Misafir YARASA Gönderi tarihi: 2 Mart , 2008 Gönderi tarihi: 2 Mart , 2008 Ancak bu bölümlerin hiçbirinde Allah'ın varlığının delilleriymiş, vahyin gösterdiği mucizelermiş asla konu olmaz. Çünkü inanın bunlarla yalnızca sizler uğraşıyorsunuz. Bu konuda İtezele'ye katılıyorum. İlahiyat fakültelerinde herhangi bir dinin tarihsel gelişmesini, felsefesini araştıran çalışmlar da var. Nasıl tarih biliminden bashsedebiliyorsak, ya da felsefe, bunların gelişmesini ve mantığını araştıran sorgulayan çalışmaları da bilimsel olarak nitelendirebiliriz sanırım... Yukarda söylediğin cümleye de katılıyorum... Bu çalışmalarda genelde işin temeli, yani ilahın varlığı sorgulanmaz. Sorgulansa o çalışma o şekilde yürümez. Bunu sorgulayanlar da bizleriz evet... Yani işin temelini sorgulamak farklıdır. Ve bilimsel olmayan temeller üzerine kurulu düşünceler bilimsel değildir. Ancak o düşüncelerin gelişimini incelemek bilimsel olabilir... Saygılar... Alıntı
Φ i'tezele Gönderi tarihi: 2 Mart , 2008 Gönderi tarihi: 2 Mart , 2008 Bu konuda İtezele'ye katılıyorum.İlahiyat fakültelerinde herhangi bir dinin tarihsel gelişmesini, felsefesini araştıran çalışmlar da var. Nasıl tarih biliminden bashsedebiliyorsak, ya da felsefe, bunların gelişmesini ve mantığını araştıran sorgulayan çalışmaları da bilimsel olarak nitelendirebiliriz sanırım... Yukarda söylediğin cümleye de katılıyorum... Bu çalışmalarda genelde işin temeli, yani ilahın varlığı sorgulanmaz. Sorgulansa o çalışma o şekilde yürümez. Bunu sorgulayanlar da bizleriz evet... Yani işin temelini sorgulamak farklıdır. Ve bilimsel olmayan temeller üzerine kurulu düşünceler bilimsel değildir. Ancak o düşüncelerin gelişimini incelemek bilimsel olabilir... Saygılar... Gözlerim yaşardııııııı.... Alıntı
Misafir YARASA Gönderi tarihi: 2 Mart , 2008 Gönderi tarihi: 2 Mart , 2008 Gözlerim yaşardııııııı.... Gözlerin yaşarır tabi, sürekli düşüncelerine karşı çıkan birisi sna hafiften hak verince Ama yazıyı daha dikkatli okursan gözlerinin yaşı kurur... "Ve bilimsel olmayan temeller üzerine kurulu düşünceler bilimsel değildir. Ancak o düşüncelerin gelişimini incelemek bilimsel olabilir..." İlahi güçler üzerine temellendirilen çalışmalar da bilimsel olmayacağı gibi, bu çalışmayı yapanlar bilim adamı olamazlar... Ne dersin? Alıntı
Φ i'tezele Gönderi tarihi: 2 Mart , 2008 Gönderi tarihi: 2 Mart , 2008 Gözlerin yaşarır tabi, sürekli düşüncelerine karşı çıkan birisi sna hafiften hak verince Ama yazıyı daha dikkatli okursan gözlerinin yaşı kurur... "Ve bilimsel olmayan temeller üzerine kurulu düşünceler bilimsel değildir. Ancak o düşüncelerin gelişimini incelemek bilimsel olabilir..." İlahi güçler üzerine temellendirilen çalışmalar da bilimsel olmayacağı gibi, bu çalışmayı yapanlar bilim adamı olamazlar... Ne dersin? Onlar da bilim adamıyız demiyolar sevgili yarasa; Elhamdülillah müslümanız diyolar... Ben de büyük düşünür, filozof ve ilahiyatçı vasıflarıma bilim adamını eklemeği uygun bulmam doğrusu.. İmaj zedeleyici olur... Alıntı
