Admin ™ Admin Gönderi tarihi: 24 Aralık , 2024 Admin Gönderi tarihi: 24 Aralık , 2024 Resmi olarak Honda ve Nissan Birleşerek Üçüncü Büyük Otomobil Üreticisini Oluşturuyor Her iki otomobil üreticisi de 2026 yılında yeni bir ortak holding şirketinin tamamen sahip olduğu yan kuruluşlar olacak ve her biri ayrı ayrı Tokyo borsasından çıkarılacak. Honda, ortak holding şirketinin hem iç hem de dış yöneticilerinin çoğunluğunu aday göstereceği için baskın ortak gibi görünüyor. Birleşme görüşmeleri, EV'ler ve araç zekası için ortak çabaları hızlandırmayı amaçlayan bir ortaklık için Mart ayında yapılan bir mutabakat zaptından hız kazandı. Honda Motor Company ve Nissan Motor Corp., iki otomobil üreticisinin bugün yaptığı ortak duyuruda, 2026 yılına kadar ortak bir holding şirketinde birleşeceklerini söyledi. Honda ve Nissan, Mitsubishi ile birlikte, Toyota (en büyüğü) ve Volkswagen Group'tan sonra hacim bakımından dünyanın üçüncü büyük otomobil üreticisi olacak. Açıklamaya göre Nissan ve Honda, yeni ortak holding şirketinin hisselerini Ağustos 2026'ya kadar Tokyo Borsası'nda listelemeyi bekliyor. Her iki otomobil üreticisi de ortak holding şirketinin tamamen sahip olduğu yan kuruluşlar olacak ve her biri ayrı ayrı Tokyo Borsası'ndan çıkarılacak. Honda, ortak holding şirketi için hem iç hem de dış yöneticilerin çoğunluğunu aday göstereceği için baskın ortak gibi görünüyor. Duyuruya göre Honda tarafından aday gösterilen bu yöneticiler, ortak holding şirketinin başkanını ve temsilci direktörünü veya başkanını ve temsilci icra memurunu seçecek. Duyuruda, "Bugün açıklanan Nissan ve Honda arasındaki Mutabakat Muhtırası, küresel rekabeti sürdürmek ve iki şirketin dünya çapındaki müşterilere daha cazip ürünler ve hizmetler sunmaya devam etmesi için bir seçenek olarak hizmet etmeyi amaçlıyor" denildi. Birleşme görüşmeleri, her iki otomobil üreticisinin elektriklendirme ve araç zekası çabalarını hızlandırmayı amaçlayan stratejik bir ortaklık için 15 Mart'ta imzalanan bir mutabakat zaptından hız kazandı. Son zamanlarda bataryalı elektrikle çalışan otomobil ve kamyonlara doğru büyümede yaşanan yavaşlamaya rağmen Honda ve Nissan, Tesla ve EV'leriyle Avrupa pazarlarında hızla yol alan SAIC (MG, Roewe) ve BYD gibi Çinli otomobil üreticilerinin gerisinde kalmamak için elektrikli araç geliştirme alanında birleşmeye ihtiyaç duyuyor. Japonya'nın benzersiz kurumsal kültürüne sahip iki otomobil üreticisini birleştirmek, Nissan'ın Fransa'nın Renault'uyla çeyrek asırlık ittifakından veya Honda'nın General Motors ile yaptığı teknoloji ve platform paylaşım anlaşmalarından daha iyi sonuç verecektir. Renault, 2017'den beri 1990'ların sonlarındaki ittifaklarından elde ettikleri Nissan'daki hisseleri satıyor. Nissan ve Honda, iki şirketin dört tekerlekli araç işini ve Honda'nın motosiklet ve güç ürünleri işini entegre ederek "Japonya'nın endüstriyel tabanının gelişimine daha fazla katkıda bulunmayı" hedeflediklerini söylüyor. İki otomobil üreticisi "potansiyel sinerjilerin" şunları içerdiğini söylüyor... İçten yanmalı, hibrit, plug-in hibrit ve EV modelleri dahil olmak üzere araç platformu paylaşımından kaynaklanan ölçek avantajları. Entegre araştırma ve geliştirme işlevleri. "Üretim hatlarının ortak kullanımıyla iyileştirilmiş işbirliği" ile "optimize edilmiş" (birleştirilmiş) üretim tesisleri ve enerji hizmet tesisleri. Entegre tedarik zinciri satın alma işlevleri. Zeka ve elektrifikasyon için yüksek teknolojiden yetenek çekmek için daha iyi bir temel. Honda ve Nissan'ın her markanın kendine özgü niteliklerini koruyarak iyi bir ortaklık oluşturacağını düşünüyor musunuz? Lütfen aşağıya yorum yapın. Kaynak: Autoweek Alıntı
