Admin ™ Admin Gönderi tarihi: 23 Ocak Admin Gönderi tarihi: 23 Ocak Aptal Yeni Elektrik Kodu En Yaygın EV Şarjını Mahvedebilir Yaklaşan bir toprak kaçağı devre kesici revizyonu, aracınızı yavaş şarj etmeyi neredeyse imkansız hale getirebilir. Ulusal Yangın Koruma Ajansı (NFPA) her üç yılda bir yeni bir Ulusal Elektrik Kodu yayınlıyor ve biz neredeyse hiç fark etmiyoruz veya umursamıyoruz. Ancak bir sonraki, NFPA 70 2026, Otomotiv Mühendisleri Derneği (SAE) elektrikli araç şarj alt komitesini, OEM'leri ve EV Tedarik Ekipmanı (EVSE veya şarj cihazı) işindeki şirketleri fazlasıyla endişelendiriyor. Bunun nedeni, saç maşası her ısınmadığında banyo prizinizdeki o küçük düğmeye basmanızı gerektiren aynı toprak kaçağı devre kesici korumasını gerektirmesidir. Ancak şimdi, bu sıfırlama düğmesi genellikle bir elektrik panelinde olacak, belki de sıfırlayamayacağınız bir odada kilitli olacak. EV sürücüleri güvenilir bir şekilde prize takıp arabalarının evde veya işte gece boyunca şarj olmasını bekleyemezlerse, bu arabalar çok daha az pratik hale gelecektir. Neden GFCI? Hepimiz hayatımızın bir noktasında elektrik akımı sarsıntısı hissetmişizdir. Eğer öyleyse, vücudunuz temelde canlı bir tel veya priz ile toprak arasında bir devreyi tamamlamıştır. Sadece 40 miliamper AC akımı (veya yüksek voltajda 300–500 mA DC) kalp fibrilasyonuna neden olabilir. Bir topraklama hatası devre kesicisinin (GFCI) yaptığı şey, bir devrenin "sıcak" ve "nötr" (genellikle siyah ve beyaz) tellerinde ileri geri akan akımı sürekli olarak izlemektir. Tespit edilen herhangi bir farkın, bir kişinin elektriği topraklaması olduğu varsayılır ve devrenin kopmasına neden olur. Kuzey Amerika'da, 120 voltluk mutfak, banyo ve dış mekan GFCI'ları sadece 5 mA'da tetiklenir (Avrupa'da tetikleyici 30 mA'dir). İlginç gerçek: Bazen kabloda veya konektörde sadece suyun bulunması, bu devreleri tetikleyecek kadar akım geçirebilir (hiç Noel ışıkları yağmurda veya yoğun çiyde aniden yanıp söndü mü?). 5 ile 30 Miliamper Arasındaki Durum Canlı bir kabloya dokunmak genellikle kişinin istemsizce irkilmesine neden olur; örneğin ucuz Noel ışıklarınızı asarken bu sarsıntı meydana gelirse, muhtemelen bir kişiyi merdivenden düşürecek kadar serttir. Devre 5 mA'de kapandığında, ışıklar sadece küçük bir sarsıntıdan sonra söner ve umarım merdivende kalırsınız. 120 voltluk bir prize takılabilen eski, bakımı kötü tüketici ürünlerinin çeşitliliği göz önüne alındığında, 5 mA sınırı bu voltaj seviyesinde oldukça mantıklıdır. 5 mA'ya Karşı Durum 2020'de, ulusal yasa, aynı CCID5 (4–6mA) tetikleme eşiğiyle 240 voltluk fiş yuvalarında GFCI koruması gerektirmeye başladı. Eh, bu NEMA 6-20, 14-50 vb. çıkışlarına takılan türden daha büyük ekipmanlar daha fazla güç çeker ve doğal olarak daha büyük akım dalgalanmaları yaşar. Bunlar "rahatsız edici tetiklemelere" neden olabilir. Ancak bu 240 voltluk prizler genellikle ağır ekipmanların arkasında bulunduğundan, sıfırlama düğmesi asla prizin tam yüzünde olmaz. Dağıtım panelinde, muhtemelen bir yerlerde kilitli bir odada olabilir. Bir çözüm yolu olarak, EVSE üreticileri kullanıcıları fişli kurulumlardan doğrudan sabit kablolu kurulumlara yönlendirmeye başladı. Ancak şimdi kod, sabit kablolu