Misafir YARASA Gönderi tarihi: 2 Mart , 2008 Gönderi tarihi: 2 Mart , 2008 İmaj zedeleyici olur... Şu imajı açabilir miyiz biraz? Herşeyi, demirefenin dediği gibi soyuta atayıp ta elde edilen imaj mı? Bilimin bulduklarını kendine yamayıp, "bilim şimdi buldu ama 1400 sene önce Kuranda yazmış" demenin imajı mı? (Her ne hikmetse bilim bulana kadar da kimsenin haberi olmuyor!!!) Ne imaj yaaa... Alıntı
Misafir maraba Gönderi tarihi: 2 Mart , 2008 Gönderi tarihi: 2 Mart , 2008 Konusunun temeli 'elektrik akımı' olan bir tezin, sadece elektrik akımını ispatlamak için yazılacağını düşünmüyorsanız, vahyler konusunda da gördüğünüz her tezin ispat mahiyetinde olmadığını da oldukça net görebilirsiniz sanırım.Vahyin anlaşılmasında ve hatta yorumlanmasında bile bu kadar çok görüş varken, kimse ''dur bakalım.. önce şu vahyi bir kanıtlayalım...'' diye kolları sıvamaz. Konunun vahy olması normaldir. Bildiğimiz kadarıyla islam, vahy üzerinde yükselir. Ancak bu sadece temeli oluşturur. İlahiyatında içinde, islam tarihi ve islam sanatları, felsefe ve din bilimleri, temel islam bilimleri, dünya dinleri, yaygın din öğretimi ve uygulamaları gibi bir çok alt bölüm vardır. Ancak bu bölümlerin hiçbirinde Allah'ın varlığının delilleriymiş, vahyin gösterdiği mucizelermiş asla konu olmaz. Çünkü inanın bunlarla yalnızca sizler uğraşıyorsunuz. Kuranda adalet kavramı 2005, Kuranda dinler 1991, Kuranda tebliğ metodları 1998, Kuranda rahmet 1997 bunlar kurandaki konuları inceleme,araştırma, ve kanıtlama (!) konusunda yalnızca birkaç tez. Merak edildiğinde hocaların isimlerini de verebilirim. İsim geçsin istemedim. Sinek Vale arkadaşımızda zaten bunları kastetmiş. Sanat yada tarih konusu araştırmaları, ilahiyatçı birisinin taraflı duruşu ile araştırıp sorgulanamaz. Bu konularda alınacak sonuç ve muteberlik ancak tarafsız, objektif tarihçilere ve tarih bilimine aittir. Kısaca mesleği teoloji olan birisinin ilahi anlayışla, idealist dünya görüşü ile bilimsel araştırmalar sağlıklı olmayacaktır. Elektrik ve ilgili konulardaki tezler bilimseldir. Vahyler ve onunla ilgili konular için hazırlanmış tezlere örnek gösterilemez. Alıntı
Φ i'tezele Gönderi tarihi: 2 Mart , 2008 Gönderi tarihi: 2 Mart , 2008 Kuranda adalet kavramı 2005, Kuranda dinler 1991, Kuranda tebliğ metodları 1998, Kuranda rahmet 1997 bunlar kurandaki konuları inceleme,araştırma, ve kanıtlama (!) konusunda yalnızca birkaç tez. inceleme ve araştırmaya terfi ettik bakıyorum. İyidir. Ancak yanlış hedef...Benim karşı çıktığım nokta ilahiyatçıların kur'an'ın Allah kelamı olduğunu kanıtlamaya çalıştıklarının söylenmesiydi. Hiç bir ilahiyatçının alanı bu olamaz. Kur'an'da adelet, dinler ve tebliğ metodları vahyin gerçekliğini kanıtlama amacıyla yazılmamaışlarıdır. Bunu anlamak niye bu kadar zor? Alıntı
