Zıplanacak içerik
  • Üye Ol

ALLAH YOKTUR MU?


s_malaz

Önerilen İletiler

Arkadaşların hissi yorumlarını okuyunca kimi kelimeler hakkında da birşeyler yazmak istedim. Evvela Allah kelimesi sami kökenli bir kelime olarak samilerin yaşadığı coğrafyada zaman içinde oluşmuş bir kelimedir. Bu kelimenin oluşumu esnasında yaşamış olduğu değişim, başkalaşım ve edindiği anlamlarla kendine ait bir tarihi vardır. Allah EL İLAH ELEHA ELEHOM.... hal böyle olunca bu kelimeyi başka bir dilden başka bir kelime ile karşılamak aslında teknik olarak imkansızdır. Yalnızca içi dolu kelimeler için değil bu ; sıradan bir kelime olan yumurta YUMRU bir biçimde olduğu için Türkler şekilden yola çıkarak ona yumurta adını vermişken ARAplar beyaz yani ak renkli ( önlü ) olduğu için yumurtaya beyz demişlerdir. demek yumurta yumurtadır beyzun da beyz. içi karmaşık metafizik düşünce ve telakkilerle dolu olan ALLAH kelimesi ile TANRI kelimesi ise daha da uzak ihtimellerde birbirinden ayrılır. lakin kendi uluhiyetlerini TAnrı kelimesi ile karşılayan Türkler ( TÜRKÜT ) inançsız olmadığı gibi ARAPLAR da süper inançlı değildir. burada mühim olan bir kelime söylendiğinde insanın içinde oluşan anlam yumağıdır.

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Cevaplar 225
  • Tarih
  • Son Cevap

Bu Başlıkta En Çok Gönderenler

Bu Başlıkta En Çok Gönderenler

sevgili kardeşim anlıyorum ki 5 temmuzda bir arkadaşa bir soru sormuşşun şeytan neden korkmadı allahtarda adem a.s.ye secde etmedi demişsin...

 

 

bak kardeş bilindiği gibi şeytanın diğer adıda iblistir...  iblis libastan gelir libası duymuşsundur. hani basma libas derler yani elbise elbisenin amacı nedir örtmek. şeytanın bir zayıf yönüde örtülü şeyleri görememesi yani şeytanda gaibi bilmez. burada anlatacağım kıstas allah c.c. adem aleyhisselama neden secde etmesini istedi çünkü adem aleyhisselama kendi nurundan nur üflemişti. şeytan bunu göremedi ve kibirlendi nefis yaptı nefis her canlıda vardır şeytanda bile geleceği göremedi allahın ona kızacağını göremedi bilemedi kaldıki şeytan ateşten yaratılmıştır. cehennemde azap çekeceği hakkında kesin konuşmayalım. ama allah onu dilerse ateş ateşi bile yakar. tamam mı?

13685[/snapback]

 

Başka bir yoruma göre İblis Allah ı aşırı derecede seviyordu ve kıskançlıktan böyle bir şey yaptı...

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Kelimenin ne kökenli olduğunu araştırmıyoruz. Arapların dilindeki bir çok kelimenin Sami kökenli olduğunu da biliyoruz. Kuran'ı Kerimden bahsediyoruz. Hadislerden bahsediyoruz. orada yaratan kendini nasıl isimlendirdiyse, onunla anın diyoruz. Hala bunun üzerine tartışma yapılmasını anlamıyorum, inanan olarak. Bu kadar açık ve kasin bir konuyu bile bu kadar tartışıyoruz bu ne ya..?? O Allah demiş bende Allah derim. Hem farz hem sünnet..

 

Saygılar..

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

slm arkadaşlar. yamyama katılmamak mümkün değil. madem anlamaya çalışıyoruz düşünelim.

