Φ irinçköl Gönderi tarihi: 10 Aralık , 2013 Gönderi tarihi: 10 Aralık , 2013 Ballı kayalar SİT alanı, ama bütün araziler satılık! Otoyol inşaatında daha kuzeye gitme, melerinin sebebi , kuzeyden Botaş boru hattının geçmesi. Güneyde de otoyol olunca maliyeti düşürmenin en ucuz yolu doğayı katletmek. , Tüm Marmara bölgesini kapsayan , İzmir'e kadar ulaşan projenin içinde küçük bir ayrıntı olarak gösterilen, birçok endemik bitki türü ve canlıya ev sahipliği yapan Ballı Kayalar Tabiat parkı aynı zamanda doğal SİT alanı . Gençler, sporcular , çevreciler #Diren Ballı Kayalar diyor. 2005 yılında orman bakanlığı tarafından koruma altına alınan Ballı Kayalar tabiat parkı yok olma tehdidi ile karşı karşıya . Yapımının başlamasıyla tartışmaları beraberinde getiren Kuzey Marmara otoyolunun bir bölümü, doğa sporcularının ve doğaseverlerin 40 yıldır uğrak noktası olan , Ballı Kayalar 'dan geçecek . İstanbul'da yapımı başlayan 3.köprü yolu ,İzmit otoyolu ve körfezi karşı karşıya bağlayackolan dünyanın 6. büyük köprüsü olarak ta tanıtılan köprünün kavşak noktası Tabiat Parkının içinden geçiyor. Hatta sonu bölgede toplanan sporcular ve doğaseverler bir forum düzenlediler. YTÜDAK ( yıldız teknik üni. dağcılık kulübü),İDOSK (İst üni doğa sporları kulübü ),Zirve dağcılık kulübü ve ferdi sporcularındabulunduğu onlarca doğasever, yaptıkları açıklamada ; kanyonun iki yakasında inşaatların tüm hızıyla sürdüğünü, şantiyelerin kimyasal atıklarınınBallı Kayaların içinden geçen dereye aktığını son zamanlarda toplu balık ölümleri gözlemlediklerini, tepkilerden çekinen yetkililerin haritalama çalışmalarını gece yaptıklarını belirttiler. Çeşitli sloganlarla yola çıkan grup üyeleri, parkın sıradan bir toprak parçası olmadığını, Türkiye'deki bütün STK ve doğa spor kulüpleriyle bağlantıya geçtiklerini ve sonuna kadar bölgeyi savunacaklarını da sözlerine eklediler. RANT KAPISI Geçtiğimiz yıllarda Kocaeli Belediyesi il sınırları içinde kalan Tabiat parkına gezi terasları ve tahta köprüler yapılması planlanmış , çalışmalar başlamış ve parkın girişinde bulunan 600 yıllık değirmen yıkılarak üzeri beton ile kaplanmıştı. Sonunda gelen sert tepkiler üzerine proje rafa kaldırılmıştı. Alıntı
Φ Erdem Mutlu Gönderi tarihi: 10 Aralık , 2013 Gönderi tarihi: 10 Aralık , 2013 Benim anlamadığım her yapılan işe bi kulp bulunması. Gerçekten Türkiye'nin gelişmesi ve kalkınmasını istemeyen bir toplum olduğunu düşünüyorum artık ve bu durum gerçekten üzücü. 3. köprü ve kuzey marmara otoyolunun web sitesine bi bakın derim.. Ayrıca o yazdığınız YTÜ'nün İnşaat Mühendisleri Topluluğu ve Boğaziçi Üniversitesi'nden gençler gelip kendileri gözlemlediler inşaatı. 3. KÖPRÜ İNŞAATININ ZİYARETÇİLERİ VARDI 3.Boğaz Köprüsü ve Kuzey Marmara Otoyolu projesi büyük ilgi görüyor. Boğaziçi Üniversitesi’nden gelen akademisyenler ve öğrenciler, köprü ve otoyol projesini yerinde gördü, proje hakkında bilgi aldı. ICA tarafından hayata geçirilen 3.Boğaz Köprüsü ve Kuzey Marmara Otoyolu projesinin yine ziyaretçileri vardı. Boğaziçi Üniversitesi İnşaat Fakültesi'nden gelen akademisyenler ve öğrenciler proje şantiyesini ziyaret etti. Boğaziçi Üniversitesi Yapı Kulübü’nün organize ettiği ziyarette gruba öncelikle Proje Kontrol Direktörü Cem Erer tarafından bilgi verildi. Proje Kontrol Direktörü Cem Erer, projenin ihale safhası ve projede gelinen noktayı detaylı şekilde anlattı. ICA İş Sağlığı, İş Güvenliği, Kalite ve Çevre Direktörü Alper Baysal ise, projenin Çevresel ve Sosyal Etki Değerlendirmesi (ÇSED) sürecini tamamladığını söyledi. Boğaziçi Üniversitesi İnşaat Fakültesi'nden gelen akademisyenler ve öğrenciler, köprü kulelerinin yapımının devam ettiği şantiye alanını ziyaret etti. 40 kişilik gruba, şantiye alanında Köprü Yapım Müdürü Osman Sarı da eşlik etti. Osman Sarı öğrencilerin yapım süreciyle ilgili sorularını yanıtladı. Alıntı