Misafir maraba Gönderi tarihi: 2 Mart , 2008 Gönderi tarihi: 2 Mart , 2008 Onlar da bilim adamıyız demiyolar sevgili yarasa; Elhamdülillah müslümanız diyolar... Ben de büyük düşünür, filozof ve ilahiyatçı vasıflarıma bilim adamını eklemeği uygun bulmam doğrusu.. İmaj zedeleyici olur... Elbette klaslar sarsılır. Zira şimdilerde artık saydığın vasıflar çözümü ruhlarda buluyorsa masalcı, nesnelerde buluyorsa bilim adamı ismini alıyor. Masalcı, imajını zedelemak istemez elbette. Yoksa ulema bile olamaz. Kimse de danışmaz. Alıntı
Misafir maraba Gönderi tarihi: 2 Mart , 2008 Gönderi tarihi: 2 Mart , 2008 inceleme ve araştırmaya terfi ettik bakıyorum. İyidir. Ancak yanlış hedef...Benim karşı çıktığım nokta ilahiyatçıların kur'an'ın Allah kelamı olduğunu kanıtlamaya çalıştıklarının söylenmesiydi. Hiç bir ilahiyatçının alanı bu olamaz. Kur'an'da adelet, dinler ve tebliğ metodları vahyin gerçekliğini kanıtlama amacıyla yazılmamaışlarıdır. Bunu anlamak niye bu kadar zor? Arkadaşımızın söylediğini ya anlamıyor yada çarpıtıyorsun. Cümlesi aynen şöyle: "Kuranla hadislerle ilgili bir tez yazmış, hemde tamamen bilimdışı şekilde o şeyleri gerçek olarak tekrar tekrar ispatlamaya çalışmaktan başka bişe değil." (mesela, adalet kavramı) Kuranın allah kelamı olduğuna dair ispat anlamı neresinde bu cümlede? Alıntı
Φ Sinek Vale Gönderi tarihi: 2 Mart , 2008 Gönderi tarihi: 2 Mart , 2008 sn. vale, hiçbir ilahiyatçı vahyi ispatlamak için tez hazırlamaz.Konu ile ilgili en ufak bir fikrinizin bile olmadığı açık. Tabi tabi tabi. Bu kadar emin konuşma istersen itezele. Soralım bakalım... Ne işle meşguller kendileri? Bu konularda konuşabilecek kadar içersindeyim YARASA Konusunun temeli 'elektrik akımı' olan bir tezin, sadece elektrik akımını ispatlamak için yazılacağını düşünmüyorsanız, vahyler konusunda da gördüğünüz her tezin ispat mahiyetinde olmadığını da oldukça net görebilirsiniz sanırım.Vahyin anlaşılmasında ve hatta yorumlanmasında bile bu kadar çok görüş varken, kimse ''dur bakalım.. önce şu vahyi bir kanıtlayalım...'' diye kolları sıvamaz. Konunun vahy olması normaldir. Bildiğimiz kadarıyla islam, vahy üzerinde yükselir. Ancak bu sadece temeli oluşturur. İlahiyatında içinde, islam tarihi ve islam sanatları, felsefe ve din bilimleri, temel islam bilimleri, dünya dinleri, yaygın din öğretimi ve uygulamaları gibi bir çok alt bölüm vardır. Ancak bu bölümlerin hiçbirinde Allah'ın varlığının delilleriymiş, vahyin gösterdiği mucizelermiş asla konu olmaz. Çünkü inanın bunlarla yalnızca sizler uğraşıyorsunuz. İlahiyatçı ne yapar biliyomusun? Bir savaşı alır, anlatır anlatır anlatır. Zamanının kaynaklarına dayandırır, yöntem