 

Allah bizi bu dünyaya imtihan için göndermiş olamaz. ben buna katılmıyorum. daha doğrusu inanmıyorum. cümleye bakın:"allah bizi dünyaya imtihan için gönderdi.". her şeyden önce buradaki için kelimesi amaç bildirir. Allahın bir amacı vardı ve onu gerçekleştirmek için bir fiili yaptı. halbuki amaç eksikliktir. iyi düşünün. amaç eksikliktir. eksiklik ise tanrıya atfedilemeyeceği için buradan onun bizi imtihan için bu dünyaya gönderdiğini kabul edemeyiz. bunu kabul etmemiz bizi mantıki bir saçmalığa sürükler.

 

Saygılar sunar.

MİSTİK

Tarih: Düzenleyen: Admin
Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

O halde neden geldik dünyaya. Bakın kardeşim kaderi anlayamıyoruz, basbas bağırıyoruz kaderi bu günkü aklımızla, dünyalık aklımızla anlayamayız diye ama anlatamıyoruz. Allahın herşeyi bilmesiyle senin bilinene yaşaman çok farklı, sen yaşayacaksın ve Allah hükmedecek. Ama biliyor bunları. Yada sana zaman mefhumundan bahsedeyim. Zaman Eingsteinin de ifadesiyle göreceli bir kavramdır, insanlar arasında bile sabit zaman olgusu yoktur. Allah mekandan ve zamandan münezzehtir. Yani senin günü birlik yaşadıklarını Allah topyekün görür... Çok karmaşıktır.. Allahın bilmesi senin yaşantına etken değildir...

 

Saygılar..

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Kelimenin ne kökenli olduğunu araştırmıyoruz. Arapların dilindeki bir çok kelimenin Sami kökenli olduğunu da biliyoruz. Kuran'ı Kerimden bahsediyoruz. Hadislerden bahsediyoruz. orada yaratan kendini nasıl isimlendirdiyse, onunla anın diyoruz. Hala bunun üzerine tartışma yapılmasını anlamıyorum, inanan olarak. Bu kadar açık ve kasin bir konuyu bile bu kadar tartışıyoruz bu ne ya..?? O Allah demiş bende Allah derim. Hem farz hem sünnet..

 

Saygılar..

13817[/snapback]

sevgili kralx duygusal davranıyorsun. bu mantık hatası yaptırıyor sana. Allah araplara Allah olarak seslenmiştir bunun tersi imkansızdır, çünkü araplar onu Allah olarak biliyordu. onlara Tanrı olarak seslenmesi tuhaf olmazmıydı. araplar sami kökenlidir dilleri de öyle onlara hitapta kendi dillerindeki uluhiyet isminde olmuştur. ben bunu anlatmak istedim, kelimelerin kökeninin ne olduğunu değil.bu arada arapların dilindeki bir çok kelimenin sami kökenli olduğunu da bilmiyorsun. bahse var mısın ?

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Arapça, Afro-Asyetik (Hamito-Semitik)'dillerin alt grubundaki Semitik dil ailesine mensuptur. Arapça, Arabistan yarımadası lehçeleri, Irak lehçeleri, Suriye lehçeleri, Mısır lehçeleri ve Kuzey Afrika lehçeleri gibi beş ana lehçe öbeğine ayrılır. Bu dil Arap Yarımadası'ndan Bereketli Hilal (The Fertile Crescent) boyunca Atlantik Okyanusu'na kadar ulaşan geniş bir alanda konuşulan dünyanın önemli dillerinden biridir.

Arap alfabesinin, Nabat dilinden türediği kabul edilmekle birlikte nasıl, ne zaman ve nerede oluştuğu konusunda kesin bilgiler bulunmamaktadır.

Kim ne derse desin Allaha, Tanrı diye hitap edemem.

 

Saygılar..

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

slm arkadaşlar. yamyama katılmamak mümkün değil. madem anlamaya çalışıyoruz düşünelim.

