr tahminini %70 oranında düşürmesiyle Kasım ayında daha geniş halk kitleleri tarafından açıkça görüldü.

Herhangi bir yeni yeniden yapılandırma planı bu rakamların ötesine geçmelidir. Citigroup Inc. analisti Arifumi Yoshida, "Nissan'da daha fazla kazanç bozulması mümkün," dedi. "Ek yeniden yapılandırma önlemleri hayati önem taşıyor."

Sorunlarına rağmen, Nissan'ın geniş üretim operasyonları ve bilinen marka adı ilgi çekici olmaya devam ediyor.

Elektrikli araçların dış kaynaklı üretiminde yer edinmeye çalışan ve iPhone üreticisi olarak bilinen Foxconn Hon Hai Precision Industry Co., Aralık ayında Nissan'a şirkette hisse satın almak için yaklaşmıştı ancak Japon otomobil üreticisinin Honda ile potansiyel bir birleşme için görüşmelerde bulunduğu anlaşılınca bu ilgisini ertelemişti.

Ancak konuya yakın kaynakların aktardığına göre, elektronik sözleşmeli üretici tamamen vazgeçmedi ve bir sonraki hamlesine karar vermeden önce ikilinin meşru bir anlaşmaya varma yolunda ilerleme kaydedip kaydedemeyeceğini görmeyi tercih etti.

Kaynak: Bloomberg

  • Admin
Gönderi tarihi:

Amerikan kompakt SUV, kalite ve güvenilirlikte 2025 Honda CR-V'yi geride bıraktı

2025 Honda CR-V, 2025'te kompakt SUV segmentindeki modeller arasında zirveye oturdu. Ancak, Amerikan yapımı bir yarışmacı, CR-V'nin kalite ve güvenilirlik konusundaki itibarına meydan okuyor. Kompakt SUV'lerinin güvenilirliğinden duyulan memnuniyete dayanarak, Ford Escape, Honda CR-V, Mazda CX-5 ve Toyota RAV4'ü geride bırakmayı başardı.

Ford Escape, güvenilirlik açısından Honda'nın popüler kompakt SUV'sini geride bıraktı ancak genel puanda CR-V'yi geçemedi

Honda CR-V, 2025'te kompakt SUV'ler arasında zirveye oturdu. Kia Sportage ve Subaru Forester ile aynı ilgiyi paylaşıyor. Ancak, Ford Escape kalite ve güvenilirlik açısından üç popüler SUV modelini de geride bıraktı.

J.D. Power'a göre Ford Escape, kalite ve güvenilirlik kategorisinde 100 üzerinden 85 puan aldı. Puanlar, "motordan bilgi-eğlence sistemine" kadar her şeyi kapsayan sahiplik memnuniyeti verilerinin bir sonucudur.

Yine de, Honda kompakt SUV rakibinin üzerinde bir kalite ve güvenilirlik puanına sahip olsa bile, CR-V genel segment galibiyetini aldı. Özellikle, CR-V yeniden satış açısından 100 üzerinden 85 ve sürüş deneyimi açısından 83 puan aldı. Tersine, Escape sürüş deneyimi ve yeniden satış açısından sırasıyla 76 ve 85 puan aldı.

Ancak, Ford Escape Chevrolet Equinox'tan daha iyi bir kalite ve güvenilirlik puanı almayı başaramadı. Equinox, kategorideki en iyi puanı, yani 100 üzerinden 88 puanı aldı. Yine de, segmentteki en yüksek güvenilirlik puanına sahip olsa bile, Equinox genel kompakt SUV sıralamasında Ford Escape ile berabere kaldı.

Ford Escape'in belirli model yıllarına gelince, CarComplaints 2012, 2013, 2014 ve 2017 model yıllarını son 13 yılın en sorunlu varyantları arasında sıraladı. 2014 modeli, sıkça belirtilen şanzıman sorunlarıyla "en kötü model yılı" unvanını kazandı.