olarak bilimsel bi yol izler, buna eyvallah. Araplar mesela başka milletleri islam için katletmişler, kendi inançlarını dayatmışlar, zorla müslüman yapmışlar, asmışlar, kesmişler. İlahiyatçı çıkar der ki: -Yüce Allahın ayetlerini kafirlere hakim kılıyorlardı. Bu mu Bilim? Allahın emirleriymiş. Bilim göreceli olurmu? Ben bir ateist olarak nasıl bu bilgi bana hitap edebilir? Var olduğu sanılan bi Allah adına işlenen cinayetleri nasıl -Ya tamam ya adamlar Allah için işlemiş, gayet bilimsel. diye benimseyebilirim? İtezeleciğim kusura bakma ama yolun daha başındasın be arkadaşım! Yani bak arkadaşım yöntem olarak Bilimin yöntemini kullanırlar ama bu onları Bilim Adamı yapmaz. Bilim adamı Evrensel gerçeklikleri arar ve ortaya koymaya çalışır. Yerel inanışları diğer milletlere dikte etmez. Pozitif Bilimleri benimseyememiş birisine nasıl bilimadamı dersin? Vahyi ispatlayamadıkları için zaten bilimadamı değiller. Tek bi kişiye dayalı bilim mi olur? İspatlayamadığın şeyin bilimimi olur? Vahiy Muhammede gelmiş, kim diyor bunu? Yine Muhammedin kendisi! Kavradın mı? Alıntı
Φ Sinek Vale Gönderi tarihi: 2 Mart , 2008 Gönderi tarihi: 2 Mart , 2008 inceleme ve araştırmaya terfi ettik bakıyorum. İyidir. Ancak yanlış hedef...Benim karşı çıktığım nokta ilahiyatçıların kur'an'ın Allah kelamı olduğunu kanıtlamaya çalıştıklarının söylenmesiydi. Hiç bir ilahiyatçının alanı bu olamaz. Kur'an'da adelet, dinler ve tebliğ metodları vahyin gerçekliğini kanıtlama amacıyla yazılmamaışlarıdır. Bunu anlamak niye bu kadar zor? İtezele her ilahiyatçının makalelerini okumuş gibi konuşuyosun biliyomusun? Bak forumda bile bi çok arkadaşımız Allahın varlığını, vahyin varlığını ispatladığını aklınca kanıtlayan bi sürü yazı yazdılar kaynaklarını belirterek. Biraz daha araştır ondan sonra konuşalım olurmu arkadaşım? Alıntı
Misafir YARASA Gönderi tarihi: 2 Mart , 2008 Gönderi tarihi: 2 Mart , 2008 Bu konularda konuşabilecek kadar içersindeyim YARASA Sayın sinek vale, yazılarınızdan zaten bunu çok iyi biliyorum... O soruyu ben size sormamıştım ama üstünüze alındınız Alıntı da yapmıştım ama neyse sorun değil... Saygılar... Alıntı
Φ i'tezele Gönderi tarihi: 2 Mart , 2008 Gönderi tarihi: 2 Mart , 2008 Arkadaşımızın söylediğini ya anlamıyor yada çarpıtıyorsun. Cümlesi aynen şöyle: "Kuranla hadislerle ilgili bir tez yazmış, hemde tamamen bilimdışı şekilde o şeyleri gerçek olarak tekrar tekrar ispatlamaya çalışmaktan başka bişe değil." (mesela, adalet kavramı) Kuranın allah kelamı olduğuna dair ispat anlamı neresinde bu cümlede? o şey dediklerini vahy ve hadisler olarak baz almam çok doğal. parantez içi eklemelerle toparlayamayız konuyu. Alıntı
Φ Sinek Vale Gönderi tarihi: 2 Mart , 2008 Gönderi tarihi: 2 Mart , 2008 Sayın sinek vale, yazılarınızdan zaten bunu çok iyi biliyorum... O soruyu ben size sormamıştım ama üstünüze alındınız Alıntı da yapmıştım ama neyse sorun değil... Saygılar... Üzerime gelme YARASA, alınırım ben Alıntı