Admin ™ Admin Gönderi tarihi: 28 Aralık , 2024 Yazar Admin Gönderi tarihi: 28 Aralık , 2024 Honda CEO'su Nissan Birleşmesinin Neden Mantıklı Olduğunu Açıklamakta Zorlanıyor Honda CEO'su Nissan'ı güçlü bir iş ortağı yapan şeyin ne olduğunu belirlemenin "zor" olduğunu söyledi. Honda CEO'su Nissan'ın neden iyi bir iş ortağı olacağını açıklamanın "zor" olduğunu söyledi. Analistler Honda'nın birleşme için ideal ortağının daha "sağlıklı ve mali açıdan sağlam bir şirket" olacağına inanıyor. Bazıları birleşmenin Nissan'ın yabancı bir şirket tarafından düşmanca bir şekilde devralınmasını önleme girişimi olabileceğini düşünüyor. Honda CEO'su Nissan ile olası birleşmesiyle ilgili olarak basında oldukça garip bir an yaşadı. Nissan'ın orta ölçekli otomobil üreticisi için neden iyi bir iş ortağı olacağı sorulduğunda Toshihiro Mibe, gazetecilerle dolu bir odayı kahkahaya boğan bir şey söylemeden önce doğru kelimeleri bulmakta zorlandı. Mibe, "Bu zor bir soru" dedi. Dürüst bir açıklamaydı. Belki de fazla dürüst, çünkü birleşme görüşmeleri açıklandıktan sonra dünyanın dört bir yanındaki ortak kafa karışıklığını özetledi. Perdenin arkasında dünyanın bilmesine izin verilmeyen bir tür süper güç ittifakı mı kuruluyor? Yoksa bunlar sadece değişen bir pazarda rekabetçi kalmak için çabalarını birleştirmeye çalışan farklı alanlarda mücadele eden iki otomobil üreticisi mi? Hail Mary mi Hesaplanmış Risk mi? İlk bakışta, Honda-Nissan birleşmesi Hail Mary'ye çok benziyor. Honda oldukça iyi gidiyor; iyi bir benzinli ürün yelpazesi, popüler bir takipçi kitlesi ve onu idare eden güçlü bir hibrit ürün yelpazesi var. Ancak marka, Honda Prologue'un piyasaya sürülmesinin ardından General Motors ile ortaklığının bozulmasının ardından elektrikli araçlarla mücadele ediyor. Şirketin ilk yerli uzun menzilli elektrikli aracı gelecek yıl piyasaya sürülmeli, o zaman şirketin elektrikli araç teknolojisinin rekabete göre nasıl olduğunu daha iyi anlayacağız. Peki ya Nissan? Kesinlikle daha iyi günler gördü. Nissan'ın defterleri karmakarışık, bayiler perişan ve bir zamanlar yenilikçi olan EV segmentinde sadece pek de popüler olmayan Ariya ve yaşlı Leaf var. Yani dışarıdan bakıldığında -özellikle de Nissan'ın Foxconn tarafından düşmanca bir devralma eşiğinde olabileceğini düşündüğünüzde- Mibe'nin birleşmenin "kurtarma olmadığını" söylemesine rağmen Honda'nın Nissan'ın beyaz atlı şövalyesi olmak için harekete geçtiği görülüyor. Ancak gerekçesi tartışmalı. İki şirket arasındaki örtüşme göz önüne alındığında Honda'nın nasıl fayda sağlayacağını görmek zor, ancak Honda'daki insanların gözünü diktiği Yokohama'da bazı görünmeyen teşvikler olabilir. Örneğin, Nissan onlarca yılını geniş bir fabrika ağı, sadık çalışanlar ve sıkı bir tedarik zinciri inşa ederek geçirdi. Ayrıca, satışların markayı hala su üstünde tuttuğu Güneydoğu Asya'da da kendi ağırlığını koruyor. Ve, hey, Nissan Sakura teknik olarak sadece bir kei arabası olsa bile Japonya'nın en çok satan EV'si. Yani en sağlıklı finansallara sahip olmasa da masaya kendi imparatorluğunu getiriyor. Ya da belki de güç aktarma organlarıyla ilgili. Honda'nın hibritleri, ek güç aktarma