 

Allah bizi bu dünyaya imtihan için göndermiş olamaz. ben buna katılmıyorum. daha doğrusu inanmıyorum.  cümleye bakın:"allah bizi dünyaya imtihan için gönderdi.". her şeyden önce buradaki için kelimesi amaç bildirir. Allahın bir amacı vardı ve onu gerçekleştirmek için bir fiili yaptı. halbuki amaç eksikliktir. iyi düşünün. amaç eksikliktir. eksiklik ise tanrıya atfedilemeyeceği için buradan onun bizi imtihan için bu dünyaya gönderdiğini kabul edemeyiz. bunu kabul etmemiz bizi mantıki bir saçmalığa sürükler.

 

                                  Saygılar sunar.

                                                  MİSTİK

13896[/snapback]

 

İçin kelimesi hakkındaki tespitlerine katılıyorum evet doğru Allahın içinlere gereksinimleri olmaz hiç bir şeye gereksinimi yoktur ama yanlış anladığın şey o için cümlesini biz insanların kurmuş olduğudur yani cümleyi şu şekilde de söyleyebiliriz '' Allah bizi dünyaya ihtihan olmamız nedeniyle gönderdi ve ya sebebiyle ya da Allah bizi dünyaya imtihan olalım diye gönderdi'' gibi değişik cümle kalıpları kurabilir için kelimesini ortadan kaldırmış olabilirim bence kelimeler üzerinde bu kadar yoğunlaşma anlatılmak istenilen daha önemli...

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Cümlelere ve kelimelere dikkatli bakarsanız eğer armanın kurduğu kurgu aslında benim iddialarımı daha da güçlendirmiş durumdadır. Burada tartıştığım için kelimesi değildir. bunun ötesinde, hangi kelimeyle ya da hangi kelime gruplarıyla ifade edilirse edilsin ortaya konan amaç'tır. imtihan olalım diye=imtihan olmamız için 'dir. her ikisinde de amaç vardır. cümleyi bu şekilde değiştirmekle allahın bir iş yapma amacını ortadan kaldırmış olmayız. armanın kullandığı ilk cümle ise zaman bakımından yanlış görünüyor. Allah bizi imtihan olmamız nedeniyle...gönderdi. buradan, önce imtihan başlamış bir müddet de devam etmiş, böyle bir neden den dolayı Allah tutup bizi dünyaya göndermiştir şeklinde bir anlam ortaya çıkar. yani burada imtihan olmuş bitmiş bir vakıa durumuna gelir ki bu zamansal anlamda saçmadır.

 

kelime oyunu ibaresine de katılmıyorum. oyun olduğunu iddia edenler bu oyunu bozsunlar. buyrun!

 

aynı cümlemi yine tekrarlarım: amaç eksikliktir. insanların dünyaya imtihan için gönderildiği yanlış bir inanıştan öteye gidemez.

 

saygılarla...

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Mistik... Senin anlama kapasitene hayran kaldım ayrıca ne diye senin oyununu bozmakla zaman harcıyayım ki senin inançsızlığın inan hiç umrumda değil siz inanmamaya devam edin bizde inanmaya... Yeterki art niyetli bir şekilde inançlı insanların duygularına gem vurmaya kalkma ...

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

İNANÇSIZLIKLA NEYİ KASTETTİĞİNİ AÇAR MISIN ARMANCIM

15002[/snapback]

 

Kendin diyorsun ya ben kendi tanrımı aramaya gidiyorum diye bir şeyi arıyorsan o şey sende yok demektir ben senin yorumlarına göre konuştum ha ama sen ben ateist değilim dersen o başka

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

ALİO YA DA BİR SORUM OLACAK. TANRININ ZAMANIN DIŞINDA OLDUĞUNU NERDEN BİLİYORSUN?

15006[/snapback]

Şimdi başka forumda ışık hızının aşılması tartışılıyordu...

 

Bu ne demek biliyor musun???

 

Bildiğin zaman kavramının aslında bambaşka bir şey olduğu...

 

Neyse bu bilgiyi her şeyi bir kalıpta algılamaman için verdim...

 

Ben öyle inanıyorum...

 

Allah diyoruz sonuçta...

 

Sonsuz bilgi diyoruz...