Φ i'tezele Gönderi tarihi: 2 Mart , 2008 Gönderi tarihi: 2 Mart , 2008 Vahyi ispatlayamadıkları için zaten bilimadamı değiller. Tek bi kişiye dayalı bilim mi olur? İspatlayamadığın şeyin bilimimi olur? Vahiy Muhammede gelmiş, kim diyor bunu? Yine Muhammedin kendisi! Kavradın mı? Sevgili vale.. İşin erbabı vale.. Kim ilahiyatçılar bilim adamıdır dedi? Bu da nerden çıktı? İletimde karşı çıktığım nokta ilahiyatçıların vahyi ispatlamaya çalışmadıklarıdır. Bunun zaten kabulündeler, aksi taktirde ilahiyat Allah'ın delillerinden ibaret olurdu. İlahiyat bu değil.. kelam, fıkıh, hadis, tasavvuf, islam felsefesi.. bunlar sadece bir kolu. Budizm, konfüçyanizm, şintohizm.. bu başka bir konu.. Hat sanatı, islam mimarisi.. bu başka bir konu.. Din kültürü ve ahlak bilgisi öğretmeliği formasyonu.. bu başka.. Allah'ın ve kur'anda adalet kavramının ispatı diye bir alan yok. Yolun neresinde olduğum ile ilgili görüşlerinizi sabitleyen teğminatı nereden aldığınızı da inanın çok merak ediyorum. Alıntı
Misafir maraba Gönderi tarihi: 2 Mart , 2008 Gönderi tarihi: 2 Mart , 2008 Sevgili vale.. İşin erbabı vale.. Kim ilahiyatçılar bilim adamıdır dedi? Bu da nerden çıktı? ............... İlahiyatında içinde, islam tarihi ve islam sanatları, felsefe ve din bilimleri, temel islam bilimleri, dünya dinleri, yaygın din öğretimi ve uygulamaları gibi bir çok alt bölüm vardır. Hımm. Yukardaki yazını ya sen oyun olsun diye belirttin. Ya da o bölümlerin prf'ları doçentleri o konularla oyun olsun diye ilgileniyorlar. Eğer bu zatı muhteremler, bilimsel konularda çalışma/araştırma yapıyorlarsa bilim adamı sayılırlarmı? Cevabın evetse; buyurun tartışın sinek vale ile yada yarasa ile. Alıntı
Φ i'tezele Gönderi tarihi: 2 Mart , 2008 Gönderi tarihi: 2 Mart , 2008 Hımm. Yukardaki yazını ya sen oyun olsun diye belirttin. Ya da o bölümlerin prf'ları doçentleri o konularla oyun olsun diye ilgileniyorlar. Eğer bu zatı muhteremler, bilimsel konularda çalışma/araştırma yapıyorlarsa bilim adamı sayılırlarmı? Cevabın evetse; buyurun tartışın sinek vale ile yada yarasa ile. Ah maraba ah.. Ben felsefe öğrencisiyim mesela. Felsefe tarihi anabilimdalı diye geçer.. Felsefe bilim mi yani? ben bilimadamı mı oldum? vesselam... Alıntı
Misafir maraba Gönderi tarihi: 2 Mart , 2008 Gönderi tarihi: 2 Mart , 2008 Ah maraba ah..Ben felsefe öğrencisiyim mesela. Felsefe tarihi anabilimdalı diye geçer.. Felsefe bilim mi yani? ben bilimadamı mı oldum? vesselam... Ah i'tezele ah... Nesnel konuları işleyen her türlü disiplinler bilim dalıdırlar. Hadi felsefeyi geçelim (ki bana göre o da bilimdir. (bu uzun konu tartışılabilir/tartışılıyor)). Sen, tarih ten ve sanat tarihinden de bahsetmişsin. Şimdi sen onların da, sosyal bilimlerin de, birer bilim dalı olmadığınımı söyleyeceksin? Alıntı