Φ irinçköl Gönderi tarihi: 10 Aralık , 2013 Yazar Gönderi tarihi: 10 Aralık , 2013 Sizin gibi düşünenlere bir faydası olur mu bilemem ama isterseniz sizde şunlara bir göz atın. Sizin gibi düşünenler genelde şöyle tepki veriyor : "kardeşim koskoca devlet bilmeyecek te mühendisler, mimarlar mı bilecek, siz bu devletin kalkınmasını gelişmesini istemiyorsunuz" http://www.spoist.org/dokuman/davalarimiz/devam_eden/3_kopru/3.Kopru_Dava_Metni_1_25.000.pdf http://www.spoist.org/odadan-haberler/3-kopru-projesi-degerlendirme-raporumuz http://www.spoist.org/dokuman/Raporlarimiz/spoist_3.koprurapor.pdf http://www.spoist.org/dokuman/SPOIST_koprusunum.pps http://www.mimarist.org/gundem/3121-3-kopru-bir-cinayetin-anatomisi.html Alıntı
Φ Erdem Mutlu Gönderi tarihi: 10 Aralık , 2013 Gönderi tarihi: 10 Aralık , 2013 Zaten o köprüyü de ben yapıyorum sanki. O koskoca köprüyü hiç mühendis mimar yapmıyor. O raporları okudum ve yapılan eleştiriler hep varsayımlar üzerine. Ben ezbere eleştiri yapmıyorum. İstanbul'u finans ve lojistik merkez yapacak olan bir projeden bahsediyoruz. Uzun vadede Türkiye'nin önünü gerçekten çokça açacak bir proje. Sizin gibiler falan demek istemiyorum; hepimiz aynı çatı altında yaşıyoruz sonuçta Ayrıca; "Ulusal ÇED yönetmelikleri kapsamı dışında olmasına rağmen, 3. Boğaz Köprüsü ve Kuzey Marmara Otoyolu Projesi için ÇSED süreci projeye finans desteği sağlayan kuruluşlarının koşullarını karşılayacak şekilde sürdürmüştür. Çalışma, projenin çevresel ve sosyal sürdürülebilirliği için gerek Türkiye Cumhuriyeti’nin çevresel ve sosyal mevzuatı gerekse uluslararası standartların (Ekvator Prensipleri ve Uluslararası Finans Kuruluşu) uygulamalarını ve gerekliliklerini karşılayacak niteliktedir." denmektedir. Rapora şurdan ulaşabilirsiniz: http://www.3kopru.com/csed/cseddokumanlar Alıntı
Φ irinçköl Gönderi tarihi: 10 Aralık , 2013 Yazar Gönderi tarihi: 10 Aralık , 2013 Bir konuda size katılıyorum .Biz hepimiz aynı çatı altında yaşıyoruz ve gelişmeler hepimiz için. Onun için bir şey söylerken ağzımızdan çıkanlara dikkat etmemiz gerekiyor .İtirazı olanlar için " her şeye bir kulp bulunuyor , gelişmemizi, kalkınmamızı istemiyorsunuz" gibi ithamlar oldukça yakışıksız duruyor. Bir şey hakkında dava açılıyorsa burada iddia edeceğiniz şeylerin varsayımdan öte olması gerekiyor tıpkı TMMO nun açtığı davalar gibi ve bu davanızda ileri sürdüğünüz şeyleri , kanun hükümleri, yönetmelikler ,bu işlerle yakından uğraşan ,bilen üniversitelerden , kurumlardan alacağınız raporlar ve yazılarla desteklemeniz gerekiyor. Eğer açılan davadaki ek olarak sunulan belgeleri ayrı ayrı okuyup incelerseniz ,öne sürülen şeylerin varsayım mı yoksa yapılan gözlem ve incelemeler mi olduğu , açık ve net görünür. Bu incelemeleri okurken ,bu ülkede ÇED raporlarının da nasıl alındığı gerçeğini de göz önünde bulundurmanızı tavsiye ederim. Yaptım oldu mantığı her yerde fazlasıyla hakim zira. Benim söylediğim şu cümleye gelince : "kardeşim koskoca devlet bilmeyecek te mühendisler, mimarlar mı bilecek, siz bu devletin kalkınmasını gelişmesini istemiyorsunuz" Bu cümleyi o kadar çok duyuyorum ki , artık cehaletin boyutunu siz takdir edin. Alıntı
Φ democrossian Gönderi tarihi: 10 Aralık , 2013 Gönderi tarihi: 10 Aralık , 2013 Bu ülkede rant için doğal hazinelerin talan edildiği artık defalarca tescillendi. Bunun tartışacak bir yanı kalmadı. Altın çıkaracağız diye siyanürlü suyun uyduruk bir toprak baraj arkasında biriktirildiği ve barajın açılıp toprağın zehirlendiği yer neresi? Çin değilse mutlaka Türkiye'de olur böyle işler. Doğal göllerin yandaş inşaat firması para kazansın diye betonla çevrelendiği yer de bu ülke. Baraj yapacağız diye, yol yapacağız diye mlyonlarca ağacın kesildiği ülke de... Hayır bu ağaçların tomrukları yol boyunca göz alabildiğine yığıldı, bu katliamın resimleri yayınlandı, herkes gözleriyle gördü. Daha buna üretecek mazeret kalmadı. Nerde bir doğal koruma alanı var, rantçı gözler oraya dikilmiş durumda. Düzmece kanıtlarla yargılama yapılan ve tutukluluğun işkenceye dönüştürüldüğü bir ülkede, tuzun koktuğu bir ülkede başka beklenecek bir hayır kalır mı? Olamaz ve kalmaz. Alıntı
Önerilen İletiler
Katılın Görüşlerinizi Paylaşın
Şu anda misafir olarak gönderiyorsunuz. Eğer ÜYE iseniz, ileti gönderebilmek için HEMEN GİRİŞ YAPIN.
Eğer üye değilseniz hemen KAYIT OLUN.
Not: İletiniz gönderilmeden önce bir Moderatör kontrolünden geçirilecektir.