 

Hem gelip geçici fani bir kavram Allah a etki edemez...

 

İnanç meselesi...

 

Dipsiz kuyulara taş atıyorsun bence...

 

:zorro:

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

TANRIYI ARAMAK KAYBETTİĞİN EŞYAYI ARAMAYA BENZEMEZ ARMAN. BURADA BİR EŞYADAN DEĞİL RUHTAKİ İNANÇTAN BAHSEDİYORUZ. CÜMLELER ÜZERİNDE KONUŞURSAK SENİN DE TANRIYI YOK KABUL ETTİĞİN ORTAYA ÇIKAR. OLMAYANI ARADIĞIMI İDDİA EDİYORSAN ONUN OLMADIĞINI DA KENDİ AĞZINLA SÖYLÜYORSUN DEMEKTİR. BER ŞE Y HEM VAR HEM YOK OLAMAZ Kİ.

 

YALNIZ BURADA BEN ONTİK ANLAMDA BİR VARLIK ARAMIYORUM. GÖKTE Mİ YERDE Mİ DİYE DE BAKMIYORUM. BEN SAHİP OLDUĞUN İNANÇLARIN KENDİ İÇİMDEKİ DURUMUNU ANLAMAYA ÇALIŞIYORUM. O İNANÇLARIN BENİ NEREYE SÜRÜKLEDİĞİNİ İZLİYOR, ARKASINDAN GİDİP GİTMEYECEĞİME KARAR VERMEYE ÇALIŞIYORUM. ONA İNANMAK YA DA İNANMAMAK, DİKKAT EDİN ONA İNANMAK YA DA İNANMAMAK BENİ NEREYE GÖTÜRÜR ONU MERAK EDİYORUM. YOKSA O İSTER OLSUN İSTER OLMASIN NE ÖNEMİ VAR Kİ?

 

HEM SENCE ATEİSTLİK, ONA İNANMAMAK MIDIR, YOKSA ONU YOK SAYMAK MIDIR?

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

DİPSİZ KUYU YOKTUR ALİO1.

 

HER ŞEYİN BİR SONU VARDIR.

 

VE TANRI DA BİZİM GİBİ ZAMANIN İÇİNDEDİR. BİZİM GİBİ YAŞAR BİZİMLE. ŞU ANDA BİZDEN ETKİLENİR, DUA EDERİM KABUL EDER. BEN ÜZÜLÜNCE ÜZÜLÜR. BU ONUNZAMANDA OLMASI SEBEBİYLEDİR. ZAMANIN DIŞINDA BİR TANRI İNSANLARIN HALİNDEN ANLAMAZ.

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

TANRIYI ARAMAK KAYBETTİĞİN EŞYAYI ARAMAYA BENZEMEZ ARMAN. BURADA BİR EŞYADAN DEĞİL RUHTAKİ İNANÇTAN BAHSEDİYORUZ. CÜMLELER ÜZERİNDE KONUŞURSAK SENİN DE TANRIYI YOK KABUL ETTİĞİN ORTAYA ÇIKAR. OLMAYANI ARADIĞIMI İDDİA EDİYORSAN ONUN OLMADIĞINI DA KENDİ AĞZINLA SÖYLÜYORSUN DEMEKTİR. BER ŞE Y HEM VAR HEM YOK OLAMAZ Kİ.

 

YALNIZ BURADA BEN ONTİK ANLAMDA BİR VARLIK ARAMIYORUM. GÖKTE Mİ YERDE Mİ DİYE DE BAKMIYORUM. BEN SAHİP OLDUĞUN İNANÇLARIN KENDİ İÇİMDEKİ DURUMUNU ANLAMAYA ÇALIŞIYORUM. O İNANÇLARIN BENİ NEREYE SÜRÜKLEDİĞİNİ İZLİYOR, ARKASINDAN GİDİP GİTMEYECEĞİME KARAR VERMEYE ÇALIŞIYORUM. ONA İNANMAK YA DA İNANMAMAK, DİKKAT EDİN ONA İNANMAK YA DA İNANMAMAK BENİ NEREYE GÖTÜRÜR ONU MERAK EDİYORUM. YOKSA O İSTER OLSUN İSTER OLMASIN NE ÖNEMİ VAR Kİ?