organı seçenekleriyle Nissan'ın eski serisini biraz daha hızlı bir şekilde öne çıkarabilir. Sonra Nissan'ın EV teknolojisi var ki, diğer bazı oyuncular kadar olgun olmasa da Honda'ya gelişen bir pazarda ilerlemek için ihtiyaç duyduğu avantajı sağlayabilir, durgun kalıp geride kalmaktansa. Analistler Şüpheci Pelham Smithers Associates'ten bir otomotiv analisti olan Julie Boote, Bloomberg'e Honda'nın orta ölçekli bir otomobil üreticisi olması nedeniyle EV'ler ve yazılım tanımlı araçlar üzerindeki çabalarını güçlendirmek için "başka bir şirketle çalışması gerektiğini" söyledi. Honda, Nissan ve Mitsubishi zaten tam olarak bunu yapmak için çalışıyorlardı ve Honda, akıllı ve elektrikli araçları kendi başına geliştirmenin "zor" olacağını kabul etti. Ancak Foxconn'un Nissan'ın kapısında olmasıyla Honda, ortaklığı feshetmekle ve GM'nin Ultium teknolojisinde olduğu gibi başka bir düşüş riskine girmekle tehdit etti. Boote, "İdeal olarak," dedi, "Nissan'dan ziyade sağlıklı ve mali açıdan sağlam bir şirket olurdu." Ancak Honda aptal değil. Nissan'ın başının dertte olduğunu biliyor - hatta birçok kişinin gördüğü gibi neredeyse mali açıdan çökmüş durumda. Ve Mibe, herhangi bir tür birleşmeye girişmeden önce Nissan'ın Honda'dan önce mali açıdan toparlanması gerektiğini söylüyor. Anlaşmanın önümüzdeki altı ay içinde resmileşmesi beklendiği için Nissan'ın işini yoluna koyması için fazla zaman kalmıyor. Söylentilere göre Japonya Ekonomi, Ticaret ve Sanayi Bakanlığı, METI'nin birleşmeyi onaylamasının ardından Foxconn'un Nissan'ı devralmasını önlemek için anlaşmayı etkilemeye yardımcı oldu. Bu, kenardan bilinmeyenin ortaya çıkmasını izleyen küçümsenen eski Nissan CEO'su Carlos Ghosn için alarm zillerini çaldı. "Bu, performansın önüne kontrolü koyduğunuz anlamına geliyor," dedi Ghosn. "Şahsen, başarılı olacağını düşünmüyorum." Önümüzde Uzun Bir Yol Var Şunu açıkça belirtelim: Birleşme gerçekleşirse, her iki şirket için de sihirli bir çözüm olmayacak. Otomobil üreticileri, mevcut durumlarına yol açan bir dizi tuhaf bir şekilde yığılmış koşul arasında bahislerini koruyorlar: Honda, EV'de yetersiz bir köşeye sıkıştı ve Nissan neredeyse çukurda. AlixPartners, markaların birleşmeden en az üç ila beş yıl sonuç alamayacağını tahmin ediyor. Bu, rekabetin her iki markanın da önüne geçmesi için çok zaman bırakıyor ve Çin'in her iki markanın da zaten büyük bir aşırı kapasite sorunu yaşadığı bir pazarda hakimiyetini sürdürmesi için daha da fazla zaman bırakıyor. Markalar, potansiyel birleşmenin nedenleri konusunda biraz daha açık sözlü olsalardı, birleşmeye daha fazla güven duyulurdu. Bazılarının tahmin ettiği gibi, Japon hükümeti bunu ileriye taşıyorsa, en azından birleşme görüşmelerinin neden bu kadar spontane gerçekleştiğini açıklayabilirdi. Ancak Honda'nın CEO'su bile neden Nissan'ı ortak olarak seçtiğini açıklayamıyorsa, anlaşmada şüphesiz bazı karışıklıklar yaşanacaktır. Kaynak: Inside EV Globals Alıntı