Φ i'tezele Gönderi tarihi: 2 Mart , 2008 Gönderi tarihi: 2 Mart , 2008 Ah i'tezele ah...Nesnel konuları işleyen her türlü disiplinler bilim dalıdırlar. Hadi felsefeyi geçelim (ki bana göre o da bilimdir (bu uzun konu tartışılabilir/tartışılıyor)) sen, tarih ten ve sanat tarihindende bahsetmişsin. Şimdi sen onlarında, sosyal bilimlerin de, birer bilim dalı olmadığınımı söyleyeceksin? Nesnel konuları işleyen her türlü disiplinler bilimmiş ve bunun yanında felsefe konusunda parantaziçi bilgiler! Neler de bilirmişşş... Kıssadan hisse, yani maraba için ilahiyatçılar bilim adamı. Bu bilgiyle artık kim tutar kendilerini.. helal... Kendisini ilahiyat bilim değildir diyen ateşli ateist taraftarlara yönlendiriyorum. Ha bu arada, bilim felsefesini incelemeni salıkveririm. Saygılar efendim.. Alıntı
Misafir maraba Gönderi tarihi: 2 Mart , 2008 Gönderi tarihi: 2 Mart , 2008 Nesnel konuları işleyen her türlü disiplinler bilimmiş ve bunun yanında felsefe konusunda parantaziçi bilgiler! Neler de bilirmişşş... Kıssadan hisse, yani maraba için ilahiyatçılar bilim adamı. Bu bilgiyle artık kim tutar kendilerini.. helal... Kendisini ilahiyat bilim değildir diyen ateşli ateist taraftarlara yönlendiriyorum. Ha bu arada, bilim felsefesini incelemeni salıkveririm. Saygılar efendim.. İ'tezele, önce sokak ağzı ile konuştuğun için seni kınıyorum. İlahiyatçıları ben bilim adamı falan görmüyorum. Yazılanları nasıl okuduğunu merak ediyorum. Şimdi konuyu çarpıtmadan bana şunu söylemelisin. İlahiyatın alt konuları olarak gösterdiğin tarih ve sanat tarihi bilimmi, değilmi? Tartışmada ciddi olacaksan devam edelim. Alıntı
Misafir demirefe Gönderi tarihi: 2 Mart , 2008 Gönderi tarihi: 2 Mart , 2008 Ha bu arada, bilim felsefesi Vaovvv! Wuuuvv! Tepkimi nasıl ifade edeyim şaşırdım. Ben biterim işte buna! Bilim felsefesine gerçekten var mısın İ'tezele? Lütfen, ama lütfen gel bilim felsefesi forumuna... Bırak bu kıytırıktan din min işlerini! Bak ben sana hak veriyorum, felsefe bilim değildir, üstelik ateist olmadığımı da çok kere belirttim. (Çok yağ yaktım ama bilim felsefesi lafını duyunca resmen zıpladım. Aşırı bir tepki olduğunu kabul ediyorum ama napiim elimde değil. Tutkunu, hastasıyım biraz da o yüzden.) Geçin yahu kıytırıktan yok ilahiyatçılar bilimci mi, tezleri neyi kanıtlar neyi kanıtlamaz... Bunlar mevzu mu yahu? Alıntı