 

HEM SENCE ATEİSTLİK, ONA İNANMAMAK MIDIR, YOKSA ONU YOK SAYMAK MIDIR?

15018[/snapback]

 

Mistik bilinçli ya da bilinçsiz bana kelime oyunları yapmaktasın . Benim tanrıyı yok saydığımı nasıl bir mantıkla ortaya çıkardın böyle arıyorum diyen sensin ben aramıyorum hiç bir zamanda aramadım laflarımı çarpıtmaktan başka yaptığın bişi yok çok okuduğunu söylemiştin bir topicte ama belli ki boş okumuşsun bence sen Türkçe dilbigisi ve anlamları üzerine kitapları tekrar oku. Ayrıca ateistlik bir yaratıcının varlığına inanmamak demektir sakın bunu da çarpıtıyım deme sözlük anlamı bile var ...

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

arman!

 

kullandığın cümlelerin kibarlık derecesinden oldukça rahatsızım. lütfen daha güzel cümleler kurmaya çalış. konuşmamız sokak kavgasından ziyade ilmi yönü olan bir arama faaliyeti olsun lütfen.

 

böyle cümlelerin sahipleriyle tartışmayı devam ettirmem.

15034[/snapback]

 

Kimse için üslubumdan ödün veremem madem rahatsız oldun tartışmayız olur biter ama ben yine ne kadar da KABA bir adam olsamda rencide ettimse seni özür dilerim..

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

DİPSİZ KUYU YOKTUR ALİO1.

 

HER ŞEYİN BİR SONU VARDIR.

 

VE TANRI DA BİZİM GİBİ ZAMANIN İÇİNDEDİR. BİZİM GİBİ YAŞAR BİZİMLE. ŞU ANDA BİZDEN ETKİLENİR, DUA EDERİM KABUL EDER. BEN ÜZÜLÜNCE ÜZÜLÜR. BU ONUNZAMANDA OLMASI SEBEBİYLEDİR. ZAMANIN DIŞINDA BİR TANRI İNSANLARIN HALİNDEN ANLAMAZ.

15023[/snapback]

 

Senin yorumun ama...

 

Ayrıca ışık hızı olayında ciddiyim...

 

:zorro:

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

sözünü ettiğin ışık hızıyla ilgili forumu okumadım. Tanrıyla ışık arasındaki bağlantıyı açsana biraz.

 

 

bir de bir şiirim var. başka forum da da aynını yazdım.

TANRIYA SESLENİŞ

 

Elsizlere el,dilsizlere dil ver yeniden,

Lütfet,bize bin şanlı nesil ver yeniden,

Dünyayı alıp avcuna bir gün Tanrım,

Avcunda bu dünyaya şekil ver yeniden.

 

ARİF NİHAT ASYA(arkadaşa ithaf olunur)

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Katılın Görüşlerinizi Paylaşın

Şu anda misafir olarak gönderiyorsunuz. Eğer ÜYE iseniz, ileti gönderebilmek için HEMEN GİRİŞ YAPIN.
Eğer üye değilseniz hemen KAYIT OLUN.
Not: İletiniz gönderilmeden önce bir Moderatör kontrolünden geçirilecektir.

Misafir
Maalesef göndermek istediğiniz içerik izin vermediğimiz terimler içeriyor. Aşağıda belirginleştirdiğimiz terimleri lütfen tekrar düzenleyerek gönderiniz.
Bu başlığa cevap yaz

×   Zengin metin olarak yapıştırıldı..   Onun yerine sade metin olarak yapıştır

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Önceki içeriğiniz geri getirildi..   Editörü temizle

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgiler

Bu siteyi kullanmaya başladığınız anda kuralları kabul ediyorsunuz Kullanım Koşulu.