En dikkat çekici olanı, 60'tan fazla sahibinin ortalama sadece 85.000 milde felaket şanzıman sorunları bildirmesidir. Ancak, daha yeni modeller çok daha az şanzıman sorunu bildirmektedir.

Kaynak: MotorBiscuit

  • 2 hafta sonra...
  • Admin başlığı şöyle değiştirdi En Son Otomobil - Taşıt - Kamyon - Otobüs - Pikap Araç Haberleri
  • Admin
Gönderi tarihi:

Yerli ve milli NEOPORT apron otobüslerimiz artık Pegasus Hava Yolları filosunda!

 

  • Admin
Gönderi tarihi:

Kia, lansmanının ilk ayında 4.000'den fazla Tasman pikap sattı

kia-tasman.jpg

Kia Corp. tarafından sağlanan bu dosya fotoğrafında ilk pikapı Kia Tasman görülüyor. [KIA]

Kia, Pazar günü ilk pikapı Tasman'ın lansmanından bir aydan kısa bir süre sonra 4.000'den fazla adet sattığını açıkladı ve bu, yerel pikap pazarını canlandıracağı yönündeki beklentileri artırdı.

Şirket içeriden alınan bilgilere göre, Kore'nin ikinci büyük otomobil üreticisi Şubat ayında 4.000'den fazla Tasman kamyonu sattı ve bu, geçen ay ülkedeki tüm pikap satışlarının yaklaşık %30'unu oluşturdu.

Bu başarı, otomobil üreticisinin 13 Şubat'ta Kore'de ilk pikap kamyonetini piyasaya sürmesinden sadece 17 gün sonra geldi.

Kore Otomobil Üreticileri Derneği'ne göre, 2024'te beş büyük otomobil üreticisi - Hyundai Motor, Kia, GM Kore, Renault Kore ve KG Mobility (KGM) - ülkede toplam 13.475 pikap kamyonet sattı.

Yıllık rakam, 2019'daki 42.619'dan 2020'de 38.117'ye, 2021'de 29.567'ye, 2022'de 28.753'e ve sonraki yıl 17.455'e sürekli düşüş gösterdi.

Piyasa gözlemcileri, beş otomobil üreticisinin sınırlı model yelpazesi nedeniyle yurtiçi pikap talebinin düştüğünü, ancak Kia Tasman'ın ortaya çıkmasının tüketici güvenini artırmaya yardımcı olabileceğini söyledi.

Tasman'ın piyasaya sürülmesinden önce Kore'de yalnızca dört pikap kamyonet modeli mevcuttu - ikisi KGM'den ve diğer ikisi GM Kore'den.

Kamyonet, geçen yıl 29 Ekim'de Suudi Arabistan'daki 2024 Cidde Uluslararası Motor Show'da ilk kez görücüye çıktı.

Dört tekerlekten çekişli Tasman, 281 beygir gücü üreten 2,5 litrelik turboşarjlı benzinli motor ve sekiz ileri otomatik şanzımanla geliyor.

Kaynak: Kore

  • 2 hafta sonra...
  • 2 hafta sonra...

Katılın Görüşlerinizi Paylaşın

Şu anda misafir olarak gönderiyorsunuz. Eğer ÜYE iseniz, ileti gönderebilmek için HEMEN GİRİŞ YAPIN.
Eğer üye değilseniz hemen KAYIT OLUN.
Not: İletiniz gönderilmeden önce bir Moderatör kontrolünden geçirilecektir.

Misafir
Maalesef göndermek istediğiniz içerik izin vermediğimiz terimler içeriyor. Aşağıda belirginleştirdiğimiz terimleri lütfen tekrar düzenleyerek gönderiniz.
Bu başlığa cevap yaz

×   Zengin metin olarak yapıştırıldı..   Onun yerine sade metin olarak yapıştır

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Önceki içeriğiniz geri getirildi..   Editörü temizle

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgiler

Bu siteyi kullanmaya başladığınız anda kuralları kabul ediyorsunuz Kullanım Koşulu.