ekipman için bile GFCI koruması gerektirecek şekilde değişiyor. Ve 5mA'lik bir gezi, birden fazla Seviye 2 şarj cihazını besleyebilecek bir devre için çok düşüktür. Unutmayın, bunlar en yaygın şarj cihazlarıdır, basitçe 120 voltluk bir duvar prizine takmaktan bir adım ötededir ancak genellikle evlere, işyerlerine ve araba bayilerine kurulan halka açık şarj istasyonlarında bulunan Seviye 3 DC hızlı şarj cihazlarından daha düşüktür. EV Şarj Cihazları Kendi GFCI'larını Sağlar Ulusal kod, ne taktığınızı umursamaz, ancak araç şarj cihazları kendi özel alanlarını hak eder. Bunun nedeni, şarj cihazının arabadan şarj cihazına ve şarj cihazından elektrik paneline sağlam bir toprak bağlantısı doğrulayana kadar hiçbir akımın akmamasıdır. Ayrıca, 15–20mA aralığında tetiklenecek şekilde tasarlanmış kendi yerleşik GFCI'larını da içerirler. Bu nedenle, bu yeni kodun GERÇEKTEN daha yüksek bir besleme tarafı kesmesi ayarlaması gerekir. Çünkü 15–20mA tetikleme seviyesine sahip Özel Amaçlı GFCI'ye izin verilse bile, herhangi bir arızanın elektrik besleme kesicisini veya cihazın dahili kesicisini tetiklemesi %50/%50 olasılıktır. Ancak cihaz otomatik olarak sıfırlanacak ve tekrar deneyecek şekilde programlanmış olsa da, panelin manuel olarak sıfırlanması gerekir. Bir EV şarj cihazı istisnası vardır: Çift yönlü şarj cihazları muaftır. Sorun Zaman Çizelgesi 240 voltluk ekipmanların çoğunda 5 mA'lik bu sorunlu uygulama, ikinci taslak sırasında bu düzenlemeye sonradan eklendi ve şimdi bunu önlemenin tek yolu, ilgili tarafların (SAE, OEM'ler ve EVSE üreticileri) Mart ayında değerlendirilmek üzere Şubat ayında hareket bildirimlerini kaydetmeleridir. Bu bir hükümet düzenlemesi değildir, bu nedenle federal yönetimdeki değişiklikten tamamen etkilenmez. Bunlar, EV şarjı konusunda çok az deneyime sahip görevli kişilerdir, bu nedenle argümanlar, NFPA'yı bu kodu olduğu gibi uygulamanın Ajansı büyük ölçüde utandırabileceğine ikna etmeyi amaçlamalıdır. (Böyle bir utancın ancak binalar ve projeler yeni kod altında tamamlandıktan sonra ortaya çıkacağını anlayarak.) Utanç İçin Bir Örnek Mi? 2005 yılında, bir klima kompresöründe yapılan hatalı bir onarım çalışması, kondansatörün metal muhafazasının elektriklenmesine neden oldu. Çitin üzerinden atlayan bir çocuk hem muhafazaya hem de çite temas etti ve ölümcül şekilde elektrik çarptı. Bu, HVAC üniteleri için 5mA tetikleme eşiğine sahip GFCI koruması gerektiren bir kod değişikliğine yol açtı. Bir süre sonra, Teksas'taki sıcak bir dönemde, çok sayıda sahte devre tetiklemesi binaları yeterince soğutmayı imkansız hale getirdi ve bu satır öğesi birçok eyalette koddan çıkarıldı. Ne Yapabilirsiniz Ne yazık ki, pek bir şey yapamazsınız. Eyalet veya yerel yasama organlarınızla iletişime geçmeniz yardımcı olmayacaktır, çünkü onlar doğrudan dahil değiller. Parmaklarınızı çaprazlayın ve Mart ayında sektör uzmanlarının ikna edici bir dava açması için küçük bir dua edin. Kaynak: MotorTrend Alıntı
Önerilen İletiler
Katılın Görüşlerinizi Paylaşın
Şu anda misafir olarak gönderiyorsunuz. Eğer ÜYE iseniz, ileti gönderebilmek için HEMEN GİRİŞ YAPIN.
Eğer üye değilseniz hemen KAYIT OLUN.
Not: İletiniz gönderilmeden önce bir Moderatör kontrolünden geçirilecektir.