Φ Tengeriin boşig Gönderi tarihi: 2 Mart , 2008 Gönderi tarihi: 2 Mart , 2008 Nesnel konuları işleyen her türlü disiplinler bilimmiş ve bunun yanında felsefe konusunda parantaziçi bilgiler! Neler de bilirmişşş... Kıssadan hisse, yani maraba için ilahiyatçılar bilim adamı. Bu bilgiyle artık kim tutar kendilerini.. helal... Kendisini ilahiyat bilim değildir diyen ateşli ateist taraftarlara yönlendiriyorum. Ha bu arada, bilim felsefesini incelemeni salıkveririm. Saygılar efendim.. Sayın İ'tezele... Nesnel/Materyal Konuları Yasalaştırabilen her ilgi ve araştırma alanı "Bilim"dir. Bilim'in devinimini gerçekleştirebilen ve genel geçer kılan her türlü akım "Bilimsel"dir. Felsefe'yi tersinden okuyorsun sanırım. Bence sende Bilim Felsefesini tekrar incelemelisin. Zamanında, ki sanırım siz yoktunuz burada o zamanlar, bu konuyu çok tartışmıştık. Bilim Nedir? diye sormak gerekiyor sanırım sana. Nesne = Madde Bilimin, Metafiziği araştırmadığını ve dahi kabul etmediğini söylememe gerek yok diye düşünüyorum. İlahiyatçılar Metafizikten hareket eden İlahiyatçılar, en baştan Vahiy gibi kabulleri ispatlamak zorundadırlar ve bir ön kabulle ve hemde bilimdışı bir irade ile işe başlamaktadırlar. Her neyse, Sen zaten bunları biliyordun değil mi? Saygılarımla... Alıntı
Misafir maraba Gönderi tarihi: 2 Mart , 2008 Gönderi tarihi: 2 Mart , 2008 Ha bu arada, bilim felsefesini incelemeni salıkveririm. Bu konuda bana yeterli olacak kadar bilgim var. İstersen felsefe bölümünde devam ederiz. Önce bu konunun içinden çıkalım. Alıntı
Misafir maraba Gönderi tarihi: 2 Mart , 2008 Gönderi tarihi: 2 Mart , 2008 Sayın İ'tezele... Nesnel/Materyal Konuları Yasalaştırabilen her ilgi ve araştırma alanı "Bilim"dir. Bilim'in devinimini gerçekleştirebilen ve genel geçer kılan her türlü akım "Bilimsel"dir. Felsefe'yi tersinden okuyorsun sanırım. Bence sende Bilim Felsefesini tekrar incelemelisin. Zamanında, ki sanırım siz yoktunuz burada o zamanlar, bu konuyu çok tartışmıştık. Bilim Nedir? diye sormak gerekiyor sanırım sana. Nesne = Madde Bilimin, Metafiziği araştırmadığını ve dahi kabul etmediğini söylememe gerek yok diye düşünüyorum. İlahiyatçılar Metafizikten hareket eden İlahiyatçılar, en baştan Vahiy gibi kabulleri ispatlamak zorundadırlar ve bir ön kabulle ve hemde bilimdışı bir irade ile işe başlamaktadırlar. Her neyse, Sen zaten bunları biliyordun değil mi? Saygılarımla... Teşekkürler sayın Boşig Alıntı
Φ i'tezele Gönderi tarihi: 2 Mart , 2008 Gönderi tarihi: 2 Mart , 2008 İlahiyatçılar Metafizikten hareket eden İlahiyatçılar, en baştan Vahiy gibi kabulleri ispatlamak zorundadırlar ve bir ön kabulle ve hemde bilimdışı bir irade ile işe başlamaktadırlar. . Sn. Tangeriin, ilahiyatçılar vahyi ispatlamak zorunda değiller. İnanın hiçbirinin ispat kaygısı yok. Onların vahyi yaşatma kaygılar var. Zaten bilim ahlakını baz alarak hareket etmiyorlar ki bilimdışı irade onların açmazı olsun. saygılar Alıntı
Önerilen İletiler
Katılın Görüşlerinizi Paylaşın
Şu anda misafir olarak gönderiyorsunuz. Eğer ÜYE iseniz, ileti gönderebilmek için HEMEN GİRİŞ YAPIN.
Eğer üye değilseniz hemen KAYIT OLUN.
Not: İletiniz gönderilmeden önce bir Moderatör kontrolünden geçirilecektir.