Admin ™ Admin Gönderi tarihi: 1 Nisan Admin Gönderi tarihi: 1 Nisan Bir Mühendis, Dünya da Yerçekimini Aşmanın Bir Yolunu Bildiğini Söylüyor İtici gaz salmadan bir şekilde itme gücü üretebilen bir makine keşfetmek, insan uzay yolculuğu için oyunun kurallarını değiştirecektir. Tek bir sorun var: Böyle bir cihaz fizik yasalarına meydan okuyacaktır. Bu sınırlama, insanların bu olasılığı araştırmasını engellemedi ve itici gazsız kulübe en son eklenen şey, eski bir NASA mühendisi tarafından geliştirilen elektrostatik bir tasarım. Sürücünün arkasındaki şirket olan Exodus Propulsion Technologies, sürücünün Dünya'nın yerçekimine karşı koyacak bir itme gücü sağlayabileceğini söylese de, böyle bir iddianın hala bağımsız bir doğrulamaya ve sağlıklı bir şüpheciliğe ihtiyacı var. 2001 yılında, İngiliz Elektrik Mühendisi Roger Shawyer, EmDrive olarak bilinen "imkansız sürücüyü" ilk kez tanıttı. "İmkansız" olarak adlandırılmasının nedeni, yaratıcısının sürücünün tepkisiz olduğunu, yani itici gaz gerektirmediğini iddia etmesiydi; başka bir deyişle, bilinen fizik yasalarına (özellikle momentumun korunumuna) meydan okuyordu. Newton ve Einstein'a burun kıvıran her şeyde olduğu gibi, bilim insanları birkaç kaştan fazlasını kaldırdı ve yirmi yıllık testler sonunda 2021'de kaçınılmaz (ve bir şekilde tahmin edilebilir) bir sonuca vardı: EmDrive saçmalıktı. Ancak bilimsel yöntemin doğası budur: Görünüşte imkansız bir fikri alın, onu titiz testlerden geçirin ve umarım tartışılmaz bir sonuca (veya başka yönlere götüren yeni keşiflere) ulaşın. Ancak, yakıtsız bir makinenin fizik temelli olmayan hayali EmDrive ile ölmedi. Bunun yerine, yeni bir meydan okuyucu yaklaşıyor ve bu meydan okumanın arkasında eski bir NASA bilim insanı var. Charles Buhler, NASA'dayken, Florida'daki Kennedy Uzay Merkezi'nde Elektrostatik ve Yüzey Fiziği Laboratuvarı'nın kurulmasına yardımcı oldu; temelde roketlerin patlamamasını sağlayan çok önemli bir laboratuvar. Şimdi, uzay şirketi Exodus Propulsion Technologies'in kurucu ortağı olan Buhler, The Debrief web sitesine, şu anki bilinen fizik yasalarımızın dışında "Yeni Bir Kuvvet" tarafından çalıştırılan bir tahrik yarattıklarını ve yakıtsız tahrike yerçekimini yenmek için yeterli güç sağladıklarını söyledi. Buhler, The Debrief'e "Kamuoyuna iletilmesi gereken en önemli mesaj, büyük bir keşfin gerçekleştiğidir" dedi. "Yeni Bir Kuvvetin bu keşfi, elektrik alanlarının tek başına bir nesneye sürdürülebilir bir kuvvet üretebilmesi ve kütleyi dışarı atmadan söz konusu nesnenin kütle merkezinin ötelenmesine izin verebilmesi açısından temeldir." Buhler, bu çalışmanın NASA ile bağlantılı olmadığını ve bulgularını yakın zamanda, yerçekimi ve fiziğin sınırlamalarını aşmanın yollarını bulmaya hevesli mühendisler ve meraklılardan oluşan bir kulüp olan Alternatif Tahrik Enerjisi Konferansı'nda (APEC) sunduğunu vurguladı ve her zaman bilimsel olarak en sağlam yöntemlerle olmasa da. Buhler, APEC'in kurucu ortağı Tim Ventura ile yaptığı bir röportajda, elektrostatik alanındaki geçmişinin bu keşfe nasıl yol açtığını açıkladı. NASA, Blue Origin ve Hava Kuvvetleri'nden insanlardan oluşan ekibinin, elektrostatiklere ulaşmadan önce onlarca yıl boyunca yakıtsız tahrikleri araştırdığını söylüyor. Cihazları yıllarca önemsiz bir itme gücü üretti, ancak her yeni yinelemede artışlar gördü. Bu, 2023'te bu "Yeni Kuvvet" ile çalışan tahrikin Dünya'nın yerçekimini yenmek için yeterli itme gücü üretmesiyle doruğa ulaştı. Buhler, The Debrief'e "Esasında, keşfettiğimiz şey, elektrostatik basınçta veya bir tür elektrostatik ayrışan alanda asimetri içeren sistemlerin, kütle merkezi sistemine sıfır olmayan bir kuvvet bileşeni verebileceğidir," dedi. "Yani, bunun temelde anlamı, bu iki kısıtlama karşılanırsa, bir nesneye esasen kuvvet uygulayabilen bazı temel fiziklerin olduğudur." Buhler'in iddiaları açıkça "eğer doğruysa vay canına" ama yakıtsız tahriklerin tarihi, sonunda bilimsel gerçekliğin kayalarına çarpacak görünüşte olumlu sonuçlarla doludur. EmDrive için, yeni itme biçimlerini (yani warp sürücülerini) araştırmaya adanmış NASA'nın Eagleworks ekibinin 2016'da "imkansız" sürücüden itme kuvvetini ölçtüğünü iddia etmesinin ardından cihaza yönelik umutlar fırladı. Ancak, Dresden Teknoloji Üniversitesi'ndeki kapsamlı (kasıtlı değil) bir çalışma da dahil olmak üzere sonraki çalışmalar sıfır itme kuvveti buldu. Herhangi bir alternatif itme meraklısı mantarları patlatmaya başlamadan önce, titiz, üçüncü taraf araştırmalarının sonuçları tekrar tekrar doğrulaması gerekecektir. Buhler ve diğerlerinin bilinmeyen bir fizik tuhaflığına rastlamış olması imkansız olmasa da, bu son derece olası olmayan bir sonuçtur. Kaynak: Popular Mechanics Alıntı
Önerilen İletiler
Katılın Görüşlerinizi Paylaşın
Şu anda misafir olarak gönderiyorsunuz. Eğer ÜYE iseniz, ileti gönderebilmek için HEMEN GİRİŞ YAPIN.
Eğer üye değilseniz hemen KAYIT OLUN.
Not: İletiniz gönderilmeden önce bir Moderatör kontrolünden geçirilecektir.