Admin ™ Admin Gönderi tarihi: 4 Ocak Yazar Admin Gönderi tarihi: 4 Ocak Nissan'da yanlış giden neydi? Japon otomobil endüstrisi bir zamanlar yükselişteydi. Şimdi BYD gibi Çinli EV üreticilerinin zorlukları karşısında konsolide olmaya hazır görünüyor: Nissan ve Honda olası bir birleşme için görüşmelerde bulunuyor. CNN, iki şirketin Çin'in güçlü otomobil endüstrisi karşısında "rekabetçi kalabilmek için kaynaklarını birleştirmeyi" hedeflediğini söyledi. Ancak ihtiyaç, COVID-19 salgınının ardından Fransız otomobil üreticisi Renault ile stratejik ittifakının "çöktüğünü" gören Nissan için özellikle akut. Bu durum Nissan'ı "daha büyük bir birleşme ortağına acil ihtiyaç duymaya" itti. Nissan ne kadar sorunla karşı karşıya? CNN, Eylül ayında sona eren altı aylık dönemde kârların %94 "düştüğünü" söyledi. Bazı gözlemciler, Nissan'ın tek başına bırakıldığında "2026 gibi erken bir tarihte iflasla karşı karşıya kalabileceğinden" şüpheleniyor. The Wall Street Journal, Nissan'ın "bir zamanlar Japonya'nın otomobil üretim becerisinin bir sembolü" olduğunu söyledi. Ancak son yıllarda tökezledi. Şirket, "ürün yelpazesini yenilemede rakiplerinden daha yavaş" davrandı ve elektrikli araç üretme yarışında geride kaldı. Nissan ayrıca, eski yönetici Carlos Ghosn'un 2018'de mali suçlardan tutuklanmasından "henüz tam olarak kurtulamadı". (Sonunda özel bir jetle Japonya'dan kaçtı.) Ancak birleşme görüşmeleri bazı Amerikan otomobil bayilerini umutlandırdı. Maine'deki şirketinde iki Nissan mağazası ve bir Honda bayiliği bulunan Adam Lee, Journal'a "Honda, Nissan'dan daha iyi yönetilen bir şirket" dedi. Çin'de zemin kaybediyor Honda-Nissan görüşmeleri, Kantaro Komiya ve Yoshifumi Takemoto'nun Reuters'a verdiği demeçte, "Çin EV'lerinin Japonya için varoluşsal bir tehdit oluşturduğunun" bir işareti. BYD ve diğer yerli otomobil üreticileri bu yükselen pazarı ele geçirirken, her iki şirket de Çin'de zemin kaybetti. Bu sadece Honda ve Nissan için kötü değil, aynı zamanda Komiya ve Takemoto'nun söylediğine göre "dünyanın dördüncü büyük ekonomisindeki en güçlü sektör" olan Japon otomobil endüstrisi için de bir tehdit. "Otomotiv endüstrisi gelişmezse, o zaman tüm Japon üretimi daha iyi olmayacak," dedi Shinkin Merkez Bankası Araştırma Enstitüsü'nden ekonomist Takumi Tsunoda. The Economist, Çinli otomobil üreticileriyle aynı hızda ilerlemenin "elektrikli araçları piyasaya sürmek" ve aynı zamanda "değişimi finanse edecek benzinli arabaları" satmak anlamına geldiğini söyledi. Nissan için sorun: Yatırımcılar "EV'ler veya hibritler için net bir stratejisi olduğuna ikna olmamış." The Economist, Honda ve Nissan'ı bir arada bulunduran bir şirketin "rakiplerini yakalamak için teknolojiye daha fazla yatırım yapabileceğini" söyledi. "Egolar ve iç çekişmeler" Zorluk? The New York Times, otomobil üreticisi birleşmelerinin "sık sık başarısızlığa uğradığını" söyledi. Bunun nedeni, iki büyük üretim şirketini birleştirme sürecinin "farklı teknolojileri, modelleri ve iş yapma yaklaşımlarını uzlaştırmayı" gerektirmesidir. Chrysler ve Daimler'in 1998'deki birleşmesi, yüz binlerce iş söz konusu olduğunda bu farklılıkları gidermenin zor olduğunu gösteriyor. "İkisini bir araya getirmeye çalıştığınızda çok fazla ego ve çekişmeyle karşılaşırsınız," dedi bu birleşmede yer alan danışman Thomas Stallkamp. Rob Stumpf InsideEVs'de "Birleşme gerçekleşirse, bu her iki şirket için de sihirli bir çözüm olmayacak," dedi. Bir analiste göre, şirketleri birleştirme süreci beş yıla kadar sürebilir ve "bu, rekabetin her iki markanın da önüne geçmesi için çok zaman bırakıyor." Kaynak: The Week UK Alıntı
Önerilen İletiler
Katılın Görüşlerinizi Paylaşın
Şu anda misafir olarak gönderiyorsunuz. Eğer ÜYE iseniz, ileti gönderebilmek için HEMEN GİRİŞ YAPIN.
Eğer üye değilseniz hemen KAYIT OLUN.
Not: İletiniz gönderilmeden önce bir Moderatör kontrolünden geçirilecektir.